Sfantul Dimitrie cel Nou ocrotitorul Bucurestilor

Format: 16.5 x 24 cm
ISBN: 978-606-9698-04-4
Status: in stoc

Sfantul Dimitrie cel Nou ocrotitorul Bucurestilor

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Cuvantul Vietii
Numar de pagini: 464

Cuvinte către pelerini, studii și mărturii contemporane

Prezența moaștelor Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou în centrul orașului București dă mărturie în fiecare veac despre harul și binecuvântarea pe care Dumnezeu le dăruiește prin sfinții Săi celor ce se roagă Lui cu credință. Pelerinajul și faptele minunate petrecute la racla cu moaștele Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou, Făcătorul de minuni, au fost o cnstantă de-a lungul timpului.

Preafericitul Părinte Daniel, patriarhul Bisericii Ortodoxe Române

Pret: 81.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • La implinirea a 60 de ani de la proclamarea solemna a canonizarii Sfantului Ierarh Calinic de la Cernica, Editura Cuvantul Vietii a Mitropoliei Munteniei si Dobrogei face cunoscuta publicului iubitor de spiritualitate si istorie aparitia volumului Viata si activitatea Sfantului Ierarh Calinic de la Cernica - album comemorativ, lucrare care cuprinde amplul studiu semnat de Doamna Natalia Manoilescu-Dinu (1920-+ 1992) dedicat Sfantului Ierarh Calinic de la Cernica si publicat initial in Revista Mitropolitana Glasul Bisericii la implinirea centenarului de la trecerea la Domnul a Sfantului Ierarh Calinic (1968).
       
      Volumul cuprinde, intr-o realizare grafica de exceptie, o selectie de fotografii relevante cu privire la istoria Manastirii Cernica si la viata Sfantului Ierarh Calinic de la Cernica. De asemenea, a fost editat in volum si tomosul sinodal de canonizare a Sfantului Ierarh Calinic de la Cernica, precum si un reportaj fotografic amplu de la momentul solemn al proclamarii canonizarii Sfantului Ierarh Calinic, la Manastirea Cernica, in data de 23 octombrie 1955.
       
      Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe, in Binecuvantarea care prefateaza lucrarea afirma: Viata Sfantului Calinic a fost o revarsare de lumina cereasca si har dumnezeiesc. Si-a castigat sfintenia nu prin retragere din lume, ci prin daruire deplina pentru semeni; a impreunat, in chip pilduitor, asceza severa si milostenia, viata contemplativa si activismul social, slujirea lui Dumnezeu si a semenilor. A fost, neindoielnic, un om al rugaciunii, dar si al actiunii, al contemplatiei, dar si al iubirii milostive, o pilda de viata smerita inchinata slujirii semenilor. Privind la sfintenia vietii sale, confirmata de darurile dumnezeiesti de care s-a invrednicit, dintre care cel al tamaduirilor de boli trupesti si sufletesti s-a transmis sfintelor sale moaste, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, la 28 februarie 1950, a hotarat trecerea ierarhului Calinic de la Ramnic, fostul staret al Cernicai, in randul sfintilor, fiind praznuit in ziua mutarii sale in imparatia dreptilor, 11 aprilie. Proclamarea solemna a canonizarii sale s-a facut in ziua de 23 octombrie 1955. La implinirea a 60 de ani de la proclamarea solemna a canonizarii Sfantului Ierarh Calinic de la Cernica, binecuvantam aceasta aparitie editoriala si pe cititori, carora le adresam parintescul indemn de a-si indrepta rugaciunile catre Sfantul Ierarh Calinic, "vas curat si luminat al Sfantului Duh", fiind deplin incredintati ca Sfantul ramane pentru vesnicie rugator in ceruri pentru binecredinciosul popor roman si mijlocitor al milei, iertarii si tamaduirii pentru cei aflati in suferinte trupesti sau sufletesti.

Carti scrise de acelasi autor

    • pspanDespre obscuritatea profetiilor/spanbr /br /spanOmiliile Sfantului Ioan Hrisostom /spanemDespre obscuritatea profetiilor /emspanne ajuta sa vedem mai bine modul in care crestinii din primele veacuri intelegeau cuvantului inspirat al Sfintei Scripturi, intrucat aveau in vedere o problema hermeneutica strans legata de finalitatea hristica a Vechiului Testament, considerat a fi „calauza spre Hristos”./spanbr /br /spanSfintii Parinti si Scriitorii Bisericesti ai primelor veacuri crestine au pastrat mereu vie – prin viata si invatatura lor – constiinta ca Revelatia divina este adusa la plinatate prin Ontruparea, Jertfirea si Onvierea Fiului lui Dumnezeu si, prin urmare, au interpretat ambiguitatea unor pasaje vetero-testamentare in lumina implinirii acestora in Hristos si in Biserica crestina./spanbr /br /spanDe aceea, scrierile lor cu caracter exegetic (epistole, tratate, omilii si comentarii) au pus lipsa de claritate a Vechiului Testament pe seama vocatiei calauzitoare a Sfintei Scripturi, pe care au exprimat-o prin urcusul de la litera la duhul Legii, in vederea deslusirii unui sens mistic-duhovnicesc. Aceasta tema, astfel definita, a constituit unul dintre argumentele pe care Biserica crestina a primelor veacuri le-a folosit in sprijinul receptarii Legii si a profetilor, ca Scriptura revelata, in contextul polemicii cu iudeii, cu paganii sau cu unele grupari eretice care nu recunosteau caracterul inspirat al scrierilor vetero-testamentare./spanbr /br /spanCele doua omilii hrisostomiene traduse in volumul de fata reprezinta o adevarata sinteza a genului, intrucat Parintele antiohian, urmand Traditiei crestine a secolelor anterioare, recapituleaza principalele argumente pe care primii apologeti crestini le-au adus in vederea apararii limbajului incifrat al Vechiului Testament, prin prefigurari si enigme. […]/spanbr /br /spanPe langa valoarea documentara pe care o prezinta pentru cei interesati de istoria doctrinei si a exegezei crestine, in general, sau mai ales de interpretarea Sfintei Scripturi in Antiohia secolului al IV-lea d.Hr., cele doua omilii /spanemDespre obscuritatea profetiilor /emspanau menirea de a-i face pe credinciosii contemporani mai atenti la citirea Sfintei Scripturi, din care crestinii din primele veacuri cautau sa culeaga si sa inteleaga adevarul mantuitor, ca dintr-o comoara ascunsa in tarina./span/p
watch series