Valoarea actuala a canoanelor

Format: 16.5x23.5 cm
ISBN: 978-606-666-554-4
Status: in stoc

Valoarea actuala a canoanelor

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Doxologia
Numar de pagini: 168

ppspan„Studiul de fata va incerca sa implineasca, in parte, [...] lipsa si sa aduca putina lumina si randuiala in haosul de pareri, care domina spiritul nostru public. Oncercarea e indrazneata. Noi nu ne incumetam a spune ca vom dezlega definitiv intrebari atat de vechi si atat de grele, dar totusi, ridicand putin macar un colt al valului in care, de atata vreme, sta invelit mecanismul vietii noastre bisericesti, intepenit din cauza neintrebuintarii si dat uitarii, din cauza grijilor curente, speram ca sa deschidem altora - mai harnici si mai priceputi - drumul cercetarilor utile, intetindu-le ravna pentru a face, mai tarziu, lucrari complete si superioare”./spanbr /br /spanConstantin Dron/span/p/p

Pret: 18.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare


    • De ce, oare, această iniÈ›iativă care comportă multă muncă, dificultăÈ›i, timp È™i investiÈ›ie materială? Răspunsul este simplu. Poporul cel dreptcredincios are nevoie de „chipuri de pocăinÈ›ă” cum rosteÈ™te o rugăciune din canonul de pregătire pentru primirea Sfintei ÎmpărtăÈ™anii. Poporul lui Hristos din România este însetat de „apa cea vie”, este înfometat după „pâinea cea spre fiinÈ›ă”.
      „Chipuri de pocăinÈ›ă” găsim în viaÈ›a sfinÈ›ilor din primele veacuri creÈ™tine, în viaÈ›a sfinÈ›ilor cu care Dumnezeu a binecuvântat neamul românesc.
      „Chipuri de pocăinÈ›ă” găsim, de asemenea, în viaÈ›a bineplăcuÈ›ilor lui Dumnezeu care au odrăslit în sânul altor popoare. CuvioÈ™ii StareÈ›i de la Optina se numără printre aceste „chipuri de pocăinÈ›ă”, printre „geniile sfinÈ›eniei” spre care se îndreaptă omul contemporan în căutare de odihnă sufletească.
      IntenÈ›ia publicării unei colecÈ›ii dedicate vieÈ›ii mănăstireÈ™ti de la Optina are È™i un alt scop È™i anume: tot ceea ce s-a petrecut ca viaÈ›ă monahală autentică timp de peste 100 de ani la Optina se datorează influenÈ›ei exercitate asupra Lavrei de Sfântul Paisie Velicicovski de la Mănăstirea NeamÈ›. În viaÈ›a celor 14 stareÈ›i ai Optinei, canonizaÈ›i de Biserica Ortodoxă Rusă în 1996, se descoperă amprenta geniului paisian.
      După moartea Sf. Paisie, ucenicii săi au mers în Rusia È™i prin intermediul lor s-a născut fenomenul numit „Optina”. Timp de peste 100 de ani după moartea Sfântului Paisie Velicicovski, monahismul din Èšările Române, din Rusia È™i din alte părÈ›i ale Bisericii Ortodoxe a fost influenÈ›at de lucrarea duhovnicească a Mănăstirii NeamÈ› de la sfârÈ™itul secolului al XVIII-lea.
      Vremurile au fost grele pentru Rusia în tot veacul XX, iar pentru România nu tocmai uÈ™oare. InfluenÈ›a vieÈ›ii duhovniceÈ™ti rezultată din lucrarea Sfântului Paisie s-a diminuat considerabil.
      Redescoperirea Filocaliei prin traducerile Părintelui Dumitru Stăniloae, revigorarea monahismului atonit, traducerile din SfinÈ›ii PărinÈ›i, redobândirea libertăÈ›ii în spaÈ›iul Europei răsăritene după 1990 au oferit cadrul necesar redescoperirii cu mai multă vigoare a influenÈ›ei Sfântului Paisie asupra vieÈ›ii creÈ™tine ortodoxe.
