PSB 7 - Cronografia -Sf.Teofan

Format: 17 x 24 cm
ISBN: 978-606-814-176-3
Status: in stoc

PSB 7 - Cronografia -Sf.Teofan

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Basilica
Numar de pagini: 504

Traducere din limba greaca, studiu introductiv si note de Mihai Tipau. 
 
"Caci cautand si noi multe carti, dupa puterea noastra, si ceretandu-le, am scris dupa putinta aceasta cronografie de la Diocletian pana la imparatia lui Mihail si a fiului sau, Teofilact, cu imparatii si patriarhii si faptele acestora, impreuna cu anii, necompunand nimic de la noi, ci alegand din vechii istorici si logografi, la locul lor in randuiala fiecarui an, asezand faptele acestora, pentru ca cei care vor citi sa stie in ce an al fiecarui imparat s-a savarsit o fapta [anume], fie de razboi, fie bisericeasca, fie politica, fie legata de popor ori vreo alta" 
 
Cronografia Sf. Teofan Marturisitorul este insa si un document cu privire la modul in care bizantinii isi percepeau propria istorie. Este o "sinteza" istoriografica a imperiului pana in anul 815. In acest efort de sinteza apar clar calitatile scrierii.

Pret: 60.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Conţinutul acestei cărÈ›i este o importantă sursă de informare, care poate determina o binevenită schimbare de perspectivă asupra persoanelor afectate de alcoolism sau dependenţă de droguri. Slujitorii de astăzi ai Bisericii pot întâlni pe parcursul operei de pastoraÈ›ie multe asemenea persoane afectate de adicÈ›ie, pe care, informaÈ›i fiind în legătură cu specificul suferinţelor acestora, le pot ajuta în mod adecvat.

      În primul capitol al lucrării autorii încearcă să stabilească o punte de legătură între anumite elemente ale spiritualităÈ›ii È™i psihoterapiei ortodoxe È™i problematica adicÈ›iei faÈ›ă de alcool, aÈ™a cum este aceasta văzută în lumina È™tiinÈ›ei actuale. O perspectivă ortodoxă este cu atât mai necesară, cu cât medicina modernă priveÈ™te alcoolismul ca pe o boală complexă care afectează integral fiinÈ›a umană È™i asupra căreia trebuie să se aplece medicul, psihologul, psihiatrul È™i, nu în ultimul rând, preotul. Prin analiza teologică întreprinsă asupra conceptului de boală bio-psiho-socio-spirituală a alcoolismului putem înÈ›elege È™i rolul de terapeut al preotului în tratarea adicÈ›iei, el fiind chemat să predice şi să trăiască personal mesajul Evangheliei lui Hristos, un mesaj vindecător È™i mântuitor pentru om.

      Din perspectiva înaltă a Bisericii, adicţia reprezintă inclusiv un mod de a-L respinge pe Dumnezeu È™i de a substitui relaţia mântuitoare cu El ataşamentului nociv faţă de un „lucru” care ne poate distruge sensul cel mai înalt al vieÈ›ii. Primul capitol al cărÈ›ii ilustrează bogat această profundă perspectivă asupra adicţiei cu ajutorul textelor biblice È™i al scrierilor patristice, făcând trimitere È™i la lucrările unor teologi contemporani.

      În al doilea capitol, problema alcoolismului este abordată din perspectiva teoriilor tradiţionale şi actuale referitoare la dependenţă. Adicţia este prezentată ca fiind o boală, o problemă medicală care poate debuta prin manifestări ce indică doar un derapaj moral, dar care ulterior devine o problemă gravă, afectând persoana atât din punct de vedere fizic, cât şi din punct de vedere psihic. Pe parcursul acestui capitol se descriu caracterul nociv şi efectele progresive ale alcoolismului, care antrenează treptat o stare de neputinţă, pentru ca în final mintea, trupul şi sufletul să ajungă în starea critică când doar cu un ajutor primit din exterior mai pot fi evitate consecinţele cumplite ale acestei maladii.

