Pentru o intelegere a adolescentei

Format: 13x20cm
ISBN: 978-973-136-272-4
Status: momentan indisponibil

Pentru o intelegere a adolescentei

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Editura Sophia

Cartea aceasta  despre  adolescenţă încearcă să‑i sensibilizeze pe toţi cei care au copii aflaţi în această perioadă a vieţii, pe toţi cei ce catehizează adolescenţi sau le predau acestora, dar şi pe noi, cei care dorim să înţelegem mai bine propria adolescenţă, care, deÈ™i a trecut, a lăsat urme adânci. Deoarece orice adolescenţă lasă urme, mai mici sau mai mari, în sensul că lasă treburi nerezolvate, stadii de dezvoltare fizică sau sufletească ce trebuiau împlinite şi nu s‑au împlinit. Iar aici vorbim despre particularităţi care ne constrâng de obicei caracterul, ca nişte slăbiciuni sau nişte lipsuri, ca nişte elemente de imaturitate, care îngreunează propria noastră viaţă şi pe a celor din jur.
Pe toţi cei care se confruntă cu dificultăţile adolescenţei lucrarea de faţă îi călăuzeşte la rezolvare prin înţelegere. Fără a propune soluţii universale şi infailibile (care nu pot fi decât false), părintele Vasilios Thermos, preot şi specialist practicant în psihologia juvenilă, ne dă premizele şi instrumentele indispensabile pentru un diagnostic corect al problemelor şi pentru găsirea soluţiei potrivite fiecărui caz concret. Oferim cititorului român această carte cu convingerea că fiecare va recunoaşte în ea probleme proprii sau ale celor apropiaţi şi cu nădejdea că fiecare va găsi în ea pe linga informaţie, şi inspiraţia de care duce lipsă.

Pret: 16.00 LEI   
Momentan indisponibil


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Cartea cuprinde o selectie de texte din scrisorile Sfantului Teofan Zavoratul, cu explicatii si sfaturi despre boala si moarte. Sfantul explica motivul si intelesul bolii si mortii in lumina iubirii lui Dumnezeu.

      Rugăciunea în vremea bolii 

      Vă simţiţi foarte slăbită şi credeţi că vă apropiaţi de ieşirea sufletului din trup. Boala aminteşte de moarte, însă nu proroceşte ceasul ei. Totuşi, de vreme ce aţi primit aducerea-aminte de moarte, nu e nepotrivit să vă pregătiţi de ea. Dat fiind că sunteţi mereu bolnavă, nu vă este greu să vă însuşiţi gândul la ieşirea din trup, după pilda Cuviosului Nicanor – şi această ieşire nu vă va lua pe neaşteptate. Fericită este pomenirea morţii; ea, împreună cu aducerea-aminte de Domnul, e temelia tare a bunei rânduieli creştineşti a duhului. 
      Vă plângeţi de dumneavoastră înşivă că vă rugaţi prost şi nu vă ţineţi de nevoinţe. În această privinţă vă lămureşte Sfântul Tihon de Zadonsk, care a zis: „Ce rugăciune îi trebuie bolnavului? Mulţumire şi suspinare.“ Acestea înlocuiesc orice nevoinţă. Deci, fiţi senină! 
      Nu puteţi merge la biserică din pricina bolii, aşa încât aţi rămas la pravila de chilie. Împliniţi-o după putere. Să ştiţi că pravila este de trebuinţă din pricina neputinţei noastre, nu pentru rugăciunea în sine, care se poate face şi fără pravilă... Staţi cu gândul la Liturghie – nu ca un săvârşitor, ci ca unul ce e de faţă (prin mutarea cu gândul) la Liturghia săvârşită de altul. 
      Nu aveţi gânduri prea vesele în ce vă priveşte? Era în Egipt un bătrân duhovnicesc – Apollo, mi se pare... Acesta le spunea cu tărie tuturor fraţilor, şi străinilor, de asemenea: „Nouă, creştinilor, nu ni se cuvine să ne mâhnim... Să se mâhnească păgânii şi jidovii. Iar noi, cei mântuiţi de Domnul... al nostru este raiul, a noastră este împărăţia Cerurilor. Cu noi sunt Hristos, harul Sfântului Duh, Maica lui Dumnezeu, oştirile cereşti şi sfinţii toţi...“ 

    • Omul trebuie neapărat să se teamă de abaterea la stânga, adică spre amăgirile păcatului, şi de cea la dreapta, adică spre nevoinţele din cale-afară de aspre, şi să nu cadă în trufie; el trebuie să meargă pe calea împărătească, adică pe calea vieţii cu măsură, a nevoinţei cu măsură. Sfântul Ioan Gură de Aur ne dă o pildă potrivită: „Când povara drepţilor e prea grea, corabia lor se cufundă, iar când povara lor este cu măsură, corabia pluteşte cu bine. Cu adevărat, viaţa noastră seamănă cu plutirea unei corăbii, lumea – cu o mare, trupul – cu o corabie; sufletul este în trup ca un om în corabie, iar faptele sunt ca o încărcătură. Dacă corabia este goală, se porneşte vântul şi ea se răstoarnă în scurtă vreme. Dacă este împovărată peste măsură, este aproape de înec chiar şi atunci când nu sunt valuri şi nu e vânt – iar dacă se pornesc valurile şi vântul, se va cufunda fără întârziere. Doar încărcând cu măsură corabia vei putea pluti fără de necazuri, se va cufunda fără întârziere”. 
      La fel să gândeşti şi cu privire la nevoinţe. Dacă n-ai nimic din faptele cele bune, te vei răsturna în noianul ispitelor. Dacă vei începe să ridici povară mai presus de puterile tale, curând te vor strivi istovirea sau trufia. Dacă te vei osteni şi te vei ­nevoi însă după putere, vei rămâne slobod de nenorociri. 
      Să ştii: calea împărătească înseamnă nevoinţe cu măsură, viaţă cu măsură şi conştiinţă curată. Astfel, câte puţin, din virtute în virtute, vei urca la Cer ca pe o scară şi vei ajunge în Rai.
      Sfântul Dimitrie al Rostovului 

