Despre vrednicia crestinismului si nevrednicia crestinilor

Format: 11x20 cm
ISBN: 978‑973‑136-9
Status: in stoc

Despre vrednicia crestinismului si nevrednicia crestinilor

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 72

CreÈ™tinismul este religia iubirii, dar lumea îl judecă după animozitatea È™i ura dintre creÈ™tini.
CreÈ™tinismul este religia libertăÈ›ii, dar este judecat după violenÈ›ele comise de creÈ™tini de‑a lungul istoriei.
CreÈ™tinii înÈ™iÈ™i îÈ™i compromit credinÈ›a È™i reprezintă o piatră de poticnire pentru cei slabi.
CreÈ™tinului îi este infinit mai greu să se ridice la înălÈ›imea credinÈ›ei sale, a idealului său, căci trebuie să‑și iubească vrăjmaÈ™ii, să‑și poarte în mod curajos crucea, să reziste cu eroism în faÈ›a tentaÈ›iilor lumii, ceea ce nu li se cere nici israelitului, nici mahomedanului, nici materialistului.
„EÈ™ecul creÈ™tinismului” este un eÈ™ec uman, iar nu unul divin...
Nikolai Berdiaev

Pret: 10.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Taina petrecerii sufletului după plecarea din această lume a fost o preocupare permanentă a omului din toate timpurile. ViaÈ›a de după moarte, cartea arhimandritului Serafim Alexiev, cel mai mare teolog bulgar contemporan, ce s-a bucurat de o bună primire atât din partea cititorilor din ţările ortodoxe, cât şi a celor din Occident, a fost socotită, pe bună dreptate, una dintre cele mai lămuritoare şi mai de folos lucrări pe tema dată; un răspuns limpede pentru creştinul de astăzi, confruntat, într-o lume din ce în ce mai confuză, cu întrebări dintre cele mai felurite în legătură cu viaţa, moartea ori mântuirea sufletului.
      Experimentatul duhovnic contemporan, realist în demersul său, atent la poziÈ›ionările È™tiinÈ›ei È™i la interpretările mai mult sau mai puÈ›in eronate în privinÈ›a vieÈ›ii de după moarte, îÈ™i îmbracă cuvintele într-un optimism care izvorăÈ™te din chiar inima Ortodoxiei. Darul libertăÈ›ii omului îi permite acestuia să-È™i fie propriul stăpân È™i să-È™i aleagă calea, Raiul È™i iadul fiind realităÈ›i de netăgăduit, nimeni nefiind sortit în mod inevitabil unuia sau celuilalt. Comuniunea cu Dumnezeu sau refuzul iubirii Sale este hotărâtor în cazul dat. Cum se împacă dreptatea Celui Preaînalt cu milostivirea Lui, de ce pocăinÈ›a deschide larg porÈ›ile ÎmpărăÈ›iei cerurilor, de ce un păcătos primeÈ™te o pedeapsă veÈ™nică pentru niÈ™te păcate săvârÈ™ite în timp È™i alte întrebări paradoxale îÈ™i află răspunsul simplu È™i temeinic în această carte.

    • CredinÈ›a ortodoxă nu este abstractă, ci personală. Menirea sa nu este aceea de a elabora principii generale ori vreun cod teoretic de conduită morală, ci mântuirea tuturor oamenilor – fiinÈ›e unice È™i irepetabile, zidite după chipul lui Dumnezeu. Această carte ne aduce aproape câteva persoane deosebite, care s-au distins prin faptul că au aflat sfinÈ›enia È™i desăvârÈ™irea întru Hristos cu precădere pe calea căsătoriei. În exemplele alese uimeşte, mai înainte de toate, diversitatea lor, care acoperă aproape patru mii de ani, din vremea Vechiului Testament până în zilele noastre.

      Èšelul suprem al căsătoriei este ca soÈ›ul È™i soÈ›ia să se ajute unul pe altul să intre în ÎmpărăÈ›ia cerurilor. Prin dragostea reci­procă È™i părtăÈ™ia vieÈ›ii, amândoi – împreună cu copiii lor, dacă Dumnezeu le-a dăruit urmaÈ™i – sunt chemaÈ›i a se aduce unul pe altul mai aproape de Hristos. Ca unire veÈ™nică între două persoane unice È™i veÈ™nice, Taina NunÈ›ii nu are altă menire decât aceasta. 

      Fie ca toÈ›i soÈ›ii È™i soÈ›iile care citesc această carte să fie învredniciÈ›i, prin rugăciunile sfinÈ›ilor pomeniÈ›i aici, să aducă, pe cât de deplin se poate, ofranda cununilor nunÈ›ii lor lui Hristos Împăratul. Și fie ca noi toÈ›i, ori că suntem căsătoriÈ›i, ori monahi, ori celibatari, privind la icoanele însufleÈ›ite ale Sfintei Treimi în paginile ce urmează, să ajungem la o mai adâncă preÈ›uire È™i înÈ›elegere ale acestei „mari taine” (Efes. 5, 32).

      † Kallistos, Mitropolit de Diokleia

watch series