Descoperirea Sfintei Liturghii
Colectia: Alte carti
Autor:

Descoperirea Sfintei Liturghii - Minunile care se petrec in timpul Sfintei Liturghii.

Editura: Egumenita
Format: 10x14 cm
ISBN: 978-973-8926-59-2
Numar de pagini: 96


Status: in stoc
Pret: 3.60 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Carti scrise de acelasi autor

    • Ediție îngrijită de monahul Coprie

      Născut în Imperiul Țarist, la începutul veacului al XX-lea, starețul centenar – ale cărui cuvinte sunt cuprinse în acest volum – a trecut prin valul de vitregii și prigoane, ce s-a abătut asupra celor care și-au mărturisit credința în Hristos Dumnezeu în Rusia. La începutul anilor ʹ20, ca tânăr ieromonah, a fost arestat și a luat căile gulagurilor sovietice, unde, timp de mai bine de douăzeci de ani, și-a ispășit condamnarea prin muncă silnică. După încheierea celui de al Doilea Război Mondial, a fost eliberat abia viu din lagăr, a pribegit prin Rusia și a intrat în ascultare la un bătrân monah isihast, format la Optina. 
      După ce a reușit să recupereze din felurite ascunzători cărți și vase liturgice din perioada țaristă, starețul a început a sluji Liturghia, iar când era rugat să facă botezuri și înmormântări, el le săvârșea în timpul nopții. 
      Întrucât era înzestrat cu puterea cuvântului și cu darul înainte-vederii, lângă stareț s-au adunat mulți oameni, pentru a căror întrebări și căutări el a cerut răspuns de la Dumnezeu. Așa se face că, pe la începutul anilor ʹ70 ai veacului trecut, s-a învrednicit de prima vedenie, în care Domnul i-a dezvăluit cele ce se vor petrece lăuntric cu oamenii în vremurile de la sfârșitul lumii. După mai mulți ani, într-o a doua vedenie, i-a fost descoperită, cu multe detalii, deopotrivă starea lumii și a firii omenești, atât din preajma venirii lui antihrist, cât și din vremea stăpânirii lui. Toate acestea au fost așternute în scris, pentru cei cu luare-aminte.

    • Sfinţii Cosma şi Damian erau fraţi, de neam din Asia, având tată păgân şi mamă creştină, anume Teodotia. Aceasta, după moartea bărbatului ei, a trăit în văduvie, având vreme liberă şi fără piedici şi a slujit cu sârguinÈ›ă lui Hristos, închinându-È™i toată viaţa lui Dumnezeu. Ea s-a făcut ca văduva aceea pe care o lăuda Apostolul, când zicea că văduva cea adevărată şi singură nădăjduieşte spre Dumnezeu şi petrece în rugăciuni şi în cereri, ziua şi noaptea. Deci, precum vieţuia Teodotia, cu plăcere de Dumnezeu, aşa îi învăţa şi pe iubiţii săi fii, Cosma şi Damian, căci i-a hrănit cu bună învăţătură, în credinţa creştinească şi cu dulceaţa dumnezeieştii Scripturi, povăţuindu-i spre toată fapta bună. Iar ei, venind în vârstă desăvârÈ™ită, petrecând în legea Domnului şi deprinzându-se în viaţa cea fără de prihană, s-au făcut ca doi luminători, strălucind pe pământ cu faptele cele bune. Pentru aceasta au şi luat de la Dumnezeu darul tămăduirii, dând sănătate sufletelor şi trupurilor, vindecând tot felul de boli, tămăduind toate neputinţele şi izgonind duhurile cele viclene. Dar ajutau nu numai oamenilor, ci şi dobitoacelor şi nu primeau nimic pentru aceasta de la nimeni, căci toate acestea le făceau nu pentru avere, adică să se îmbogăţească cu aur şi cu argint, ci pentru Dumnezeu, ca să arate către El dragostea lor, prin dragostea
      cea către aproapele; nici nu doreau slava omenească prin aceste tămăduiri, ci slava lui Dumnezeu. Ei tămăduiau neputinţele pentru slava numelui Domnului lor, Care le-a dăruit puterea de a tămădui. Dar nu cu buruieni, ci cu numele Domnului izbăveau de boli, fără plată şi fără să aştepte mulţumire, împlinind porunca Celui ce a zis: În dar aţi luat, în dar să daţi. Pentru aceea au fost numiţi de cei credincioşi, doctori fără plată sau fără de arginţi. Astfel, petrecându-se viaţa lor cu bună credinţă, în pace s-au sfârÈ™it. Şi nu numai în viaţa lor, ci şi după moarte s-au preamărit prin felurite minuni, pentru care se cinstesc de Biserică.