      Capitolul al treilea surprinde impactul adicţiei asupra familiei celor afectaÈ›i de alcoolism. Pe parcursul acestui capitol al lucrării sunt formulate unele recomandări cu privire la modul în care preotul poate oferi speranţă familiei confruntate cu această gravă problemă. Ni se arată, în mod special, cum afectează alcoolismul relaÈ›iile din interiorul unei familii. Reflectarea asupra conceptului de codependenÈ›ă, descris în termenii psihoterapiei moderne, ne poate duce cu gândul la stările sufleteÈ™ti pe care SfinÈ›ii PărinÈ›i le-au descris ca fiind manifestări ale ”duhului iubirii de stăpânire”, cu toate consecinÈ›ele acestora asupra persoanei stăpânite de patimă.

      În capitolul final al cărÈ›ii, scrierile despre patimi ale Sfântului Maxim Mărturisitorul sunt invocate pentru a se oferi o înÈ›elegere duhovnicească asupra adicţiei, dar şi pentru a se extrage din mesajul lor profund soluÈ›ii de vindecare a patimii. Aceasta poate fi privită din mai multe perspective, dar cea care se impune este aceea în care rădăcina oricărei adicÈ›ii subzistă în îndepărtarea de Dumnezeu, în înstrăinarea de El, realitate care conduce la pierderea speranţei È™i a libertăÈ›ii persoanei dependente, care ajunge să se autodistrugă prin patima căreia i se abandonează. Acest ultim capitol conţine, de asemenea, câteva sfaturi practice pentru întreÈ›inerea speranţei persoanelor dominate de adicţie È™i copleşite de cumplitele efecte ale acesteia, consecinÈ›e care ameninÈ›ă grav nu doar trupul, ci È™i sufletul.
      citește mai putin ...
    • Sfinţii isihaşti Simeon Noul Teolog, Grigorie Palama şi Paisie de la Neamţ – dascăli ai rugăciunii neîncetateRugăciunea, ca prezenÈ›ă È™i lucrare a Sfântului Duh în omul evlavios, aduce mângâiere, pace È™i bucurie; ea ne uneÈ™te cu Preasfânta Treime, izvorul bucuriei È™i al vieÈ›ii veÈ™nice, dar È™i cu Biserica lui Hristos din toate timpurile È™i din toate locurile. Fără rugăciune nu este Biserică È™i nici viaÈ›ă creÈ™tină. Când pierdem bucuria È™i pacea sufletului este semnul sigur că nu ne mai rugăm cum trebuie sau cât trebuie.CreÈ™tinul ortodox trebuie să se roage cat mai mult, fiindcă rugăciunea aduce multă iubire sfântă in inimă, ne uneÈ™te cu Dumnezeu Cel milostiv, ne ajută să vedem în fiecare om un frate È™i în fiecare frumuseÈ›e a creaÈ›iei un dar de la Dumnezeu. Rugăciunea ne ajută să înfruntăm greutăÈ›ile vieÈ›ii È™i să pregustăm încă din lumea aceasta lumina È™i bucuria Învierii È™i a vieÈ›ii veÈ™nice. Nimic nu poate înlocui rugăciunea È™i nicio activitate nu este mai de preÈ› decât rugăciunea, fiindcă rugăciunea ne dăruieÈ™te inspiraÈ›ie È™i putere pentru a rosti cuvântul frumos È™i pentru a săvârÈ™i fapta bună. […]În contextul împlinirii a 1.000 de ani de la trecerea la Domnul a Sf. Simeon Noul Teolog (†1022) È™i a 300 de ani de la naÈ™terea Sf. Paisie de la NeamÈ› (†1722), Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane a proclamat, de asemenea, anul 2022 drept Anul comemorativ al SfinÈ›ilor isihaÈ™ti Simeon Noul Teolog, Grigorie Palama È™i Paisie de la NeamÈ›.Preafericitul Părinte Patriarh Daniel

watch series