Diavolul si magia

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-1981-35-2
Status: in stoc

Diavolul si magia

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Agaton
Numar de pagini: 116

pspanSelectie de texte realizata de Arhim. Benedict Aghioritul/spanbr /br /spanSe numeste diavol, adica "defaimatorul", de la verbul "diavallo" (a defaima), fiindca l-a defaimat pe om in fata lui Dumnezeu, spunand: "/spanemNu degeaba Te slujeste Iov. Ia intinde mana Ta si atinge-Te de tot ce e al lui, sa vedem daca nu Te va blestema in fata!/emspan" (Iov 1,9,11). Iar pe Dumnezeu l-a defaimat in fata omului, zicand: "/spanemFocul lui Dumnezeu a cazut din cer si a ars oile tale/emspan" (Iov 1,16). Oncerca sa-l convinga ca razboiul venea de sus, din cer, voind sa-l ridice pe rob impotriva Domnului si pe Domn impotriva robului.Mai degraba n-a reusit sa-i ridice pe nici unul impotriva altuia. A incercat, dar n-a putut. Daca vezi un alt rob razvratindu-se impotriva Stapanului, pe Adam adica impotriva lui Dumnezeu – Adam, care daduse crezare defaimarilor aduse de diavol – sa stii ca diavolul nu cu puterea lui a biruit, ci din pricina nepasarii omului.    Firea diavolului este sa faca zarva, sa provoace nebunie si sa aduca mult intuneric. Prin diavol se intelege, in limba greaca, "cel care ne schimba mintea din bine in rau". Sa-i inchidem orice intrarea diavolului prin rugaciune.                   CUPRINS/spanbr /span /spanspan                  Despre diavol/spanspanem           Prolog – Ieromonah Benedict Aghioritul / 5/em/spanspanem Contributia diavolului la caderea protoparintilor / 18/em/spanspanemCum sa-l infruntam si sa-l biruim pe diavol? / 49/em/spanspanemRelatia diavolului cu Apostolii / 80/em/spanspanemDe ce ne pierde diavolul?  / 83/em/spanbr /span /spanspanem       /em/spanspanVrajitoria /span/p

Pret: 12.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • pspanSelectie de texte realizata de Arhim. Benedict Aghioritul/spanbr /br /spanSe numeste diavol, adica "defaimatorul", de la verbul "diavallo" (a defaima), fiindca l-a defaimat pe om in fata lui Dumnezeu, spunand: "/spanemNu degeaba Te slujeste Iov. Ia intinde mana Ta si atinge-Te de tot ce e al lui, sa vedem daca nu Te va blestema in fata!/emspan" (Iov 1,9,11). Iar pe Dumnezeu l-a defaimat in fata omului, zicand: "/spanemFocul lui Dumnezeu a cazut din cer si a ars oile tale/emspan" (Iov 1,16). Oncerca sa-l convinga ca razboiul venea de sus, din cer, voind sa-l ridice pe rob impotriva Domnului si pe Domn impotriva robului.Mai degraba n-a reusit sa-i ridice pe nici unul impotriva altuia. A incercat, dar n-a putut. Daca vezi un alt rob razvratindu-se impotriva Stapanului, pe Adam adica impotriva lui Dumnezeu – Adam, care daduse crezare defaimarilor aduse de diavol – sa stii ca diavolul nu cu puterea lui a biruit, ci din pricina nepasarii omului.    Firea diavolului este sa faca zarva, sa provoace nebunie si sa aduca mult intuneric. Prin diavol se intelege, in limba greaca, "cel care ne schimba mintea din bine in rau". Sa-i inchidem orice intrarea diavolului prin rugaciune.                   CUPRINS/spanbr /span /spanspan                  Despre diavol/spanspanem           Prolog – Ieromonah Benedict Aghioritul / 5/em/spanspanem Contributia diavolului la caderea protoparintilor / 18/em/spanspanemCum sa-l infruntam si sa-l biruim pe diavol? / 49/em/spanspanemRelatia diavolului cu Apostolii / 80/em/spanspanemDe ce ne pierde diavolul?  / 83/em/spanbr /span /spanspanem       /em/spanspanVrajitoria /span/p
    • Editie ingrijita de Pr. Nicolae Nicau
      Profunzimea înţelepciunii părintelui Proclu Nicău este bine cunoscută de credincioşii moldoveni şi nu numai. Trăind ca simplu monah, cu o viaţă închinată întru totul ascultării de Dumnezeu, sihastrul din Munţii Neamţului aşezat la Mitocul Bălan după îndelungi ascultări din diferite mănăstiri sub povaţa părintelui Cleopa Ilie şi după ispitele şi vieţuirea în pustie, continuă să povăţuiască turma cea cuvântătoare pe calea mântuirii.

