Tabloul

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-606-550-555-1
Status: in stoc

Tabloul

Colectia: Carti pentru copii
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 39

Noaptea era liniștită, iar casa Veronicăi era cuprinsă de o pace adâncă. După o zi obositoare, Veronica a adormit imediat, dar somnul ei fu curând întrerupt de un vis intens. Se făcea că era învăluită într-o lumină caldă, aurie, ca un răsărit blând de vară. Pe măsură ce privirea ei se obișnuia cu strălucirea aceea, și-a dat seama că în mijlocul acelei lumini se afla o figură delicată și binevoitoare: era chiar Maica Domnului, purtându-și Pruncul în brațe. Chipul ei era senin, iar privirea – liniștitoare și profundă.Veronica o privea fascinată, incapabilă să-și ia ochii de la imaginea sfântă. Îi simțea bunătatea și blândețea, ca o îmbrățișare caldă. Maica Domnului i-a zâmbit și a început să-i vorbească, iar cuvintele ei răsunau ca un ecou liniștitor:- Fiul tău are nevoie de călăuzire.  El poate găsi mântuirea, dar va trebui să facă un sacrificiu, iar calea lui va fi presărată de încercări.În timp ce rostea aceste cuvinte, îi arătă un tablou. Era o imagine uluitoare a Fecioarei Maria, ținându-l în brațe pe Pruncul Iisus, iar în jurul lor strălucea o lumină blândă, ca o aură cerească. 

Pret: 5.40 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Căsătoria este o ceremonie bisericească şi nu o afacere privată. Este un eveniment social, şi nu o chestiune individualistă. Acesta e motivul pentru care atât la începutul Logodnei, cât al Cununiei diaconul se roagă „pentru mântuirea tuturor”, „pentru pacea a toată lumea” şi „pentru tot clerul şi poporul”.
      Este limpede faptul că slujba a fost iniţial încorporată în dumnezeiasca Liturghie . De fapt, adevăratul înţeles al Căsătoriei, însăşi sfinţenia ei, nu poate fi apreciată pe deplin în afara contextului ei euharistic. Scopul fundamental al săvârşirii Tainei Căsătoriei în cadrul dumnezeieştii Liturghii a fost recunoaşterea faptului că Euharistia era revelaţia reală, palpabilă a Împărăţiei. Lumânările ţinute adesea de cuplu simbolizează această Împărăţie, aşa cum s-a arătat ea în chipul limbilor de foc (Fapte 2, 2) la Cincizecime, deşi poate că ele sunt mai degrabă un chip al luminii lui Hristos, centrală în rânduielile de iniţiere pascale din Biserica primară. Dar cuplul ca atare reprezintă organe vii oferite lui Dumnezeu, precum pâinea şi vinul pentru Euharistie, în aÈ™teptarea slăvitei È™i luminatei sale prefaceri. Minunea Căsătoriei face posibilă „o nouă creaÈ›ie”, deÈ™i nu o creaÈ›iei ex nihilo, ci una care rezultă din condiÈ›iile oferite de cuplu. Unul oferă lui Dumnezeu ceea ce are È™i ceea ce este, în vreme ce Dumnezeu preface apa în vin (cf. Ioan 2, 1-11). Urmarea acestei „făpturi noi” este calea către veÈ™nicie, simbolizată de „dănÈ›uirea lui Isaia”, în chip circular. DănÈ›uirea semnifică Biserica, condusă de Hristos, simbolizat la rându-i de Evanghelia ţinută de preot. Hristos conduce cuplul în noua lui viaţă ca pe un microcosmos al Bisericii şi al creaţiei.

    • Aş vedea viaţa ca pe un dar, nu ca pe o povară

      Să vezi viaţa ca pe un dar este un dar. Fericiţi sunt oamenii care se pot bucura de călătoria vieţii. Care-L pot slăvi pe Dumnezeu într-o viaţă care nu este perfectă, dar este minunată. Perfecţiunea are nevoie de un alt timp. Aceasta trebuie să fie veşnică, atemporală, în afara limitelor şi angajărilor. Altfel devine tiranie, impunere şi o formă de fascism. Imperfecţiunea se potriveşte aici, în lumea aceasta, lume cu limitări şi angajări. Ne lipseşte mereu ceva şi asta ne face mari. Acest sentiment de insuficienţă ne îndeamnă încontinuu să căutăm, să ne fie foame şi sete de frumuseţe şi sens.
      Poate că nu există păcat mai mare decât să-ţi vezi viaţa ca pe o povară de care trebuie să scapi, şi nu să o trăieşti. Este o tragedie existenţială să te întorci acasă şi, cu puţin înainte de a adormi, să te bucuri cu satisfacţie că a mai trecut o zi. Momente pe lângă care ai trecut şi nu le-ai trăit, persoane pe care le-ai privit, dar nu le-ai văzut, care, deşi ţi-au vorbit, niciodată nu le-ai auzit, locuri unde ai mers, dar n-ai călătorit.

