Prietenii din tara zapezii

Format: 21.5*30.5 cm
ISBN: 978-606-666-505-6
Status: in stoc

Prietenii din tara zapezii

Colectia: Carti pentru copii
Autor:
Editura: Doxologia
Numar de pagini: 50

Cocoțată drept pe creștetul globului pământesc, se găsește o întindere de gheață ce pare fără sfârșit. De fapt, dacă în aceste locuri nu ar fi atât de frig, această lume a „zăpezii și ghețurilor veșnice” nici nu ar exista; la fel, munții falnici care se ridică deasupra mării. Cum se poate una ca asta? Cât se poate de simplu. Sub această întindere uriașă, nu se găsește nici măcar o stâncă. Doar apa. Apa Oceanului Arctic. Iar acest ținut uriaș nu este altceva decât o bucată de gheață, uriașă ce-i drept, care plutește pe apa oceanului. Dacă oceanului i se spune Arctic, cum să se numească oare acest ținut? Sigurrrr... Arctica. Iar drept în mijlocul Arcticii, ce spui că se află? Bravooo! Polul Nord. Ei bine, acum că am lămurit toate astea, să ne îmbrăcăm gros, chiar foarte gros, pentru că aici e mult, mult mai frig decât este iarna pe la noi, și să ne furișăm în poveste...

Pret: 28.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • ppspanStudiu introductiv de Ionut-Daniel Bancila. /spanbr /span /spanbr /span Sfantul Grigorie de Nazianz (329-390) este unul dintre cei mai importanti teologi ai Bisericii, Traditia atribuindu-i supranumele „Teologul”. Cuvantarile cuprinse in acest volum au ca subiect fie chestiuni teologice de maxima importanta, precum Onvierea Mantuitorului, Cincizecimea, Sfanta Lumina, fie chestiuni de ordin practic, precum iubirea de saraci, necazurile acestei vieti trecatoare, exemplu fiind emotionanta Cuvantare intitulata „La tacerea tatei in fata bataii grindinei”. /spanbr /span /spanbr /span „De ce suferim de boala in sufletele noastre, boala cu mult mai rea decat cea a trupurilor? Boala trupeasca vad ca vine fara de voie, in vreme ce cealalta vine prin alegere; cea dintai se desfiinteaza odata cu viata aceasta, iar cealalta ne insoteste cand ne vom stramuta de aici. Pentru ce nu ne ajutam noi firea inca avand vreme? Pentru ce, trupuri fiind, nu ne impodobim trupul cu smerenia? Pentru ce ne desfatam cu necazurile fratilor nostri? /spanbr /span /spanbr /span Sa nu mi se intample aceasta, nici sa ma imbogatesc eu, in timp ce altii se afla in stramtorare; nici sa ma aflu in buna stare, daca nu voi da ajutor ranilor acelora; nici sa am hrana suficienta, nici adapost, nici acoperamant, daca nu le voi si oferi paine si nu le voi face parte de imbracaminte dupa putinta, si nu ii voi odihni sub un acoperis. Ci pe toate sa le afierosim lui Hristos, pentru ca in chip curat sa-I urmam Lui, ridicandu-ne crucea si, usor invesmantati si de nimic trasi spre cele de jos, sa-L castigam in locul a toate pe Hristos. Prin smerenie sa ne inaltam si prin saracie sa ne imbogatim; sau impreuna cu Hristos sa ne impartim averile, pentru ca si ceea ce aveam sa se sfinteasca prin posedarea averilor in chip bun si prin a-i face partasi la acestea pe saraci.” /spanbr /span /spanbr /spanSfantul Grigorie de Nazianz, La saraci XVIII/span/p/p
    • Oriunde ne-am uita în această lume, pretutindeni vedem doar stricăciune, deșertăciune și păcat. Pretutindeni predomină cele pământești și stricăcioase, conversațiile deșarte și lipsite de conținut, faptele pline de deșertăciune – care aproape că nu ne aduc aminte deloc de cer, de Dumnezeu și de viața de dincolo. Numai în casele evlavioase, icoanele lui Iisus Hristos, ale Preacuratei Sale Maici și ale sfinților Săi le aduc aminte celor care vor să înțeleagă că suntem creștini, mădulare ale lui Hristos și moștenitori ai Împărăției Sale; că așteptăm învierea morților și viața veacului viitor, în care ne vom uni cu Domnul și cu sfinții, curățindu-ne de orice întinăciune a trupului și a sufletului. Așadar, vedeți ce diferență există între Biserică și lume! Vedeți cât de folositor îi este și câtă nevoie are creștinul să vină la Biserica lui Dumnezeu, să se educe pentru patria cerească, să se sălășluiască în el Duhul lui Hristos, ca să se cultive în el trăsături cerești și sfinte! Căci unde, dacă nu aici, veți auzi Cuvântul lui Dumnezeu; unde, în afară de Biserică, vă vor fi puse la dispoziție tainele credinței; de unde veți lua puteri de a trăi creștinește? Toate acestea sunt în Biserică și le primim de la Biserică. De aceea să îndrăgiți să frecventați Biserica lui Dumnezeu și să vă faceți pe voi înșivă biserici vii ale lui Dumnezeu „ca pietre vii, zidiți-vă drept casă duhovnicească, preoție sfântă, ca să aduceți jertfe duhovnicești, bineplăcute lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos” (I Pt. 2, 5).
    • Mutarea moaştelor Sfântului Ierarh Nectarie a avut loc la data de 3 septembrie 1953 şi este sărbătorită începând din anul 1961. An de an, slujbele de pe 2 şi 3 septembrie transformă insula Eghina într-un adevărat stup duhovnicesc, unde roiesc mii de credincioşi din toate părţile Greciei şi din alte ţări, pentru a se bucura de mireasma şi de dulcile daruri ale marelui Ierarh.