    • Apostol micLecturile biblice din cadrul Sfintei Liturghii reprezintă miezul şi elementul cel mai vechi, constitutiv, al primei părţi a acesteia, numite Liturghia catehumenilor sau Liturghia cuvântului. Dacă lecturile veterotestamentare din Lege şi Profeţi au dispărut din Liturghiile ritului bizantin aproape cu totul (cu excepţia Liturghiilor unite cu Vecernia), cele noutestamentare au locul lor indelebil în cadrul celebrării euharistice, fiind precedate de versete sugestive din Psalmi (numite Prochimene şi Aliluiare). De aceea, Apostolul este o carte absolut necesară săvârşirii Dumnezeieştii Liturghii şi a majorităţii slujbelor ortodoxe. El cuprinde cărţile Noului Testament în afară de Evanghelii şi Apocalipsă. Numele consacrat îi dezvăluie conţinutul, format din scrieri apostolice, care cuprind viaţa, activitatea şi învăţăturile Apostolilor Mântuitorului. Cum această colecţie se deschide cu Faptele Apostolilor, numite în limba greacă Praxeis, întreaga carte s-a mai numit în vechime, la noi, şi Praxiu sau Praxapostolos. În Biserica Ortodoxă Română, începând din secolul al XVII-lea, textul scripturistic a fost împărţit în pericope, spre o mai uşoară întrebuinţare, iar cuprinsul a fost organizat după modelul Sfintei Evanghelii, conţinând întâi pericopele din lectura cursivă (începând cu Faptele Apostolilor şi terminând cu Epistola către Evrei, adică de la Paşti la Sâmbăta cea Mare), continuând cu pericopele numite ale Minologhionului (specifice fiecărui praznic şi Sfânt mai important, aşezate pe lunile şi zilele anului bisericesc), şi încheind cu cele necesare la diverse Sfinte Taine şi ierurgii. […]Ediţia de faţă a Apostolului este una îmbunătăţită, corectată şi completată. Textul a fost confruntat cu ultima ediţie a Sfintei Scripturi (2008), dar s-au ţinut seama şi de diortosiri anterioare, realizate de marii noştri liturgişti: pr. prof. Petre Vintilescu şi pr. prof. Ene Branişte. Au fost consultate şi ediţii româneşti mai vechi, precum cea reprezentativă de la Neamţ, din anul 1851, realizată pe baza textului diortosit de Sfântul Ierarh Grigorie Dascălul. De asemenea, a fost folosit Tipicul Mare (Iaşi, 1816), precum şi ultima ediţie greacă a Apostolului (Atena, 2007). Împărţirea noii ediţii urmează îndeaproape cuprinsul ultimei ediţii a Evangheliei (2012), astfel încât fiecărei pericope apostolice îi corespunde o pericopă din Evanghelie. Totodată, s-a reintrodus capitolul cu pericope de obşte, necesar pentru cinstirea Sfinţilor care nu au pericopă proprie sau nu au încă slujbe alcătuite, deşi sunt cinstiţi local. S-a acordat o grijă sporită identificării, corectării şi completării versetelor din Psalmi care constituie Prochimenele şi Aliluiarele, pentru ca ele să exprime cât mai deplin semnificaţiile fiecărei sărbă tori sau zile liturgice, în conformitate cu vechile lecţionarii şi tipice ortodoxe. Aceste versete pot constitui temeiuri pentru predica zilei, chemată să aibă în vedere şi textele scripturistice din Apostol. De asemenea, ediţia de faţă beneficiază şi de o ţinută grafică superioară, fiind împodobită cu icoane şi frontispicii policrome.Preafericitul Părinte Patriarh Daniel

Apostol mic - ***
67.50 LEI
  Cumpara
watch series