Invataturile si omiliile Sfantului Gavriil, duhovnicul manastirii

Format: 11.5x19.5 cm
ISBN: 978-606-666-393-
Status: in stoc

Invataturile si omiliile Sfantului Gavriil, duhovnicul manastirii

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Doxologia
Numar de pagini: 36

Cel care se smereşte, care crede în Cuvântul lui Dumnezeu din tot sufletul È™i îl împlineÈ™te, prin puterea rugăciunilor, Îl va primi pe ÎnsuÈ™i Domnul în inima sa; cu adevărat, Îl va vedea È™i Îl va auzi pretutindeni. Chiar È™i atunci când este ocărât È™i cuvinte rele sunt adresate împotriva sa, el va auzi vocea călăuzitoare a Domnului, va vedea degetul Lui arătând rănile sale păcătoase È™i cu mulțumire va primi, din acea mână care îl vindecă, această arzătoare şi totuşi tămăduitoare oblojire.

El È™tie că nu există un folos mai mare decât cel primit de la vrăjmaÈ™i, iar această poruncă devine uÈ™oară, chiar de dorit pentru el: „Iubiți pe vrăjmaşii voştri, bine­cuvântați pe cei ce vă blestemă, faceți bine celor ce vă urăsc şi rugați-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc” (Mt. 5, 44). El îi vede pe aceştia ca pe nişte binefăcători, care îl ajută să se apropie de Dumnezeu È™i să intre în Împărăția Lui, È™i nu doar că nu simte ură față de ei sau să devină mânios, ci îi iubeÈ™te mai mult decât pe ceilalți È™i se întristează de amărăciunile È™i căderile lor.

Sfântul Gavriil de la Mănăstirea „Șapte Lacuri”