      Fiind nepotul părintelui Proclu, am considerat plăsmuirea cărţii de faţă ca o datorie morală. Cunoscându-i viaţa duhovnicească îndeaproape, am căutat să conturez învăţătura curată a monahului Proclu, pe deplin folositoare sufletului şi întotdeauna ortodoxă. Nu am trecut cu vederea nici frumuseţea limbajului neaoş moldovenesc zugrăvit în cuvintele pline de înţelepciune ale părintelui, totul îmbrăcat într-o cadenţă asemănătoare Patericului.

      Este foarte folositor pentru orice creştin să cunoască aceste sfaturi şi poveţe ale părintelui Proclu în legătură cu diverse probleme, întrucât va putea, astfel, să se lumineze mai mult şi va şti mai bine cum să le depăşească. Fiind o carte duhovnicească, se impune a fi citită cu luare aminte, pentru maturizarea şi progresul spiritual al credinciosului. Volumul se prezintă ca o sinteză a feluritelor sfaturi şi îndrumări ale părintelui Proclu date schivnicilor, monahilor, preoţilor şi oamenilor din lume şi tratează diferite probleme din mai multe perspective. De exemplu, progresul în dobândirea adevăratei smerenii ne va călăuzi spre progresul în dobândirea adevăratei iubiri, apoi a păcii inimii, a iertării celor care ne-au greşit etc.

      Dorim din adâncul inimii ca toţi creştinii să se folosească de această lucrare în viaţa lor duhovnicească, iar atunci când o vor răsfoi şi vor găsi cuvinte folositoare şi înălţătoare de suflet, să înalţe rugăciune de iertare şi pentru noi, păcătoşii.

      Fie să avem parte de rugăciunea părintelui Proclu, să-l simţim aproape, să ne mângâie şi să ne călăuzească pe drumul ce duce la Dumnezeu.

Carti scrise de acelasi autor

    • Se cade preotului să fie sfînt şi cu sufletul, şi cu trupul. Să fie stîlp de foc care să lumineze Biserica, adică norodul lui Dumnezeu, şi să fie mai curat decît razele soarelui, ca să nu‑l lase pustiu Duhul cel Sfînt. Preoţia se face pe pămînt, însă are rînduiala cetelor cereşti. Pentru că nu om, nici înger, nici altă putere zidită poate să o facă, ci singur Preasfîntul Duh săvîrşeşte Liturghia aceasta şi preotul face slujba îngerilor. Pentru aceasta se cade ca şi cel preoţit să pună în mintea lui, cînd face Liturghie, că stă cu îngerii în Cer înaintea lui Dumnezeu; deci se cade să fie curat ca şi îngerii. Oare nu ştiţi că nici un suflet omenesc n‑ar putea să rabde vreodată focul acela al Jertfei, dacă n‑ar fi mult ajutorul lui Dumnezeu? Căci, de va cunoaşte cineva în ce chip poate să se apropie de acea fericită şi prea‑curată fiinţă omul ce este încă învelit cu trup şi cu sînge, atunci va vedea bine cu cîtă cinste i‑a învrednicit pe preoţi darul Duhului Sfînt. Pentru că şi sfinţii şi purtătorii de Dumnezeu părinţi s‑au cucerit preoţiei – ca unei înalte, şi cereşti şi dumnezeieşti [vrednicii] – şi că de nevoie se cade şi se cuvine numai sfinţilor să o aibă. Deci, pentru aceasta, preotul care nu e sfînt să fugă de Liturghie, ca să nu ardă şi trupeşte, şi sufleteşte! Atîta este mai înaltă preoţia decît împărăţia cîtă osebire este între suflet şi trup. (Sfîntul Maxim Mărturisitorul) 
       
      Cuprinde: 34 de predici ale Sf. Ioan Gura de Aur si 11 cuvinte ale multor Sfinti si Dascali 

watch series