      Slujba mutării moaştelor Sfântului Ierarh Nectarie din Eghina a fost scrisă în limba greacă de părintele Gherasim Mikraghiannanitul (1905-1991), călugăr de la Schitul Sfintei Ana -Mică- din Sfântul Munte Athos, încredinţat cu slujba de „imnograf al Marii Biserici a lui Hristos”, şi recunoscut astăzi ca cel mai de seamă imnograf grec de după Căderea Constantinopolului. Marele poet mărturisea că lucrarea sa imnografică urma trei paşi: pe cel al documentării cu privire la Sfântul despre care urma să scrie, pe cel al rugăciunii şi pe cel al scrierii. Lucrarea imnografului o privea ca pe o înaltă îndeletnicire plină de har: „Am pe Sfânt în faţă. De aceea nu doresc să vorbesc cu nimeni. Imnografia, această lucrare duhovnicească, este unire a sufletului cu Dumnezeu, este o rugăciune minunată, este o ridicare a minţii, este o vedere tainică ce nu se tâlcuieşte şi nu poate fi exprimată prin cuvinte. Imnografia este cea mai înaltă filozofie. Nu poate fi dezvăluită prin cuvintele noastre. Trebuie trăită pentru a fi simţită”.

      Cartea de faţă este un prinos de laudă către marele făcător de minuni Sfântul Ierah Nectarie şi are la bază frumoasa traducere a textului liturgic grecesc al părintelui Gherasim Mikraghiannanitul, în limba română, de către Laura Enache. Tânărul Cezar Florin Cocuz, protopsaltul Mănăstirii „Sfinţii Trei Ierarhi” din Iaşi, a împletit versul poetic şi melosul bizantin cu multă râvnă şi dragoste, în zile şi nopţi de veghe la candela tradiţiei. Cântările zugrăvesc pe graiul psaltic românesc chipul blând şi luminos al Sfântului Nectarie, care ne învaţă că „fericirea, adică bucuria interioară, izvorăşte din smerenie”.

      Conf. Univ. Dr. Maria Alexandru

watch series