Pret: 3.50 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare


    • De ce, oare, această iniÈ›iativă care comportă multă muncă, dificultăÈ›i, timp È™i investiÈ›ie materială? Răspunsul este simplu. Poporul cel dreptcredincios are nevoie de „chipuri de pocăinÈ›ă” cum rosteÈ™te o rugăciune din canonul de pregătire pentru primirea Sfintei ÎmpărtăÈ™anii. Poporul lui Hristos din România este însetat de „apa cea vie”, este înfometat după „pâinea cea spre fiinÈ›ă”.
      „Chipuri de pocăinÈ›ă” găsim în viaÈ›a sfinÈ›ilor din primele veacuri creÈ™tine, în viaÈ›a sfinÈ›ilor cu care Dumnezeu a binecuvântat neamul românesc.
      „Chipuri de pocăinÈ›ă” găsim, de asemenea, în viaÈ›a bineplăcuÈ›ilor lui Dumnezeu care au odrăslit în sânul altor popoare. CuvioÈ™ii StareÈ›i de la Optina se numără printre aceste „chipuri de pocăinÈ›ă”, printre „geniile sfinÈ›eniei” spre care se îndreaptă omul contemporan în căutare de odihnă sufletească.
      IntenÈ›ia publicării unei colecÈ›ii dedicate vieÈ›ii mănăstireÈ™ti de la Optina are È™i un alt scop È™i anume: tot ceea ce s-a petrecut ca viaÈ›ă monahală autentică timp de peste 100 de ani la Optina se datorează influenÈ›ei exercitate asupra Lavrei de Sfântul Paisie Velicicovski de la Mănăstirea NeamÈ›. În viaÈ›a celor 14 stareÈ›i ai Optinei, canonizaÈ›i de Biserica Ortodoxă Rusă în 1996, se descoperă amprenta geniului paisian.
      După moartea Sf. Paisie, ucenicii săi au mers în Rusia È™i prin intermediul lor s-a născut fenomenul numit „Optina”. Timp de peste 100 de ani după moartea Sfântului Paisie Velicicovski, monahismul din Èšările Române, din Rusia È™i din alte părÈ›i ale Bisericii Ortodoxe a fost influenÈ›at de lucrarea duhovnicească a Mănăstirii NeamÈ› de la sfârÈ™itul secolului al XVIII-lea.
      Vremurile au fost grele pentru Rusia în tot veacul XX, iar pentru România nu tocmai uÈ™oare. InfluenÈ›a vieÈ›ii duhovniceÈ™ti rezultată din lucrarea Sfântului Paisie s-a diminuat considerabil.
      Redescoperirea Filocaliei prin traducerile Părintelui Dumitru Stăniloae, revigorarea monahismului atonit, traducerile din SfinÈ›ii PărinÈ›i, redobândirea libertăÈ›ii în spaÈ›iul Europei răsăritene după 1990 au oferit cadrul necesar redescoperirii cu mai multă vigoare a influenÈ›ei Sfântului Paisie asupra vieÈ›ii creÈ™tine ortodoxe.
      Publicarea colecÈ›iilor dedicate stareÈ›ilor mănăstirii Optina se doreÈ™te a fi, aÈ™adar, È™i un omagiu adus Sfântului Paisie de la NeamÈ›.
      Prin intermediul acestei colecÈ›ii creÈ™tinul de azi intră în legătură cu un izvor de viaÈ›ă care-l adapă autentic în setea lui după sens, lumină, în setea lui după Dumnezeu. ViaÈ›a È™i învăÈ›ăturile stareÈ›ilor de la Optina arată, dincolo de locul È™i timpul în care ei au trăit, că existenÈ›a omului fără Hristos È™i fără Evanghelie, fără Biserică, este un non-sens, o confuzie, o disperare fără leac. Spre stareÈ›ii de la Optina, în veacul al XIX-lea È™i începutul veacului XX, se îndreptau pentru cuvânt duhovnicesc mulÈ›imi de călugări, È›ărani È™i moÈ™ieri, prinÈ›i È™i intelectuali. De ce? Pentru că trăiau dramatic golul din ei È™i simÈ›eau că la umbra sfinÈ›ilor de la Optina găseau izvorul umplerii vieÈ›ii lor cu duh È™i adevăr.
      Astăzi, omenirea trăieÈ™te È™i mai dramatic decât în veacurile XIX È™i XX, tragedia singurătăÈ›i, a disperării, a lipsei de libertate lăuntrică. Unde să alerge omul de azi pentru a-È™i regăsi echilibru vieÈ›ii interioare È™i, prin aceasta, să redescopere sensul existenÈ›ei sale?
      Răspunsul nu este È™i nu poate fi altul decât: HRISTOS. „VeniÈ›i la mine toÈ›i cei osteniÈ›i È™i împovăraÈ›i È™i Eu vă voi odihni pe voi.” (Matei 11, 28) Numai trăirea întru Hristos umple existenÈ›a omului.
      Spre Hristos ne conduce Liturghia, ne conduce Filocalia, ne conduce bucuria lăuntrică a rugăciunii minÈ›ii È™i a inimii, ne conduce lupta cu mândria, ne conduce iubirea de vrăjmaÈ™i. Toate aceste căi ne conduc spre Hristos È™i călăuză avem pe cei ce au parcurs acelaÈ™i drum: pustnicii din Egipt sau cei din CarpaÈ›i, cuvioÈ™ii din Athos sau cei de la Optina.
      Rog pe Dumnezeu să binecuvinteze strădania traducătorului, Părintele Profesor Teoctist Caia È™i a ostenitorilor din cadrul Editurii È™i Tipografiei Mitropoliei Moldovei È™i Bucovinei care fac posibilă publicarea colecÈ›iei „CuvioÈ™i stareÈ›i de la Optina”.
      Dumnezeu să te binecuvinteze È™i pe tine, cititorule al acestei cărÈ›i, conducându-te prin pocăinÈ›ă, rugăciune È™i iubire, la viaÈ›a în Hristos, singura care-È›i va oferi bucurii adevărate, libertate reală È™i lumină în viaÈ›ă. († TEOFAN, Mitropolitul Moldovei È™i Bucovinei)

