Studia Theologica 3-Teologie si filosofie in opera Sf. Dionisie Areopagitul partea I

Format: 14.5X20.5 cm
ISBN: 978-973-1794-63-1
Status: in stoc

Studia Theologica 3-Teologie si filosofie in opera Sf. Dionisie Areopagitul partea I

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Mitropolia Olteniei
Numar de pagini: 398

Numele Sfântului Dionisie Areopagitul, puţin cunoscut în teologia românească, apare pentru prima dată în anul 533, într-o discuţie între ortodocşii calcedonieni şi monofiziţi.Autoritatea apostolică a acestui autor misterios n-a fost cunoscutăpână atunci de ortodocşi. Sfântul devine în curând o autoritate teologică, atât pentru teologia bizantină, cât şi pentru cea scolastică. În scrierile lui găsim pentru prima dată noţiunile de catafatic şi apofatic. În gândirea Sfântului Dionisie Areopagitul există mai multe feluri de cunoaştere: omenescă, îngerească şi dumnezeiască.

Pret: 35.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Carti scrise de acelasi autor

    • Stareţul Siluan este parte a unei culturi monastice tradiţionale, înrădăcinată în Evanghelie şi în înţelepciunea antică, mai ales cea stoică, şi a unei inspiraţii profetice care luminează modernitatea până în străfunduri şi o depăşeşte din interior. Limitările culturii monastice, precum rituaismul şi comunitarismul adeseori greoi al ortodoxiei contemporane, sunt dizolvate în lacrimile Sfântului Siluan şi în universalitatea rugăciunii sale. Stareţul vindecă abisurile modernităţii concentrând-o pe Înviere. El rămâne pentru noi unul dintre marii martori ai metamofozei contemporane a creştinismului, prin care Dumnezeu desăvârşeşte descoperirea Numelul Său în totala golire de Sine a Crucii, din mărturia lui Siluan înţelegem că iadul nu se deschide spre nefiinţă, ci spre nădejde, întrucât Hristos Se pogoară neîncetat în adâncurile lui.
      Reluând învăţătura Stareţului, părintele Sofronie vine în sens invers tuturor imaginilor imperiale şi politice ale lui Hristos şi Îl arată în punctul cel mai de jos al piramidei răsturnate a creaţiei: punctul pe care apasă întreaga piramidă a fiinţării bolnave şi decăzute. "Creştinul merge în jos, acolo, în adâncul piramidei răsturnate, unde se adună o greutate zdrobitoare, unde este şi Cel ce a luat asupra-Şi păcatul lumii, Hristos". Se poate - şi trebuie - "să ne iubim aproapele ca pe sine" în virtutea unităţii ontologice a omenirii restaurate în Hristos pentru ca afirmaţia fratele nostru este viaţa noastră să fie trăită în sensul cel mai realist.

      Olivier Clement

watch series