Omiliile la statui

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-616-086-8
Status: in stoc

Omiliile la statui

pemTraducere din limba greaca veche si note de preotul Profesor Dumitru Feciorubr //embr /span"De ne va vedea Dumnezeu ca ascultam cu mare luare aminte cuvantul Lui si ca nu facem de ocara, din pricina vitregiei vremurilor, intelepciunea noastra, ne va veni de indata in ajutor (II,3). Acest statornic adevar al vietii si experientei crestine il arata Sfantul Ioan Gura de Aur in cele XXI de Omilii care urmeaza, numite "la statui". Prilejul rostirii acestor nestemate ale propovaduirii bisericesti a fost starea de infricosata asteptare a pedepsei imparatesti, in sanul obstii crestine din Antiohia, dupa ce unii daramasera statuile imparatului Teodosie cel Mare si ale membrilor familiei imperiale. Razmerita aceasta, pricinuita de impunerea de noi taxe, pusese Antiohia - unde "intaia oara, ucenicii s-au numit crestini" (Fapte 11, 26) - in situatia de a fi adus imparatului o ofensa de neiertat, caci statuile lui erau semnul vazut al autoritatii sale in fiecare colt al imperiului. Pentru o asemenea infruntare a puterii si demnitatii imparatesti, pedeapsa era una singura - nimicirea cetatii razvratite... din Precuvantare./span/p

Pret: 31.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Biblia Bartolomeu Anania

      Biblia sau Sfânta Scriptură – Versiune diortosită după Septuaginta, redactată È™i adnotată de Mitropolitul BARTOLOMEU VALERIU ANANIA

      Dacă vei deschide Cartea din simplă curiozitate sau deprindere, spre a-È›i împlini nevoia de a È™ti, È™i dacă ai străbătut-o ca pe un simplu act de cultură, fii sigur că n’o vei uita. Dacă ai zăbovit asupră-i cu un oarecare interes lingvistic, vei fi aflat că în ebraică È™i în greaca veche sunt semănate cuvinte, fraze È™i denumiri eterogene, împrumutate din culturile cu care autorii biblici s’au învecinat sau din altele pe care nici ei È™i nici părinÈ›ii lor nu le-au È™tiut. Dacă ai citit-o numai ca pe o operă literară, iată că ai gustat într’însa belÈ™ug de genuri È™i specii, poezie lirică È™i epică, istoriografie, legislaÈ›ie, imnuri sacre È™i sapienÈ›iale, pagini profetice È™i apocaliptice, proze scurte È™i nuclee de roman, scenarii dramatice È™i eseuri filosofice, sentinÈ›e aforistice È™i incantaÈ›ii prozodice… Dacă ai cercetat-o cu un ochi critic necruÈ›ător, vei fi descoperit È™i ceea ce, în fapt, căutai: naivităÈ›i, inadvertenÈ›e, lacune, suprapuneri, distorsiuni, interpolări, paralelisme È™i multe alte metehne care te vor sminti în măsura în care te vei opri aici.

      Dacă, pentru nevoia de a înÈ›elege, o vei cerceta a doua È™i a treia oară, mai cu de-amănuntul, cu’ncetineli È™i reveniri, dacă-È›i vei pune gândul pe textul din faÈ›ă È™i pe cele paralele, însemnate alături, atunci cugetul tău va fi în stare să pipăie înÈ›elesurile din spatele cuvintelor, să pătrundă în luminiÈ™urile alegorice ale întâmplărilor, să desluÈ™ească de ce jertfa lui Avraam, de pildă, s’a petrecut ca fapt istoric la vremea ei, dar „È™i’n prefigurare” pentru vremile din urmă. În acelaÈ™i timp, reliefurile noilor tale lecturi îÈ›i vor deschide calea de acces către întreaga cultură europeană, în tot ce are ea mai înalt È™i mai frumos de-a lungul ultimului mileniu.

      Dar dacă, pentru nevoia de a cunoaÈ™te, te vei deprinde s’o citeÈ™ti nu atât pe dinafară, cât mai ales pe dinlăuntru, dacă sufletul È›i se va aprinde în văpaia celor ce se întraripează cu dumnezeiescul dor, atunci dorul acesta îÈ›i va descoperi că, de vreme ce toate cărÈ›ile acestei CărÈ›i au fost scrise de dragul unui singur personaj, Iisus Hristos, prevestindu-L È™i vestindu-L, È™i de vreme ce Iisus Hristos a venit în lume de dragul unei singure făpturi, omul, înseamnă că toată Cartea se îndreaptă spre o singură fiinÈ›ă, care eÈ™ti tu, cititorule. Dacă o ocoleai, ar fi fost să treci pe-alături de propria ta viaÈ›ă; dar fiindcă È›i-ai asumat-o, a fost să te descoperi pe tine sieÈ›i. Acum, ajutat de SfinÈ›ii PărinÈ›i ai Bisericii È™i, la nevoie, de însemnările din josul paginii, vei pătrunde în adevărurile de credinÈ›ă È™i în sensurile adânci ale Scripturii, adică în lumina lecturii ei duhovniceÈ™ti, singura care te ridică deasupra lui a È™ti È™i deasupra lui a înÈ›elege, anume în văzduhul lui a cunoaÈ™te, acolo unde cuvintele redevin Cuvânt È™i eternitatea te îmbie la ViaÈ›ă; căci „viaÈ›a veÈ™nică aceasta este: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, È™i pe Iisus Hristos, pe Care L-ai trimis”.

      Odată ajuns aici, nu-È›i mai rămâne decât Bucuria.