      Publicarea colecÈ›iilor dedicate stareÈ›ilor mănăstirii Optina se doreÈ™te a fi, aÈ™adar, È™i un omagiu adus Sfântului Paisie de la NeamÈ›.
      Prin intermediul acestei colecÈ›ii creÈ™tinul de azi intră în legătură cu un izvor de viaÈ›ă care-l adapă autentic în setea lui după sens, lumină, în setea lui după Dumnezeu. ViaÈ›a È™i învăÈ›ăturile stareÈ›ilor de la Optina arată, dincolo de locul È™i timpul în care ei au trăit, că existenÈ›a omului fără Hristos È™i fără Evanghelie, fără Biserică, este un non-sens, o confuzie, o disperare fără leac. Spre stareÈ›ii de la Optina, în veacul al XIX-lea È™i începutul veacului XX, se îndreptau pentru cuvânt duhovnicesc mulÈ›imi de călugări, È›ărani È™i moÈ™ieri, prinÈ›i È™i intelectuali. De ce? Pentru că trăiau dramatic golul din ei È™i simÈ›eau că la umbra sfinÈ›ilor de la Optina găseau izvorul umplerii vieÈ›ii lor cu duh È™i adevăr.
      Astăzi, omenirea trăieÈ™te È™i mai dramatic decât în veacurile XIX È™i XX, tragedia singurătăÈ›i, a disperării, a lipsei de libertate lăuntrică. Unde să alerge omul de azi pentru a-È™i regăsi echilibru vieÈ›ii interioare È™i, prin aceasta, să redescopere sensul existenÈ›ei sale?
      Răspunsul nu este È™i nu poate fi altul decât: HRISTOS. „VeniÈ›i la mine toÈ›i cei osteniÈ›i È™i împovăraÈ›i È™i Eu vă voi odihni pe voi.” (Matei 11, 28) Numai trăirea întru Hristos umple existenÈ›a omului.
      Spre Hristos ne conduce Liturghia, ne conduce Filocalia, ne conduce bucuria lăuntrică a rugăciunii minÈ›ii È™i a inimii, ne conduce lupta cu mândria, ne conduce iubirea de vrăjmaÈ™i. Toate aceste căi ne conduc spre Hristos È™i călăuză avem pe cei ce au parcurs acelaÈ™i drum: pustnicii din Egipt sau cei din CarpaÈ›i, cuvioÈ™ii din Athos sau cei de la Optina.
      Rog pe Dumnezeu să binecuvinteze strădania traducătorului, Părintele Profesor Teoctist Caia È™i a ostenitorilor din cadrul Editurii È™i Tipografiei Mitropoliei Moldovei È™i Bucovinei care fac posibilă publicarea colecÈ›iei „CuvioÈ™i stareÈ›i de la Optina”.
      Dumnezeu să te binecuvinteze È™i pe tine, cititorule al acestei cărÈ›i, conducându-te prin pocăinÈ›ă, rugăciune È™i iubire, la viaÈ›a în Hristos, singura care-È›i va oferi bucurii adevărate, libertate reală È™i lumină în viaÈ›ă. († TEOFAN, Mitropolitul Moldovei È™i Bucovinei)

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Toată iconomia văzută a Bisericii lui Dumnezeu s-a făcut pentru firea vie și înțelegătoare a sufletului rațional, făcut după chipul lui Dumnezeu, care este biserica vie și adevărată a lui Dumnezeu. De aceea cele necuvântătoare și neînsuflețite și trupești au fost cinstite cu numiri asemănătoare cu ale celor raționale și însuflețite și cerești, pentru ca sufletul pruncesc, călăuzit fiind prin umbră, să ajungă la adevăr. Omul lui Dumnezeu este biserica lui Hristos și templu al lui Dumnezeu, și jertfelnic adevărat, și jertfă vie, prin care și cele trupești, sfințite fiind, au primit numirea celor cerești.

