Omul in Hristos, Isihie si vederea lui Dumnezeu in Epistolele Apostolului Pavel

Format: 13.5*21cm
ISBN: 978-606-8439-51-8
Status: in stoc

Omul in Hristos, Isihie si vederea lui Dumnezeu in Epistolele Apostolului Pavel

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Bonifaciu
Numar de pagini: 95

 Avem binecuvântarea aparte de-a ne fi născut din părinţi ortodocşi, într-o ţară ortodoxă. Am fost botezaţi din pruncie, am gustat binecuvântarea lui Dumnezeu, suntem părtaşi Dumnezeieştii Euharistii, ne împărtăşim cu Trupul şi Sângele lui Hristos, am primit, aşadar, un «ADN duhovnicesc». Acesta este un început binecuvântat – dar se cere şi o continuare pe măsură. Căci binecuvântarea aceasta poate deveni pentru noi şi ispită: ispita de-a ne culca pe-o ureche şi de-a nu mai căuta spre cele înalte, spre culmile vieţii duhovniceşti; cu alte cuvinte, ispita de-a ne mărgini la o viaţă morală. Astfel, viaţa ortodoxă este un parcurs, o cale, o împărtăşire de viaţă, o călătorie fascinantă, este o mişcare continuă – iar nu stare pe loc, este „săturarea nesăturată” de mila dumnezeiască. Hristos a spus că este „Calea, Adevărul şi Viaţa”, iar nu o formalitate, un ethos şi un obicei. 

Pret: 30.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Măria Sa Neagoe Basarab... nu este in totalitate, asa cum poate o sugerează titlul, o lucrare de istorie, nici o fictiune literală È™i cu atât mai putin o scriere aghiografică. Nefiind exclusiv vreuna din acestea, cuprinde totuÈ™i câte ceva din fiecare.

      Lucrarea de istorie poate fi socotită în măsura în care urmăreÈ™te firul cronologic al domniei lui Neagoe Basarab, aÈ™a cum l-am găsit înfăÈ›iÈ™at - cu controversele de rigoare - în cele două vechi izvoare, LetopiseÈ›ul Cantacuzino È™i ViaÈ›a Sfântului Nifon scrisă de Gavriil Protul, precum È™i în alte documente È™i studii de specialitate, toate indicate în bibliografia orientativă de la sfârÈ™itul cărÈ›ii. Scriere aghiografică nu cutezăm a o numi, căci cele sfinte se cuvin a fi scrise de cei sfinÈ›i. Gândul nostru a fost doar acela de a înfăÈ›iÈ™a - într-o societate a modelelor de tot felul - chipul unui domn român care a trăit în mod isihast.

      Aici, sursa principala de inspiraÈ›ie ne-a fost cartea ÎnvăÈ›ăturile lui Neagoe Basarab către fiul său Theodosie, o scriere în felul ei autobiografică, fiindcă toate sfaturile date prinÈ›ului moÈ™tenitor au în ele greutatea cuvântului cercat cu fapta. ÎnvăÈ›ăturile ne arată că viaÈ›a voievodului muntean a cuprins cele trei dimensiuni nedespărÈ›ite ale spiritualităÈ›ii ortodoxe, aÈ™a cum ni le înfăÈ›iÈ™ează teologia răsăriteană: dogmatica, eclesiastica si ascetica. Domnul Neagoe a cunoscut dogmele credintei pravoslavnice si le-a pazit cu sfintenie. De asemenea, a avut nemarginita evlavie si dragoste pentru Biserica, pentru randuielile si slujitorii ei adevarati, episcopi, preoti sau monahi. Si nu in ultimul rand a dus o viata de asceza, unind nevointele trupesti cu trezvia mintii.

      Invataturile cuprind pagini minunate de Filocalie privind stiinta duhovniceasca a curatirii omului de patimi si a unirii sale cu Dumnezeu.

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • "Testamentul unui nebun" este mărturisirea unui om întemniÈ›at 23 de ani sub trei regimuri politice diferite. Eliberat în 1964, a vrut să schimbe celula închisorii cu chilia monahală, dar i s-a interzis. A rămas să locuiască într-un apartament anonim din blocurile uniforme ale BucureÈ™tiului, lucrând ca muncitor la o cooperativă de produse artizanale. Sufletul său clocotea însă de tumultul amintirilor, de nevoia de a împărtăÈ™i oamenilor experienÈ›a tragică dobândită atât amar de ani petrecuÈ›i printre sfinÈ›i È™i demoni. De aceea, în singurătatea camerei sale, fostul deÈ›inut a început să-È™i scrie memoriile, ascunzând pagină după pagină în suportul paralelipipedic al unei veioze cu picior din odaie. Cu riscul propriei vieÈ›i, Ioan Ioanolide a salvat astfel adevărul despre un trecut pe care Securitatea l-ar fi vrut îngropat odată cu trăitorii lui.

