Sf. Grigorie de Nazianz. O biografie intelectuala

Editura: Renasterea
Format: 14.5*21 cm
ISBN: 978-606-607-078-2
Numar de pagini: 620


Status: in stoc
Pret: 25.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Părintele Ierodiacon Justinian Stoica s-a născut la 24 aprilie 1938, în duminica Învierii Domnului nostru Iisus Hristos, din părinÈ›ii Stelian È™i Maria, în comuna Aninoasa, judeÈ›ul ArgeÈ™. Născându-se pirpiriu, părinÈ›ii lui, crzând că nu va trăi, în aceeaÈ™i zi l-au botezat, punându-i numele Ion.
      - a făcut 7 clase elementare în comuna natală È™i 2 ani È™coală profesională metalurgică la Câmpulung Muscel;
      - între anii 1954-1956 a lucrat la mina de cărbuni de la BerevoieÈ™ti, judeÈ›ul ArgeÈ™, ca forjor È™i mecanic trolist;
      - în septembrie 1956 a mers în Moldova È™i s-a închinoviat în obÈ™tea mănăstirii Slatina, judeÈ›ul Suceava, unde a vieÈ›uit până în mai 1959 când a fost alungat din cinul monahal cu decretul comuniÈ™tilor 410/1959;
      - a făcut 10 luni armată la munci agricole È™i la construcÈ›ii;
      - 10 ani a fost salariatul Patriarhiei Române la mănăstirile: Curtea de ArgeÈ™, Cheia È™i Sinaia. La Curtea de ArgeÈ™ a făcut Liceul seral;
      - din august 1970 È™i până în martie 1981 a vieÈ›uit în obÈ™tea mănăstirii Brâncoveanu de la Sâmbăta de Sus, judeÈ›ui BraÈ™ov, timp în care, 1970-1974 a făcut, la zi, Facultatea de Teologie de la SIbiu;
      - la 15 august 1974 a fost hirotonit diacon celib, iar la 6 august 1975 a fost făcut călugăr, primind numele Justinian;
      - în martie 1981 a mers ca turist în Israel È™i Grecia. Ajuns în Muntele Athos, la Schitul românesc Prodromu pe 12 mai 1981, când avea 43 ani, nu s-a mai întors în È›ară;
      - după 40 ani vieÈ›uiÈ›i în Muntele Athos, la sfârÈ™itul lunii mai 2021, a revenit în È›ară, când ajunsese la 83 ani.

    • Scurtă descriere a cărţii:Antologia pe care o prefaţăm reprezintă un buchet de studii patristice şi hagiografice care vin să întărească ideea fundamentală a unui encomion al Sfântului Grigorie de Nyssa: prezența lucrătoare a Duhului Sfânt în fiecare dintre casnicii Săi, chiar dacă formal sau aparent diferită (căci fiecare context reclamă o formă potrivită!). De la Sf. Grigorie de Nyssa și Sf. Macarie Egipteanul, amândoi reprezentanți iluștri ai teologiei și spiritualității secolului al IV-lea, și până la sfinții secolului al XX-lea (nu îl voi menționa aici decât pe Sf. Paisie Aghioritul), studiile Părintelui Cătălin Pălimaru acoperă multe epoci și multe generații, multe etnii/ popoare și multe arii geografice, făcând referire la aspecte misionare, polemice, doctrinare, ascetico-mistice, filocalice, martirice, catehetice etc. Deși majoritatea acestor studii au fost publicate în revista Renașterea la moment aniversar sau comemorativ, acum, când sunt adunate împreună într-un volum, ele dau viziunea de ansamblu a modului în care lucrarea Duhului Sfânt, diversificată în formă dar unitară în scop, asigură vitalitatea și creșterea Bisericii ca Trup mistic și eclezial al lui Hristos.
      Pr. lect. univ. dr. Adrian PodaruScurtă descriere a cărţii:Antologia pe care o prefaţăm reprezintă un buchet de studii patristice şi hagiografice care vin să întărească ideea fundamentală a unui encomion al Sfântului Grigorie de Nyssa: prezența lucrătoare a Duhului Sfânt în fiecare dintre casnicii Săi, chiar dacă formal sau aparent diferită (căci fiecare context reclamă o formă potrivită!). De la Sf. Grigorie de Nyssa și Sf. Macarie Egipteanul, amândoi reprezentanți iluștri ai teologiei și spiritualității secolului al IV-lea, și până la sfinții secolului al XX-lea (nu îl voi menționa aici decât pe Sf. Paisie Aghioritul), studiile Părintelui Cătălin Pălimaru acoperă multe epoci și multe generații, multe etnii/ popoare și multe arii geografice, făcând referire la aspecte misionare, polemice, doctrinare, ascetico-mistice, filocalice, martirice, catehetice etc. Deși majoritatea acestor studii au fost publicate în revista Renașterea la moment aniversar sau comemorativ, acum, când sunt adunate împreună într-un volum, ele dau viziunea de ansamblu a modului în care lucrarea Duhului Sfânt, diversificată în formă dar unitară în scop, asigură vitalitatea și creșterea Bisericii ca Trup mistic și eclezial al lui Hristos.
      Pr. lect. univ. dr. Adrian Podaru