      Așa cum slujirea și petrecerea legii era umbră a Bisericii de acum a lui Hristos, tot așa Biserica văzută de acum este umbră a omului celui dinlăuntru rațional și adevărat. Iată, toată iconomia văzută și slujirea tainelor Bisericii trece la sfârșitul veacului și rămâne firea înțelegătoare a omului celui dinlăuntru, pentru care trebuie să fie săvârșită toată iconomia și slujirea tainelor celor cerești ale Bisericii lui Dumnezeu în puterea Duhului Sfânt, pentru ca sufletul, fiind făcut cu adevărat templu sfânt al lui Dumnezeu și Biserică a lui Hristos prin lucrarea vie a Duhului, să devină moștenitor al vieții veșnice.

      Sf. Macarie Egipteanul, Cuvântul 52, 1, 1-2

      Colecția Viața în Hristos, Pagini de Filocalie continuă publicarea operelor fundamentale ale spiritualității creștine cu o lucrare filocalică de referință, cele 64 de Cuvinte ascetice și epistole (cunoscută drept Colecția I), atribuită în Tradiția creștină Sfântului Macarie Egipteanul (300-390), una dintre personalitățile remarcabile ale secolului al IV-lea, nevoitor în pustiul Sketis, contemporan Sfântului Antonie cel Mare. Opera de față a avut o profundă influență alături de Colecția II, numită și Cincizeci de omilii duhovnicești, atât în Apus, cât și în Răsărit, fiind una dintre lecturile preferate ale părinților isihaști ai secolului al XIV-lea. Această ediție, prima traducere integrală în limba română, a fost realizată după ultima ediție critică, publicată în 2015 la Moscova și Sfântul Munte Athos de Alexei Dunaev și Vincent Desprez, în colaborare cu Michael Bernario și Serghei Kim.

    • pspanDin Studiu introductiv /spanbr /span /spanbr /spanTeologia capadociana a avut ca punct de plecare contributia decisiva a Sfantului Vasile cel Mare, continuat de cei doi Grigorie, Teologul si fratele sau, Episcopul de Nyssa. Efortul lor a fost incununat de un succes pastoral in asa masura incat Capadocia a ajuns farul calauzitor al Bisericii din veacul al patrulea, eclipsand Egiptul Sfantului Atanasie si al marilor Parinti de acolo pentru o vreme, cel putin pana la Sfantul Chiril. Sfantul Vasile, ca cel care a dat tonul, nu si-a lasat amprenta doar asupra organizarii bisericesti, ci, de asemenea, a extins credinta si ravna sa, prin intermediul penitei, peste hotarele patriei, dar si peste veacuri. Asa incat se poate spune, pe buna dreptate, ca receptarea personalitatii sale s-a datorat in mare masura faptului ca a fost pentru Biserica un stalp intocmai cu Apostolii. /spanbr /span /spanbr /spanLucrarile vasiliene autentice au fost traduse in numeroase limbi si au constituit repere in randul teologilor sau simplilor credinciosi pentru o intelegere mai intima a crestinismului pe mai multe planuri: dogmatic, liturgic, ascetic, exegetic. Ele au fost traduse si in limba romana si au cunoscut o circulatie larga atat in vechime, cat si in perioada moderna. Totusi este surprinzator ca mai exista si o seama de opere vasiliene care nu au fost valorizate inca in spatiul romanesc. Lucrul acesta este cu atat mai neasteptat, cu cat descoperim ca exista manuscrise uitate prin biblioteci, datand din secolele IX-XIX, ce contin lucrari inedite ale Parintelui capadocian. Prin vechimea si multitudinea lor, textele atesta faptul ca erau larg cunoscute si raspandite in Biserica. Dar, ca si in cazul altor Parinti ai Bisericii, autenticitatea multor scrieri vasiliene a fost pusa sub semnul intrebarii./span/p
watch series