Carti scrise de acelasi autor

    • ÎPS Serafim JoantăÎl iubim pe Dumnezeu atât cât ne rugăm / 5
      Povăţuire. Locul de rugăciune. Candela. Căţuia. Metaniile, închinăciunile şi îngenuncherile / 15
       
      Rugăciuni zilnice
       
      Rugăciunile începătoare / 19
      Rugăciunile de dimineaţă / 20
      Rugăciunea stareţilor de la Optina / 28
      Rugăciune de dimineaţă (a Părintelui Arsenie Boca) / 29
      Rugăciune de fiecare zi (a Sf. Filaret) / 31
      Rugăciune (a Cuv. Sofronie Saharov) / 31
       
      Rugăciunile de la vremea mesei / 34
      Rugăciuni la începerea şi sfârşitul lucrului / 37
      Rugăciunile de seară / 39
       
      Pomelnic (pentru Biserică, pentru cei vii, pentru cei adormiţi, pentru tine) / 48
       
      Rugăciuni scurte / 52
       
      Rugăciune de mulţumire pentru binefacerile primite de la Dumnezeu / 54
      Rugăciune pentru ierarh / 55
      Rugăciune pentru preoţi / 55
      Rugăciuni pentru părintele duhovnic / 56
      Rugăciune a unui ucenic pentru Părintele său duhovnic / 58
      Rugăciune pentru citirea Sfintei Scripturi / 59
      Rugăciune pentru mântuire / 60
       
      Rugăciuni pentru familie
      Rugăciunea tinerilor singuri care vor să se căsătorească  / 63
      Rugăciunea soţilor  / 65
      Rugăciunea părinţilor pentru copii / 66
      Rugăciunea soţilor pentru naştere de prunci / 68
      Rugăciunea soţilor care nu au copii către Sf. Efrem cel Nou /  69
      Rugăciunea copiilor pentru părinţi / 72
      Rugăciune pentru fraţi şi surori / 74
      Rugăciune pentru poporul român / 74
      Rugăciune pentru unire (a Cuv. Sofronie) / 76
       
      Rugăciuni pentru cei adormiţi
       
      Rugăciune pentru cei adormiţi / 79
      Rugăciune la moartea unuia dintre soţi / 80
      Rugăciune la moartea unui prieten / 81
      Rugăciunea văduvei / 82
      Rugăciunea orfanului / 83
       
      Rugăciuni în vreme de boală şi cădere în păcat
       
      Rugăciune pentru cel bolnav / 84
      Rugăciune pentru cel bolnav către Mântuitorul Iisus Hristos / 85
      Rugăciunea bolnavului pentru izbăvire / 86
      Rugăciunea bolnavului către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu / 87
      Rugăciunea bolnavului pentru cei ce-l îngrijesc / 88
      Rugăciunea bolnavului către Sf. Efrem cel Nou, ocrotitorul celor dependenţi / 90
      Rugăciune pentru vederea păcatului propriu / 91
      Rugăciune a celui de curând căzut în păcat  / 93
      Rugăciuni ale bolnavului pentru iertarea păcatelor şi schimbarea vieţii / 96
      Canon de pocăinţă către Domnul nostru Iisus Hristos / 101
       
      Rugăciuni la necazuri, ispite şi încercări
       
      Rugăciune la necazuri şi supărări / 110
      Rugăciune către Sfântul Nicolae, în vreme de necazuri / 110
      Rugăciune la vreme de ispită / 112
      Rugăciune pentru uşurarea sufletului la întristări, spaimă, gânduri şi vise urâte (din psalmii lui David) / 113
      Rugăciune pentru izbăvirea de vrăjmaşi / 115
      Rugăciune pentru împăcare / 116
      Rugăciune pentru vrăjmaşii care ne-au intentat proces / 116
      Rugăciune pentru vrăjmaşi / 117
      Rugăciune pentru vrăjmaşi (a Sf. Nicolae Velimirovici) / 119
      Rugăciune la necontenirea ploilor / 122
      Rugăciune pentru ocrotirea de grindină / 122
      Rugăciune la vreme de secetă şi foamete / 123
      Rugăciune către Sf. Mucenic Mina, pentru ajutor la găsirea lucrurilor pierdute / 124
       