      „Cel mai mare rău care ţi se poate întâmpla este ca viaţa să-ţi treacă fără s-o fi trăit…
      Omul nu este făcut să supravieţuiască, este făcut să trăiască”.
      (Hronis Missios)

       

      Cuprins

      Prolog
      Aş vedea viaţa ca pe dar şi nu ca pe o povară
      Aş accepta ceea ce sunt
      N-aş aştepta o viaţă fără probleme
      Aş vedea greşelile ca parte din viaţa mea
      N-aş amâna bucuria pentru mai târziu
      Aş călători prin viaţă fără destinaţie
      N-aş lipsi din viaţa mea
      Aş trăi un vis „inutil”, nu o minciună „utilă”
      Nu m-aş îngrijora pentru lucruri care nu se vor întâmpla niciodată
      Aş trăi mai mult cu întrebări decât cu răspunsuri
      Aş spune toate cuvintele de iubire pe care mi-a fost frică să le rostesc
      N-aş combate problemele, ci m-aş îngriji de sinele meu
      Ultima zi
      Poem al lui Jorge Luise Borges

       

    • În faţa chipurilor sfinţilor credinţei noastre stăm cu admiraţie şi uimire. Fiecare din aceştia sunt o minune. O minune unică, care ne emoţionează, ne sprijină, ne entuziasmează, dar ne şi cercetează! Povestirile despre vieţile sfinţilor pot avea între ele multe puncte comune. Însă fiecare din ele are harul şi originalitatea sa. Mai ales istorisirea vieţii Sfântului Tarsizie este rară, aş spune deosebită!
      Atât de tânăr! Avea abia doisprezece ani. Şi totuşi! Atât de hotărât, atât de matur, atât de credincios, atât de viteaz! Iar mucenicia lui a fost un caz unic: a căzut apărând Sfânta Euharistie, Trupul şi Sângele lui Hristos! Într-o vreme în care, mai mult ca oricând, avem nevoie de modele, care să ne sprijine, să ne inspire, să ne arate "celălalt" drum, drumul credinţei, al iubirii, al jertfei, al eroismului, al vieţii întru Hristos, preoteasa Ecaterina Diamantopoulou-Tsimouri, cu talentul pe care i l-a dăruit Dumnezeu, descrie prin această povestire a ei personalitatea, mucenicia şi biruinţa tânărului mucenic. Ne ajută astfel să-l simţim lângă noi, ne transmite ceva din credinţa şi iubirea lui faţă de Dumnezeu şi de semenii săi.
      Cu bucurie şi emoţie profundă scriu prologul acestei cărţi mici, dar frumoase, amintindu-mi entuziasmul şi râvna cu care tinerii şi copiii din parohia Sfinţilor Doctori fără de arginţi din Karava, Pireu, au lucrat, cu câţiva ani în urmă, pentru a transforma un spaţiu subteran al bisericii în catacombă. Pentru a ne duce cu gândul la anii eroici ai Bisericii mucenicilor. Pentru a-l cinsti pe tânărul mucenic Tarsizie, sfântul lor, "prietenul şi fratele", după cum l-a numit poetul. Pentru a-l avea ca îndrumător, călăuzitor şi ocrotitor în viaţa lor. E vorba de catacomba despre care se vorbeşte într-un mod original şi măiestru în a doua parte a acestei cărţi.
      Fie ca rugăciunile Sfântului Mucenic Tarsizie să-i însoţească pe autor şi pe cititorii acestei cărţi, care au deosebită evlavie la mucenicii creştini.

