Gramatica muzicii psaltice bisericesti

Format: 20.5x29.5 cm
ISBN: 978-973-616-357-9
Status: in stoc

Gramatica muzicii psaltice bisericesti

"Gramatica muzicii psaltice", in forma actuala, nu este o simpla reproducere sau o scanare a celei din 1951, ci este o reeditare corectata si adaugita, adica imbogatita cu un numar de grupari de semne muzicale combinate si sprijinite, suitoare sau coboratoare, precum si cu alese exemple muzicale, mai complete, mai ample si mai sugestive, pe toate cele opt glasuri bisericesti.
Am adaugat un ultim capitol cu numeroase formule melodice pe fiecare glas in parte, irmologic, stihiraric, papadic, toate reproduse dupa "Principiile de muzica bisericeasca (orientala)" de Ion Popescu-Pasarea, tiparita in numeroase editii, incepand din 1897, foarte utile celor ce vor sa invete corect cantarea bisericeasca practica.

Pret: 40.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Sfânta Biserică a lui Hristos, fidelă misiunii sale de a conduce oamenii spre ÎmpărăÈ›ia Cerurilor È™i dând mărturie despre credinÈ›a în nemurirea sufletului creat de Dumnezeu, însoÈ›eÈ™te cu multe rugăciuni sufletele credincioÈ™ilor mutaÈ›i din viaÈ›a aceasta, iubirea ei fiind mai tare decât moartea (cf. Cântarea Cântărilor 8, 6). Alături de pomenirea la Dumnezeiasca Liturghie a sufletelor celor decedaÈ›i, principala slujbă pentru iertarea È™i odihna acestora este Parastasul, care se săvârÈ™eÈ™te de către arhierei sau preoÈ›i, întrucât ei au primit, prin harul Duhului Sfânt, puterea de a dezlega păcatele celor credincioÈ™i, vii sau adormiÈ›i în Domnul (cf. Matei 18, 18; Ioan 20, 22-23).

      Numele slujbei provine din cuvântul grecesc παράστασις care înseamnă înfăţişare înaintea cuiva, mijlocire pentru cineva, semnificând, deci, rugăciunea stăruitoare pentru sufletul celui răposat, care se va înfăÈ›iÈ™a înaintea lui Hristos, Dreptul Judecător.

      Textul slujbei Parastasului este alcătuit din cântări de la slujba înmormântării mirenilor, urmând structura unei Utrenii. Însă, pentru că această slujbă avea o lungime apreciabilă È™i era adesea solicitată, ea a primit, în practică, unele prescurtări (care se aplică, în parohii, È™i Utreniei obiÈ™nuite), încât lungimea ei a fost redusă, prin renunÈ›area la citirea Catismei È™i a altor Psalmi, la Canon È™i la elementele repetitive. Forma dezvoltată a Parastasului a rămas să fie săvârÈ™ită la mănăstiri (vezi Panihida, Editura Institutului Biblic şi de Misiune Ortodoxă, Bucureşti, 2016). Din acest motiv, a apărut o discrepanÈ›ă între rânduiala indicată de Molitfelnic È™i modul practic al săvârÈ™irii acesteia, în bisericile de mir. Totodată, Molitfelnicul nu prezenta slujba integrală, ci arăta doar structura Parastasului È™i făcea trimiteri la slujba înmormântării. De aici a apărut necesitatea publicării cărÈ›ii de faÈ›ă, în care slujba Parastasului să fie tipărită într-un text unitar, integral, fără trimiteri la alte slujbe, în forma în care Parastasul este săvârşit în practica actuală a Bisericii Ortodoxe Române.

      Pentru a veni în ajutorul preoÈ›ilor slujitori, alături de Parastasul de obÈ™te, în cartea de faÈ›ă au fost aÈ™ezate, cu text integral, pentru prima dată la un loc, rânduielile speciale de Parastas pentru pruncii botezaţi şi apoi decedaţi, pentru eroi, precum şi rânduielile Parastasului mic, numit şi Trisaghion ori Litia mică. Totodată, au fost adăugate: rugăciunea de binecuvântare a hainelor şi a altor lucruri ce se împart pentru cei răposaţi, sfinţirea crucii care se aşază la mormânt, precum şi hotărâri ale Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române privind înmormântarea sinucigaşilor, a pruncilor morţi nebotezaţi şi a celor care au fost incineraţi. Lucrarea beneficiază de o grafică adecvată È™i de un font generos, foarte lizibil.