    • Părintele Sofronie (1896-1993) s-a născut la Moscova. A studiat la Institutul de Stat de Arte Plastice din apropierea casei unde trăia È™i s-a dedicat cu râvnă picturii. În 1921 a plecat din Rusia È™i a vizitat Italia, Germania, iar în 1922 s-a stabilit în FranÈ›a, unde È™i-a expus lucrările în importante expoziÈ›ii de pictură. În 1925 s-a înscris la Institutul Teologic Sfântul Serghie din Paris, dar curând a renunÈ›at È™i s-a retras la Sfântul Munte. S-a închinoviat în Mănăstirea Sfântul Pantelimon, unde l-a cunoscut pe duhovnicul său, recunoscut ulterior ca Sfântul Siluan. Această cunoÈ™tinÈ›ă a fost, după cum el însuÈ™i mărturiseÈ™te, cel mai important eveniment al vieÈ›ii sale, pecetluindu-i întregul parcurs ulterior. După adormirea Sfântului Siluan, Părintele Sofronie s-a retras în pustia Sfântului Munte, unde a stat o vreme slujind ca duhovnic. Din motive medicale a fost nevoit să se mute la Karyes È™i să se stabilească la Schitul Sfântul Andrei, ca frate aparÈ›inând de Mănăstirea Vatopedi. În 1947 a plecat la Paris pentru a publica textele pe care i le-a înmânat Părintele său înainte de moartea lui. În 1959 a întemeiat Sfânta Mănăstire Stavropighie Patriarhală a Sfântului Ioan Botezătorul de la Essex, Anglia, unde a rămas până la adormirea sa, în 11 iulie 1993.

      Părintele Sofronie a lăsat în urmă o bogată operă scrisă. Principalele sale lucrări sunt: „Cuviosul Siluan Athonitul”, „Vom vedea pe Dumnezeu precum este”, „Despre rugăciune”, „NaÈ™terea întru ÎmpărăÈ›ia cea neclătită”, „NevoinÈ›a cunoaÈ™terii lui Dumnezeu”. CărÈ›ile sale au fost scrise mai întâi în rusă, dar curând au fost traduse în multe alte limbi (greacă, engleză, franceză, germană, arabă, italiană, sârbă, suedeză, română etc.). Cartea sa despre Cuviosul Siluan a circulat în Rusia în mai mult de un milion de exemplare, iar în Grecia a fost scoasă deja a zecea ediÈ›ie. Părintele Sofronie constituie un punct de referinÈ›ă pentru teologia È™i viaÈ›a ortodoxă. A fost numit „teologul principiului ipostatic” şi „teologul luminii necreate”. În confuzia diferitelor personalisme ale epocii noastre, Părintele Sofronie a evidenţiat cu uimitoare deplinătate şi claritate „principiul ipostatic” care constituie chintesenţa teologiei şi antropologiei creştine. A elaborat o bogată învăţătură despre lumina dumnezeiască necreată, pe care s-a învrednicit el însuşi în repetate rânduri s-o contemple. Persoana sa a devenit un punct de atracţie nu doar pentru ortodocşi, ci şi pentru mulţi eterodocşi. A făcut cunoscute adevărul şi ecumenicitatea Ortodoxiei, creând în paralel şi o oază duhovnicească prin comunitatea pe care a fondat-o în mijlocul deşertului spiritual al Apusului postmodern.

watch series