      Rugăciuni pentru diferite împrejurări
       
      Psalmii care se citesc în diferite împrejurări / 128
      Acatiste care se citesc în diferite împrejurări / 128
      Rugăciune către Sfânta Treime (a Cuv. Sofronie Saharov) / 131
      Rugăciune către Dumnezeu Tatăl (a Cuv. Sofronie Saharov) / 131
      Rugăciune către Domnul nostru Iisus Hristos (a Sf. Isaac Sirul) / 132
      Rugăciune către Sfântul Duh (a Sf. Simeon Noul Teolog) / 134
      Rugăciune către Duhul Sfânt (a Cuv. Sofronie Saharov) / 136
      Rugăciune către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu / 136
      Rugăciune care se citeşte în fiecare post / 142
      Rugăciunea Sfântului Efrem Sirul / 143
      Rugăciune de pocăinţă (a regelui Manase) / 144
      Rugăciune de pocăinţă / 146
      Rugăciune pentru împlinirea sufletească  / 146
      Rugăciune pentru lume (a Cuviosului Paisie Aghioritul) / 147
      Rugăciune pentru lume (a Sf. Siluan) / 150
       
      Rugăciune la plecarea în călătorie / 150
      Rugăciune pentru binefăcătorul tău / 151
      Rugăciune la ziua numelui sau a naşterii / 152
      Rugăciune pentru găsirea unui duhovnic / 153
      Rugăciunile copilului mic / 154
      Rugăciunea dimineţii / 154
      Rugăciune de seară / 154
      Rugăciune către Îngerul păzitor / 155
      Rugăciune pentru părinţi / 155
      Rugăciune la intrarea în clasă / 156
      Rugăciune la ieşirea din clasă / 156
      Rugăciunea tânărului pentru spor la învăţătură şi ajutor la examene / 156
      Rugăciune pentru găsirea unui loc de muncă / 158
      Rugăciune pentru ceasul morţii şi al Judecăţii / 162
       
      Buchet de rugăciuni către sfinţi
       
      Rugăciune către sfinţii români / 162
      Rugăciune către Sf. Xenia de Sankt Petersburg (24 ianuarie) / 164
      Rugăciunea părinţilor pentru copii către Sf. Efrem cel Nou (5 mai) / 166
      Rugăciune către Sf. Ioan Rusul (27 mai) / 167
      Rugăciune către Sf. Voievod Ştefan cel Mare (2 iulie) / 170
      Rugăciune către Sf. Ierarh Ioan Maximovici (2 iulie) / 171
      Rugăciune către Sf. Cuvios Ioan Iacob de la Neamţ (5 august) / 172
      Rugăciune către Sf. Cuvioasă Teodora de la Sihla (7 august) / 174
      Rugăciune către Sfinţii Martiri Brâncoveni, ocrotitorii familiei româneşti (16 august) / 176
      Rugăciune către Sf. Ierarh Varlaam, Mitropolitul Moldovei (30 august) / 180
      Rugăciune către Sf. Iosif cel Nou de la Partoş (15 septembrie) / 182
      Rugăciune către Sf. Voievod Neagoe Basarab (26 septembrie) / 184
      Rugăciune către Sfinţii Mărturisitori Visarion, Sofronie şi Sfântul Mucenic Oprea (21 octombrie) / 185
      Rugăciune către Sf. Nectarie (9 noiembrie) / 187
      Rugăciune către Sf. Martiri şi Mărturisitori Năsăudeni (12 noiembrie) / 189
      Rugăciune către Sf. Paisie de la Neamţ (15 noiembrie) / 190
      Rugăciune către Sf. Grigorie Decapolitul (20 noiembrie) / 192
      Rugăciune către Sf. Apostol Andrei, Ocrotitorul României (30 noiembrie) / 194
      Rugăciune către Sf. Ierarh Andrei Şaguna (30 noiembrie) / 195
      Rugăciune către Sf. Ierarh Dosoftei, Mitropolitul Moldovei (13 decembrie) / 200
       