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Nu naşterea ca atare te face tată, nu purtarea în pântece te face mamă, ci buna creştere pe care o dai copiilor. (Sfântul Ioan Gură de Aur)

      Dragostea părintească e sacră, însă nu trebuie să uităm că faţă de dragostea conjugală ea vine pe locul doi. Nu este îngăduit ca afecţiunea pătimaşă pentru copii să întunece sentimentele conjugale în loc să le întărească şi să le facă mai elevate. Copilul trebuie să crească în dragoste, dar mai întâi de toate el trebuie neapărat să vadă strălucirea dragostei dintre tatăl şi mama sa şi abia apoi să se scalde în dragostea lor părintească faţă de el. În familia unde au amorţit sentimentele reciproce ale părinţilor, inima copilului poate să se răcească, să nu înveţe să iubească oricât de tandră ar fi cu el mama şi oricât de grijuliu ar fi cu el tatăl. (Mitropolitul Vladimir al Asiei Centrale)

      Cel ce a născut dă doar viaţă, pe când cel care a crescut şi a învăţat bine odrasla sa i-a dat o viaţă bună. Suntem datori faţă de taţii care ne-au născut, însă faţă de taţii care ne-au crescut bine şi ne-au învăţat buna credinţă avem o datorie cu mult mai mare, pentru că cei ce ne-au născut sunt părinţi în viaţa vremelnică, pe când taţii care ne-au crescut în buna credinţă ne nasc spre Viaţa Veşnică. Cine va face şi va învăţa, acela mare se va chema în Împărăţia cerurilor (Mt. 5, 19). (Sfântul Tihon din Zadonsk)

    • Ceea ce până nu demult era aproape de neconceput a devenit normă în lumea contemporană. Nimic nu poate schimba însă cuvintele Mântuitorului despre aceea că „nici porţile iadului nu vor birui” Biserica pe care El a zidit-o. Înseamnă că noi avem până la sfârşitul veacurilor o cetate de refugiu, un bastion care nu va fi biruit de nici un fel de duşman. O parte a Bisericii mari este şi Biserica cea mică, pe care noi trebuie să o zidim în cadrul familiei noastre, în cadrul relaţiilor noastre cu aproapele, căci avem făgăduinţa Domnului că „acolo unde sunt doi sau trei adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor” (Matei 18, 20). Iar dacă în mijlocul acestor doi sau trei este Hristos, atunci nici familia, care se zideşte ca fiind o mică Biserică, nu poate fi biruită de porţile iadului, fiind ultimul nostru bastion. 
      Această carte abordează probleme legate de căsătorie, relaţiile cu copiii, cu apropiaţii şi rudele, chestiuni ridicate de tinerii enoriaşi ai capelei Sfânta Tatiana din cadrul Universităţii de Stat din Moscova. Aceste probleme au fost discutate cu parohul capelei studenţeşti, părintele Maxim Kozlov, absolvent al Facultăţii de Filologie din cadrul respectivei Universităţi şi doctor în teologie. 

      Traducere din limba rusa de Eugeniu Rogoti 
      Foto coperta: Cristina Ionescu-Berechet
       

    • Problema comunicării este una din cele mai grave urmări ale păcatului şi este prezentată în mod dramatic în istoria turnului Babel. Simţământul conştient sau inconştient al decăderii noastre personale ne face să ne temem a ne descoperi şi a avea încredere în aproapele nostru, deoarece ne temem că, de ne va vedea aşa cum suntem în mod real, ne va respinge. Aşa că zidim împrejurul nostru ziduri de apărare, ţesem perdele de fum şi codificăm mesajele trimise celorlalţi oameni. Cel care înţelege ­problemele comunicării ignoră exprimarea verbală şi ­răspunde direct la mesajul esenţial. 
      Măsura psihoterapiei depinde de măsura psihoterapeutului, iar măsura acestuia depinde de măsura omeniei din el – acestei raze diafane a iubirii dumnezeieÈ™ti care a pătruns întunecimea grea a egoismului omenesc. Preotul trebuie să înveÈ›e È™i unele tehnici, căci È™i aceasta poate fi o dovadă a dragostei, dar va trebui să nu uite niciodată că rodnicia lui pastorală va fi direct proporÈ›ională cu gradul iubirii sincere pentru omul ­care se cuibăreÈ™te în inima lui. Iar psihoterapeutul ­care se va încredinÈ›a că răspunsul la această ­arzătoare întrebare nu se află în scrierile psihiatrice poate îÈ™i va depăÈ™i prejudecăÈ›ile È™i va încerca È™i teologia. (Pr. Filoteu Faros)

      Traducere din limba greaca de Pr. Serban Tica

watch series