      Binecuvântăm această nouă apariÈ›ie editorială, nădăjduind ca formatul ei practic È™i conÈ›inutul ei clar să uÈ™ureze lucrarea pastorală a preoÈ›ilor È™i să promoveze unitatea liturgică în parohii. Sfintele slujbe săvârÈ™ite corect, cu atenÈ›ie È™i cu evlavie, ajută mult sufletele celor ce au adormit întru nădejdea învierii şi a vieţii de veci, dar aduc şi mult folos duhovnicesc È™i mângâiere celor ce se roagă pentru cei adormiÈ›i în Domnul.

      † DANIEL

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Acatistul Sfântului Ierarh Iosif cel Nou de la Partoş – format micAcest fericit Părinte era din pământul DalmaÈ›iei, născut la anul 1568 în oraÈ™ul Raguza, unde părinÈ›ii săi, Ioan È™i Ecaterina, vlahi sau aromâni, se îndeletniceau cu negoÈ›ul pe mare, fiind cunoscuÈ›i de toÈ›i locuitorii acelei părÈ›i ca oameni cu frica lui Dumnezeu. Murindu-i tatăl, înecat cu corabia în apele Mării Adriatice, tânărul Iacob, cum se numea în mirenie, s-a mutat împreună cu mama sa în Ohrida, unde a È™i învăÈ›at carte mai multă vreme la Mănăstirea Macii Domnului din acea cetate.Dorind să-È™i închine viaÈ›a Domnului, a plecat apoi la Sfântul Munte Athos, intrând în Mănăstirea Pantocrator, unde s-a călugărit, luând numele de Iosif. Până la vârsta patriarhală de 82 de ani a petrecut între vieÈ›uitorii Sfântului Munte, făcându-se pildă de adevărată trăire întru Hristos.  Înfruntând cu puterea credinÈ›ei primejdiile È™i ostenelile de felul, alesul între CuvioÈ™i a crescut duhovniceÈ™te È™i a rodit bogat în fapte minunate.În vremea aceea surpându-se stăpânirea creÈ™tinească din părÈ›ile Banatului, odată cu venirea turcilor, Domnul n-a lăsat fără mângâiere È™i întărire pe credincioÈ™ii acestor meleaguri; ci, din Sfântul Munte le-a hărăzit cârmuitor duhovnicesc pe vlădica Iosif, care prin alegerea È™i trimiterea sa de către Patriarhia Èšarigradului, trebuia să împodobească scaunul mitropolitan al TimiÈ™oarei.DeÈ™i la vârstă înaintată, n-a precupeÈ›it osteneala purcederii la calea lungă ce-l ducea spre păstoriÈ›ii săi, care-l aÈ™teptau ca pe un sfânt ales al lui Dumnezeu, al cărui dar al facerii de minuni în tot locul era vestit.Extras din Sinaxar 

    • ViaÈ›a, Acatistul È™i Paraclisul Sfântului Cuvios Iosif IsihastulAcest Părinte purtător de Dumnezeu, nevoitorul cel luminat de harul Preasfântului Duh, un adevărat Avvă de Pateric din vremurile noastre È™i „un duhovnicesc general de oÈ™ti”, cum după dreptate a fost numit, L-a iubit pe Dumnezeu din toată puterea, din tot sufletul È™i din tot cugetul său È™i s-a luptat cu asprime din tinereÈ›e să biruiască pe omul cel vechi, cu patimile È™i poftele lui.După opt ani de aprigă È™i neclintită nevoinÈ›ă, a primit darul nestricăcioasei curăÈ›ii sufleteÈ™ti. S-a învrednicit de arătări cereÈ™ti È™i a fost dăruit din belÈ™ug cu harisma străvederii È™i a înainte-vederii. PăÈ™ind pururea în chip bineplăcut lui Dumnezeu pe calea cea strâmtă È™i cu osteneli a vieÈ›ii monahale, a devenit Părinte duhovnicesc a sute de călugări.Astfel, s-a făcut pildă monahilor, lucrător sârguincios al trezviei, nedorind să se arate oamenilor, chip al isihiei, dascăl neînÈ™elat al vieÈ›uirii monahale, împlinitor cu fapta al teologiei Sfântului Grigorie Palama despre lumina necreată, trăind taina unirii cu Dumnezeu prin desăvârÈ™ita lepădare de sine È™i prin împărtăÈ™irea de energiile necreate ale Duhului Sfânt.

watch series