      Paraclisul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu  / 207
      Acatistul Tuturor Sfinţilor Români / 219
       
      Îndrumător de spovedanie
       
      Ce este păcatul? Consecinţele păcatului  / 243
      Ce este Spovedania? / 244
      Pregătirea pentru Spovedanie / 248
      Ce trebuie să facem înainte de a merge la duhovnic? / 248
      Cercetarea cugetului / 250
      Cele zece porunci / 251
      Cele 9 porunci bisericeşti. Crezul / 261
      Păcatele împotriva Duhului Sfânt  / 265
      Păcatele strigătoare la cer  / 265
      Păcate de moarte  / 266
      Faptele milei trupeşti / 266
      Faptele milei sufleteşti /266
      Rugăciunea pentru părintele duhovnic / 267
      Ce trebuie să facem când am ajuns la duhovnic? / 267
       
      Rugăciuni înainte de Spovedanie  / 271
      Rugăciuni înainte şi după Sfânta Împărtăşanie
      Rugăciuni înainte de Sf. Împărtăşanie / 274
      Rugăciuni după Sf. Împărtăşanie / 307
       
      Despre rugăciune (Pr. Gheorghe Calciu;  Mitropolitul Antonie de Suroj) / 313
       
      Bibliografie / 323
      Pomelnicul personal / 324
    • Sfântul SfinÈ›it Mucenic Pangratie Viata acatist canonPărinţii acestui de trei ori fericit au fost din hotarele Antiohiei. Ei au trăit pe vremea în care Fiul şi Cuvântul lui Dumnezeu S-a pogorât la neamul omenesc şi Iubitorul de oameni S-a făcut om pentru oameni. Şi auzind ei de minunile cele prea luminate pe care le făcea în Ierusalim Stăpânul Hristos, s-au dus acolo împreună cu fiul lor, Pangratie, şi auzind învăţătura preadulce a Mântuitorului, au crezut în El şi s-au botezat în numele Preasfintei Treimi, apoi s-au întors la casa lor, lăudând pe Domnul. Şi au trăit multă vreme cu cinstire de Dumnezeu şi apoi s-au săvârşit, iar Pangratie a rămas în casa lor, sporind în înţelepciune şi pricepere, în cugetarea şi citirea dumnezeieştilor Scripturi.
       După Înălţarea Domnului nostru Iisus Hristos la cer, apostolul Petru, propovăduind cuvântul lui Dumnezeu în cetăţi şi în laturi, a venit şi în părţile Pontului. Şi aflând acolo pe Pangratie, acesta l-a primit cu dragoste, ca pe un apostol al Mântuitorului Hristos, şi l-a odihnit de ajuns cu toţi ai casei lui. Şi spunându-le Petru cuvânt de învăţătură, mulţi au crezut şi i-a botezat împreună cu toţi robii lui Pangratie, apoi le-a hirotonisit episcop, un bărbat preaînţelept şi ucenic, cu numele Maximin.
       Iar Pangratie şi-a dat toată averea sa ca milostenie săracilor şi ce îi mai rămăsese a dăruit-o robilor săi, zicând:
       „Iată, vă dau libertate şi toate lucrurile ce se află în casa mea: aur, argint, pietre scumpe, haine şi toate averile mele, vii şi ţarini. Deci Stăpânul nostru Hristos să vă întărească în frica Sa, că eu mă duc cu apostolul, să propovăduiesc Sfânta Evanghelie”. Acestea aşezându-le bine preaînţeleptul Pangratie, a căzut la picioarele Sfântului
       Petru, zicând: „Mă dau în mâinile lui Dumnezeu şi sufletului tău, apostole al lui Hristos”

    • Biblia Bartolomeu Anania

      Biblia sau Sfânta Scriptură – Versiune diortosită după Septuaginta, redactată È™i adnotată de Mitropolitul BARTOLOMEU VALERIU ANANIA