      ÎPS Bartolomeu Anania

    • "Mineiele sunt cărţi fundamentale ale cultului creştin ortodox care cuprind atât slujbele Sfinţilor pentru fiecare lună a anului, cât şi Sinaxarele referitoare la viaţa acestor Sfinţi. Mineiele oferă credincioşilor rugători posibilitatea pătrunderii în sfera tainică şi adânc binefăcătoare a sărbătorii fiecărei zile, a timpului sfinţit prin rugăciune şi lumina vieţii Sfinţilor dascăli duhovniceşti şi rugători pentru noi. Textele inspirate cuprinse în paginile Mineiului ne ajută să percepem prezenţa sfântului sărbătorit ca fiind una reală printre noi, sfântul devenind astfel protos-ul adunării eclesiale. 
       
      Ediţia de faţă a Mineiului pe Ianuarie este una atent revizuită, mai bogată în nuanţarea şi desluşirea sensurilor teologice ale textului imnografic originar şi, aşadar, mai fidelă acestuia. Îndepărtarea arhaismelor devenite prea greu accesibile înţelegerii obişnuite, dar şi evitarea neologismelor încă neasimilate de o majoritate a credincioşilor, oferă textului acestei ediţii a Mineiului pe Ianuarie un necesar echilibru stilistic, iar celor ce se apleacă asupra lui, o mult mai uşoară înţelegere a conţinitului. În conformitate cu hotărârile Sinodului Bisericii Ortodoxe Române, textul ediţiei actuale a fost îmbogăţit cu Slujba Sfântului Cuvios Antipa de la Calapodeşti, sărbătorit la 10 ianuarie, iar la Sinaxarul zilei de 25 ianuarie a fost adăugată pomenirea Sfântului Ierah Bretanion, episcopul Tomisului".

Carti scrise de acelasi autor

    • Se cade preotului să fie sfînt şi cu sufletul, şi cu trupul. Să fie stîlp de foc care să lumineze Biserica, adică norodul lui Dumnezeu, şi să fie mai curat decît razele soarelui, ca să nu‑l lase pustiu Duhul cel Sfînt. Preoţia se face pe pămînt, însă are rînduiala cetelor cereşti. Pentru că nu om, nici înger, nici altă putere zidită poate să o facă, ci singur Preasfîntul Duh săvîrşeşte Liturghia aceasta şi preotul face slujba îngerilor. Pentru aceasta se cade ca şi cel preoţit să pună în mintea lui, cînd face Liturghie, că stă cu îngerii în Cer înaintea lui Dumnezeu; deci se cade să fie curat ca şi îngerii. Oare nu ştiţi că nici un suflet omenesc n‑ar putea să rabde vreodată focul acela al Jertfei, dacă n‑ar fi mult ajutorul lui Dumnezeu? Căci, de va cunoaşte cineva în ce chip poate să se apropie de acea fericită şi prea‑curată fiinţă omul ce este încă învelit cu trup şi cu sînge, atunci va vedea bine cu cîtă cinste i‑a învrednicit pe preoţi darul Duhului Sfînt. Pentru că şi sfinţii şi purtătorii de Dumnezeu părinţi s‑au cucerit preoţiei – ca unei înalte, şi cereşti şi dumnezeieşti [vrednicii] – şi că de nevoie se cade şi se cuvine numai sfinţilor să o aibă. Deci, pentru aceasta, preotul care nu e sfînt să fugă de Liturghie, ca să nu ardă şi trupeşte, şi sufleteşte! Atîta este mai înaltă preoţia decît împărăţia cîtă osebire este între suflet şi trup. (Sfîntul Maxim Mărturisitorul) 
       
      Cuprinde: 34 de predici ale Sf. Ioan Gura de Aur si 11 cuvinte ale multor Sfinti si Dascali 

    • pspanSelectie de texte realizata de Arhim. Benedict Aghioritul/spanbr /br /spanSe numeste diavol, adica "defaimatorul", de la verbul "diavallo" (a defaima), fiindca l-a defaimat pe om in fata lui Dumnezeu, spunand: "/spanemNu degeaba Te slujeste Iov. Ia intinde mana Ta si atinge-Te de tot ce e al lui, sa vedem daca nu Te va blestema in fata!/emspan" (Iov 1,9,11). Iar pe Dumnezeu l-a defaimat in fata omului, zicand: "/spanemFocul lui Dumnezeu a cazut din cer si a ars oile tale/emspan" (Iov 1,16). Oncerca sa-l convinga ca razboiul venea de sus, din cer, voind sa-l ridice pe rob impotriva Domnului si pe Domn impotriva robului.Mai degraba n-a reusit sa-i ridice pe nici unul impotriva altuia. A incercat, dar n-a putut. Daca vezi un alt rob razvratindu-se impotriva Stapanului, pe Adam adica impotriva lui Dumnezeu – Adam, care daduse crezare defaimarilor aduse de diavol – sa stii ca diavolul nu cu puterea lui a biruit, ci din pricina nepasarii omului.    Firea diavolului este sa faca zarva, sa provoace nebunie si sa aduca mult intuneric. Prin diavol se intelege, in limba greaca, "cel care ne schimba mintea din bine in rau". Sa-i inchidem orice intrarea diavolului prin rugaciune.                   CUPRINS/spanbr /span /spanspan                  Despre diavol/spanspanem           Prolog – Ieromonah Benedict Aghioritul / 5/em/spanspanem Contributia diavolului la caderea protoparintilor / 18/em/spanspanemCum sa-l infruntam si sa-l biruim pe diavol? / 49/em/spanspanemRelatia diavolului cu Apostolii / 80/em/spanspanemDe ce ne pierde diavolul?  / 83/em/spanbr /span /spanspanem       /em/spanspanVrajitoria /span/p
watch series