      În volumul de faÈ›ă edităm, sub titlul "Testamentul unui nebun", o nuvelă găsită într-un plic separat, cu următoarea menÈ›iune a autorului: Această nuvelă este inspirată din realitate, încât toate personajele È™i toate situaÈ›iile povestirii sunt luate din viaÈ›ă È™i faptele pe care le-am cunoscut direct (...); scriu cu sufletul la gură, cu teamă È™i nici nu recitesc paginile, din dorinÈ›a de a le vedea cât mai repede ascunse. Nuvela trebuie considerată ca o simplă ciornă, deci trebuie rescrisă, stilizată, refăcută.

    • „Gheronda Iosif Vatopedinul” nu este o carte, ci este duh È™i este viaÈ›ă (cf. Ioan 6, 63). Este parcursul unui om care la 15 ani L-a văzut pe Hristos viu, L-a urmat pe calea pătimirii, a fost defăimat, prigonit, a murit È™i a surâs după moarte, adeverind Învierea. Iar ucenicul lui a văzut È™i a mărturisit (cf. I Ioan 4, 14), aÈ™ternându-i viaÈ›a în scris, atât cât este cu putinÈ›ă cuvintelor a o cuprinde. Cartea cuprinde È™i o bogată colecÈ›ie de fotografii din arhiva Sfintei Mari Mănăstiri Vatoped È™i apare în condiÈ›ii grafice deosebite.

      „Pregustări”…
      BlândeÈ›ea, bunătatea, pacea lină È™i mai presus de minte a Duhului Sfânt ce sălăÈ™luia în inima lui Gheronda Iosif erau o necurmată învăÈ›ătură duhovnicească pentru cei tineri. Această pace era atât de adânc înrădăcinată înlăuntrul său È™i adăpa întreaga sa lume lăuntrică, încât È™i în momentele cele mai grele – omeneÈ™te vorbind – de clevetiri È™i prigoniri, ea nu slăbea, ci îl întărea lăuntric. MulÈ›i îi vedeau chipul strălucind, mai ales după ce primea Sfânta ÎmpărtăÈ™anie, de care se apropia întotdeauna cu zdrobire de inimă È™i cu nenumărate lacrimi. Această slavă dumnezeiască pe care o purta înlăuntrul său strălucea adesea È™i în afară, când rostea cuvinte de învăÈ›ătură în cercuri mai largi sau mai restrânse de oameni.

      Purtarea sa cu totul nobilă, nefăÈ›arnică, plină de lepădare de sine È™i de dragoste stârnea de la sine uimire È™i respect în cei care trăiau lângă el È™i îi vedeau petrecerea de fiecare zi – desigur, fără ca el să dorească să trezească acest respect. Dimpotrivă, dumnezeiescul har ce sălăÈ™luia pururea înlăuntrul lui îi dădea simÈ›ământul duhovnicesc că era ”cel mai netrebnic dintre toÈ›i oamenii”.

      Scria: „Nu am dorit nimic pe acest pământ, sufletul meu iubit, nici cinste, nici vrednicie, ci cu săracele mele puteri, precum zice cuvântul, în toată viaÈ›a mea, «trebuinÈ›elor mele È™i celora ce sunt cu mine au slujit mâinile acestea» (Fapte, 20, 34) È™i nu am urmărit prin vreo purtare vicleană să îi fac pe alÈ›ii să mă cinstească È™i să mă slujească. Vreau să mă mântuiesc È™i spre aceasta mă grăbesc, spre aceasta îmi îndrept toate săracele mele puteri”.

      Era omul care putea să tămăduiască sufletele rănite de păcat, È›inute în legăturile unor patimi vechi È™i ale înrobirilor de tot felul. Acele suflete pe care alÈ›i duhovnici le-ar fi ocolit din pricină că erau anevoie de tămăduit – ba adeseori chiar cu neputinÈ›ă de tămăduit omeneÈ™te –, Gheronda le primea cu multă bucurie, pentru că Îl vedea în aceÈ™ti oameni pe ÎnsuÈ™i Hristos. Niciodată nu gândea ceva dispreÈ›uitor despre aceste suflete, iar dacă îl ascultau, le dăruia tămăduirea în Hristos.

watch series