      Dacă vei deschide Cartea din simplă curiozitate sau deprindere, spre a-È›i împlini nevoia de a È™ti, È™i dacă ai străbătut-o ca pe un simplu act de cultură, fii sigur că n’o vei uita. Dacă ai zăbovit asupră-i cu un oarecare interes lingvistic, vei fi aflat că în ebraică È™i în greaca veche sunt semănate cuvinte, fraze È™i denumiri eterogene, împrumutate din culturile cu care autorii biblici s’au învecinat sau din altele pe care nici ei È™i nici părinÈ›ii lor nu le-au È™tiut. Dacă ai citit-o numai ca pe o operă literară, iată că ai gustat într’însa belÈ™ug de genuri È™i specii, poezie lirică È™i epică, istoriografie, legislaÈ›ie, imnuri sacre È™i sapienÈ›iale, pagini profetice È™i apocaliptice, proze scurte È™i nuclee de roman, scenarii dramatice È™i eseuri filosofice, sentinÈ›e aforistice È™i incantaÈ›ii prozodice… Dacă ai cercetat-o cu un ochi critic necruÈ›ător, vei fi descoperit È™i ceea ce, în fapt, căutai: naivităÈ›i, inadvertenÈ›e, lacune, suprapuneri, distorsiuni, interpolări, paralelisme È™i multe alte metehne care te vor sminti în măsura în care te vei opri aici.

      Dacă, pentru nevoia de a înÈ›elege, o vei cerceta a doua È™i a treia oară, mai cu de-amănuntul, cu’ncetineli È™i reveniri, dacă-È›i vei pune gândul pe textul din faÈ›ă È™i pe cele paralele, însemnate alături, atunci cugetul tău va fi în stare să pipăie înÈ›elesurile din spatele cuvintelor, să pătrundă în luminiÈ™urile alegorice ale întâmplărilor, să desluÈ™ească de ce jertfa lui Avraam, de pildă, s’a petrecut ca fapt istoric la vremea ei, dar „È™i’n prefigurare” pentru vremile din urmă. În acelaÈ™i timp, reliefurile noilor tale lecturi îÈ›i vor deschide calea de acces către întreaga cultură europeană, în tot ce are ea mai înalt È™i mai frumos de-a lungul ultimului mileniu.

      Dar dacă, pentru nevoia de a cunoaÈ™te, te vei deprinde s’o citeÈ™ti nu atât pe dinafară, cât mai ales pe dinlăuntru, dacă sufletul È›i se va aprinde în văpaia celor ce se întraripează cu dumnezeiescul dor, atunci dorul acesta îÈ›i va descoperi că, de vreme ce toate cărÈ›ile acestei CărÈ›i au fost scrise de dragul unui singur personaj, Iisus Hristos, prevestindu-L È™i vestindu-L, È™i de vreme ce Iisus Hristos a venit în lume de dragul unei singure făpturi, omul, înseamnă că toată Cartea se îndreaptă spre o singură fiinÈ›ă, care eÈ™ti tu, cititorule. Dacă o ocoleai, ar fi fost să treci pe-alături de propria ta viaÈ›ă; dar fiindcă È›i-ai asumat-o, a fost să te descoperi pe tine sieÈ›i. Acum, ajutat de SfinÈ›ii PărinÈ›i ai Bisericii È™i, la nevoie, de însemnările din josul paginii, vei pătrunde în adevărurile de credinÈ›ă È™i în sensurile adânci ale Scripturii, adică în lumina lecturii ei duhovniceÈ™ti, singura care te ridică deasupra lui a È™ti È™i deasupra lui a înÈ›elege, anume în văzduhul lui a cunoaÈ™te, acolo unde cuvintele redevin Cuvânt È™i eternitatea te îmbie la ViaÈ›ă; căci „viaÈ›a veÈ™nică aceasta este: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, È™i pe Iisus Hristos, pe Care L-ai trimis”.

      Odată ajuns aici, nu-È›i mai rămâne decât Bucuria.

      ÎPS Bartolomeu Anania

watch series