      Arhim. Metodie Cretanul,
      Sfânta sihăstrie a Învierii lui Hrist

    • Căile lui Dumnezeu sunt tot ceea ce se întâmplă în univers. Tot ceea ce are loc se datorează judecăÈ›ii È™i hotărârii lui Dumnezeu. Nimic nu este sau nu poate fi realizat în mod ascuns È™i independent de Dumnezeu. Una se întâmplă după voia lui Dumnezeu, alta prin îngăduinÈ›a Lui. TotuÈ™i, toate lucrurile sunt realizate prin rânduiala È™i hotărârea lui Dumnezeu. Din acest motiv, căile lui Dumnezeu sunt adesea numite în Scriptură „judecata lui Dumnezeu”. Judecata lui Dumnezeu este întotdeauna dreaptă: Drept eşti, Doamne, şi drepte sunt judecăţile Tale (Psalmul 118, 137).Prin voia lui Dumnezeu au fost create lumea văzută È™i cea nevăzută. Și omul a fost creat È™i răscumpărat tot prin voia Lui. Toate evenimentele, publice È™i personale, au fost È™i sunt împlinite prin bunătatea, omnipotenÈ›a È™i înÈ›elepciunea lui Dumnezeu. Prin îngăduinÈ›a lui Dumnezeu È™i prin voinÈ›a creaturilor, a apărut răul cu toate consecinÈ›ele sale. Prin îngăduinÈ›a lui Dumnezeu È™i prin propria voinÈ›ă, îngerii È™i omul au căzut È™i L-au respins pe Dumnezeu. Tot prin voia dumnezeiască, oamenii au fost răscumpăraÈ›i de Dumnezeul întrupat.Prin îngăduinÈ›a lui Dumnezeu È™i prin voinÈ›a rea a îngerilor È™i a oamenilor căzuÈ›i, pământul a fost corupt de crimele È™i răutatea lor. Prin voinÈ›a È™i judecata lui Dumnezeu, universul va fi È™i este pedepsit prin diferite suferinÈ›e È™i dezastre. Prin voinÈ›a È™i judecata lui Dumnezeu, chinul veÈ™nic în abisul de foc È™i întuneric al iadului se va abate asupra apostaÈ›ilor, duÈ™mani ai lui Dumnezeu, loc pentru care s-au pregătit singuri.Căile È™i lucrările lui Dumnezeu îÈ™i urmează propriul lor drum. Proiectele umane È™i demonice îÈ™i urmează, de asemenea, propriul lor traseu. Crimele È™i atrocităÈ›ile nu încetează să fie crime È™i atrocităÈ›i în raport cu cei care le fac, chiar dacă cei care comit răul cu rea intenÈ›ie devin doar niÈ™te instrumente ale voinÈ›ei lui Dumnezeu. Aceasta din urmă este o consecinÈ›ă a înÈ›elepciunii neînchipuite a lui Dumnezeu, a puterii nelimitate a lui Dumnezeu, datorită căreia creaturile, acÈ›ionând conform voinÈ›ei lor libere, sunt totodată È™i neîncetat în puterea Creatorului, fără să o înÈ›eleagă, È™i împlinesc voinÈ›a Lui, chiar fără să o cunoască.Căile lui Dumnezeu sunt prezente È™i active în mijlocul evenimentelor umane È™i demonice, ca cel mai subtil duh în mijlocul materiei, independent de materie, nefiind constrâns de materie, acÈ›ionând asupra materiei È™i nefiind supus acÈ›iunii materiei. Căile lui Dumnezeu sunt intervenÈ›ia atotputernică a Lui în soarta universului, Singurul Care umple universul È™i tot ceea ce este dincolo de univers, nefiind închis în univers.

    • Trăim o viaţă deformată, cu multe răni deschise şi clipe moarte. Suntem chemaţi să preschimbăm rana noastră personală care ne doare şi nu ne lasă să trăim, în ceva mai puternic, care ne va trezi şi ne va da înapoi puterea vitală pierdută.Fiecare durere din noi, în loc să ne frângă, poate deveni o comoară nepreţuită, dacă o vom accepta şi vom şti cum s-o înfruntăm. Dacă o vom administra corect şi n-o vom înăbuşi, va constitui o trambulină spre schimbare.În procesul dureros, dar vindecător al iertării, încetul cu încetul inima se înmoaie. Toate percepţiile disfuncţionale pe care le-am avut atâţia ani şi ne-au afectat, toate poverile care nu ne-au lăsat să zburăm şi ne-au ţinut imobilizaţi la pământ, acum dispar ca prin minune. Începem să devenim compătimitori şi milostivi cu toată lumea. Constatăm că dacă nu iubim ne îngustăm în noi. Atunci când iubim, inima se lărgeşte şi după aceea vrem să-i îmbrăţişăm pe toţi. Vom trăi tot în lume, dar în alt fel. Noua viaţă, cu începutul pe care i-l punem în fiecare zi, se va deschide în faţa noastră însoţită de un sentiment de răspundere personală şi nădejde. Drumul nu va mai fi de-acum coborâtor, ca mai înainte, ci vom simţi că urcă, chiar şi atunci când ne doare. Şi toate acestea sunt o minune.Minunea nu trebuie s-o aşteptăm, ci s-o înfăptuim…

watch series