Regulile morale

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-616-154-4
Status: in stoc

Regulile morale

pspanLucrarea, tradusa de Prof. Iorgu Ivan este o reeditare a textului aparut in anul 1989 in colectia „Parinti si Scriitori Bisericesti”, prezentata acum in conditii grafice noi si intr-un format mult mai accesibil cititorului./spanbr /spanAceasta scriere contine un numar de 80 de reguli mai generale care privesc viata practica deopotriva a monahilor si a crestinilor mireni, intemeiate scripturistic si explicate simplu, pe intelesul tuturor. De asemenea, lucrarea dedica un numar de cinci reguli despre indatoririle ce le revin pastorilor Bisericii./spanbr /span„Tematica acestor 80 de reguli este foarte bogata, dovedind profunda cunoastere si traire practica a Scripturilor de catre autor. Pe langa expunerea dreptei credinte, Sfantul Vasile cel Mare urmareste si povatuirea celor dornici de invatatura spre trairea deplina a adevarurilor evanghelice, care nu sunt doar principii teoretice” (Din Prefata Preafericitului Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane)./span/p

Pret: 14.50 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Biblia Bartolomeu Anania

      Biblia sau Sfânta Scriptură – Versiune diortosită după Septuaginta, redactată È™i adnotată de Mitropolitul BARTOLOMEU VALERIU ANANIA

      Dacă vei deschide Cartea din simplă curiozitate sau deprindere, spre a-È›i împlini nevoia de a È™ti, È™i dacă ai străbătut-o ca pe un simplu act de cultură, fii sigur că n’o vei uita. Dacă ai zăbovit asupră-i cu un oarecare interes lingvistic, vei fi aflat că în ebraică È™i în greaca veche sunt semănate cuvinte, fraze È™i denumiri eterogene, împrumutate din culturile cu care autorii biblici s’au învecinat sau din altele pe care nici ei È™i nici părinÈ›ii lor nu le-au È™tiut. Dacă ai citit-o numai ca pe o operă literară, iată că ai gustat într’însa belÈ™ug de genuri È™i specii, poezie lirică È™i epică, istoriografie, legislaÈ›ie, imnuri sacre È™i sapienÈ›iale, pagini profetice È™i apocaliptice, proze scurte È™i nuclee de roman, scenarii dramatice È™i eseuri filosofice, sentinÈ›e aforistice È™i incantaÈ›ii prozodice… Dacă ai cercetat-o cu un ochi critic necruÈ›ător, vei fi descoperit È™i ceea ce, în fapt, căutai: naivităÈ›i, inadvertenÈ›e, lacune, suprapuneri, distorsiuni, interpolări, paralelisme È™i multe alte metehne care te vor sminti în măsura în care te vei opri aici.

      Dacă, pentru nevoia de a înÈ›elege, o vei cerceta a doua È™i a treia oară, mai cu de-amănuntul, cu’ncetineli È™i reveniri, dacă-È›i vei pune gândul pe textul din faÈ›ă È™i pe cele paralele, însemnate alături, atunci cugetul tău va fi în stare să pipăie înÈ›elesurile din spatele cuvintelor, să pătrundă în luminiÈ™urile alegorice ale întâmplărilor, să desluÈ™ească de ce jertfa lui Avraam, de pildă, s’a petrecut ca fapt istoric la vremea ei, dar „È™i’n prefigurare” pentru vremile din urmă. În acelaÈ™i timp, reliefurile noilor tale lecturi îÈ›i vor deschide calea de acces către întreaga cultură europeană, în tot ce are ea mai înalt È™i mai frumos de-a lungul ultimului mileniu.

      Dar dacă, pentru nevoia de a cunoaÈ™te, te vei deprinde s’o citeÈ™ti nu atât pe dinafară, cât mai ales pe dinlăuntru, dacă sufletul È›i se va aprinde în văpaia celor ce se întraripează cu dumnezeiescul dor, atunci dorul acesta îÈ›i va descoperi că, de vreme ce toate cărÈ›ile acestei CărÈ›i au fost scrise de dragul unui singur personaj, Iisus Hristos, prevestindu-L È™i vestindu-L, È™i de vreme ce Iisus Hristos a venit în lume de dragul unei singure făpturi, omul, înseamnă că toată Cartea se îndreaptă spre o singură fiinÈ›ă, care eÈ™ti tu, cititorule. Dacă o ocoleai, ar fi fost să treci pe-alături de propria ta viaÈ›ă; dar fiindcă È›i-ai asumat-o, a fost să te descoperi pe tine sieÈ›i. Acum, ajutat de SfinÈ›ii PărinÈ›i ai Bisericii È™i, la nevoie, de însemnările din josul paginii, vei pătrunde în adevărurile de credinÈ›ă È™i în sensurile adânci ale Scripturii, adică în lumina lecturii ei duhovniceÈ™ti, singura care te ridică deasupra lui a È™ti È™i deasupra lui a înÈ›elege, anume în văzduhul lui a cunoaÈ™te, acolo unde cuvintele redevin Cuvânt È™i eternitatea te îmbie la ViaÈ›ă; căci „viaÈ›a veÈ™nică aceasta este: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, È™i pe Iisus Hristos, pe Care L-ai trimis”.

      Odată ajuns aici, nu-È›i mai rămâne decât Bucuria.

      ÎPS Bartolomeu Anania

    • "Mineiele sunt cărţi fundamentale ale cultului creştin ortodox care cuprind atât slujbele Sfinţilor pentru fiecare lună a anului, cât şi Sinaxarele referitoare la viaţa acestor Sfinţi. Mineiele oferă credincioşilor rugători posibilitatea pătrunderii în sfera tainică şi adânc binefăcătoare a sărbătorii fiecărei zile, a timpului sfinţit prin rugăciune şi lumina vieţii Sfinţilor dascăli duhovniceşti şi rugători pentru noi. Textele inspirate cuprinse în paginile Mineiului ne ajută să percepem prezenţa sfântului sărbătorit ca fiind una reală printre noi, sfântul devenind astfel protos-ul adunării eclesiale. 
       
      Ediţia de faţă a Mineiului pe Ianuarie este una atent revizuită, mai bogată în nuanţarea şi desluşirea sensurilor teologice ale textului imnografic originar şi, aşadar, mai fidelă acestuia. Îndepărtarea arhaismelor devenite prea greu accesibile înţelegerii obişnuite, dar şi evitarea neologismelor încă neasimilate de o majoritate a credincioşilor, oferă textului acestei ediţii a Mineiului pe Ianuarie un necesar echilibru stilistic, iar celor ce se apleacă asupra lui, o mult mai uşoară înţelegere a conţinitului. În conformitate cu hotărârile Sinodului Bisericii Ortodoxe Române, textul ediţiei actuale a fost îmbogăţit cu Slujba Sfântului Cuvios Antipa de la Calapodeşti, sărbătorit la 10 ianuarie, iar la Sinaxarul zilei de 25 ianuarie a fost adăugată pomenirea Sfântului Ierah Bretanion, episcopul Tomisului".

Carti scrise de acelasi autor

    • pspanDin Studiu introductiv /spanbr /span /spanbr /spanTeologia capadociana a avut ca punct de plecare contributia decisiva a Sfantului Vasile cel Mare, continuat de cei doi Grigorie, Teologul si fratele sau, Episcopul de Nyssa. Efortul lor a fost incununat de un succes pastoral in asa masura incat Capadocia a ajuns farul calauzitor al Bisericii din veacul al patrulea, eclipsand Egiptul Sfantului Atanasie si al marilor Parinti de acolo pentru o vreme, cel putin pana la Sfantul Chiril. Sfantul Vasile, ca cel care a dat tonul, nu si-a lasat amprenta doar asupra organizarii bisericesti, ci, de asemenea, a extins credinta si ravna sa, prin intermediul penitei, peste hotarele patriei, dar si peste veacuri. Asa incat se poate spune, pe buna dreptate, ca receptarea personalitatii sale s-a datorat in mare masura faptului ca a fost pentru Biserica un stalp intocmai cu Apostolii. /spanbr /span /spanbr /spanLucrarile vasiliene autentice au fost traduse in numeroase limbi si au constituit repere in randul teologilor sau simplilor credinciosi pentru o intelegere mai intima a crestinismului pe mai multe planuri: dogmatic, liturgic, ascetic, exegetic. Ele au fost traduse si in limba romana si au cunoscut o circulatie larga atat in vechime, cat si in perioada moderna. Totusi este surprinzator ca mai exista si o seama de opere vasiliene care nu au fost valorizate inca in spatiul romanesc. Lucrul acesta este cu atat mai neasteptat, cu cat descoperim ca exista manuscrise uitate prin biblioteci, datand din secolele IX-XIX, ce contin lucrari inedite ale Parintelui capadocian. Prin vechimea si multitudinea lor, textele atesta faptul ca erau larg cunoscute si raspandite in Biserica. Dar, ca si in cazul altor Parinti ai Bisericii, autenticitatea multor scrieri vasiliene a fost pusa sub semnul intrebarii./span/p
watch series