Constantin Virgil Gheorghiu. Aventura unei vieti literare

Format: 13x20 cm
ISBN: 978‑973‑136-5
Status: in stoc

Constantin Virgil Gheorghiu. Aventura unei vieti literare

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 248

Radiografia aventurii literare a lui Constantin Virgil Gheorghiu, oferita de criticul si universitarul clujean Constantin Cublesan, incearca sa faca lumina in privinta unor aspecte mai putin cunoscute ale vietii si operei celebrului scriitor roman, constituindu‑se totodata intr‑un pretios omagiu, ce face cinste atat celui omagiat, la un veac de la nasterea sa, cat si autorului cartii.l 1964.

Pret: 25.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Dacă în vremurile noastre – vremuri de sărăcie, de foamete şi de întunecare duhovnicească – mai sunt monahi ce au cât de cât dreaptă socotinţă duhovnicească adevărată, ei sunt aceia, foarte puţini la număr, care, fiind luminaţi cu rugăciunea minţii, şi‑au cunoscut amănunţit patimile, au cunoscut amănunţit lucrările duhurilor viclene şi, în fine, lucrarea Dumnezeiescului Duh, care începe prin revărsarea în sufletul omenesc a sfinţitei păci celei în Hristos – iar cine nu şi‑a văzut, în lumina rugăciunii minţii, patimile sale, cine n‑a cunoscut lucrările duhurilor necurate şi n‑a gustat din pacea lui Hristos, care adună laolaltă mintea, sufletul şi trupul, acela nici nu are idee despre dreapta socotinţă duhovnicească, chiar dacă, amăgit de slava deşartă, i se pare că o are... 
      Vrei să simţi uşurare de patimile care te luptă? Vrei să afli umilinţă în chilia ta, umilinţă fără de care gândul, răpit de vântul sălbatic ca o corabie fără ancoră, goneşte pe valurile închipuirii şi este aruncat în adâncul trândăvirii? Vrei să vezi lumină din Lumină? Vrei să guşti dragoste care iese din Dragoste şi duce la Dragostea veşnică? Ia gândul tău şi aruncă‑l la picioarele fraţilor şi surorilor, fără să faci deosebire între răi şi buni; spune‑i gândului tău şi repetă‑i cât mai des, ca din gând să se nască şi simţământul: „Aceştia sunt nişte îngeri ai lui Dumnezeu, numai eu mă asemăn diavolului prin păcat şi întunecare”. 

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • O poveste cu un cerb minunat È™i câÈ›iva adolescenÈ›i care Îl descoperă pe Hristos.

      Povestea de faÈ›ă nu este dintre cele bazate pe evenimente ­reale sau povestiri adevărate, cu toate acestea, e întru totul adevărată. Ea se repetă zi de zi în realitatea timpurilor È™i a societăÈ›ii noastre. În spatele fiecărui personaj se ascunde o mulÈ›ime de oameni care au trăit sau trăiesc o experienÈ›ă asemănătoare.

      Pentru aceasta dăm mărturie noi, monahii, care intrăm zilnic în comuniune nemijlocită cu oamenii, cu dramele lor familiale, cu durerile, deznădejdile È™i grijile lor existenÈ›iale.

      Dincolo de drama omenească, în mănăstire, omul trăieÈ™te totodată È™i bucuria dumnezeiască a renaÈ™terii sufletului, iar acest lucru ne uimeÈ™te cu adevărat. Din ruinele unei vieÈ›i deznădăjduite, vedem cum se replămădesc suflete, temple nefăcute de mâna omului înăuntrul cărora Duhul VieÈ›ii mărturiseÈ™te adevărul veÈ™nic: „Eu sunt Învierea È™i ViaÈ›a”. Hristos, ieri È™i astăzi È™i în veÈ™nicie, aprinde în sufletele oamenilor focul credinÈ›ei È™i al dragostei Lui.

      Acest foc veÈ™nic al dragostei dumnezeieÈ™ti a lui Hristos este axa principală a scrierii de faÈ›ă. De la început până la sfârÈ™it, povestirea ne arată discreÈ›ia cu care Hristos Se apropie în chip nevăzut de ­inimile oamenilor, delicateÈ›ea cu care pătrunde în aceste suflete È™i, în cele din urmă, transfigurarea pe care o cunoaÈ™te întreaga noastră existenÈ›ă prin focul pe care-l aprinde înlăuntrul nostru.

      Mănăstirea Sfântului Ioan Botezătorul
      Mesopotamú, Cipru

    • Într-o lume în care apasarea duhului nelinistit al acestui veac sporeste fara încetare numarul celor mutilati sufleteste, singura "chirurgie reparatorie" cu sanse de reusita se practica doar în spitalul lui Hristos. Cufunda-te în cartea lui Jean-Claude Larchet: vei întâlni acolo minunea medicinii fara de arginti...

      Cuprins:
      Prefată
      Introducere
      Partea I: Premise antropologice. Sănătatea primordială si originea bolilor
      1 Sănătatea primordială a omului
      2 Cauza cea dintâi a bolilor. Păcatul strămosesc
      3 Patologia omului căzut
      1. Patologia cunoasterii
      a) Pervertirea si decăderea cunoasterii si a organelor sale
      b) Răul ca irealitate. Nasterea unei cunoasteri fantasmatice. Perceperea delirantă a realitătii, la omul căzut
      2. Patologia dorintei si a plăcerii
      a) Devierea dorintei si pervertirea plăcerii
      b) Iconomia dorintei
      c) Patologia dorintei si a plăcerii, la omul căzut
      3. Patologia agresivitătii
      4. Patologia libertătii
      5. Patologia memoriei
      6. Patologia imaginatiei
      7. Patologia simturilor si a functiunilor trupesti
      Partea a II-a: Descrierea, manifestările si felul în care se produc bolile spirituale. Patimile
      1 Patimile, boli spirituale
      2 Pilautia
      3 Gastrimarghia
      4 Desfrânarea
      5 Arghirofaha si pleonexia
      6 Tristetea
      7 Akedia
      8 Mama
      9 Frica
      10 Chenodoxia
      11 Mândria
      12 Transmiterea bolilor spirituale în umanitatea decăzută
      Partea a III-a: Conditiile generale ale tămăduirii
      1 Hristos - Tămăduitorul
      2 Tămăduirea prin Sfintele Taine
      1. Introducere
      2. Botezul
      3. Mirungerea
      4. Mărturisirea (Pocăinta)
      5. Euharistia
      6. Maslul
      3 Conditiile subiective ale tămăduirii si sanătatea în Hristos
      1. Vointa de a fi vindecat
      2. Leacul credintei
      3. Leacul pocăintei
      4. Leacul rugăciunii
      a) Rolul rugăciunii si efectele ei tâmăduitoare
      b) Metoda de rugăciune isihastă
      5. Leacul poruncilor
      6. Leacul nădejdii
      4 Procesul tămăduirii: convertirea lăuntrică
      Partea a IV-a: Infăptuirea tămăduirii
      1 Dubla miscare a convertirii interioare. Practica
      2 Infăptuirea virtutilor generice, început al tămăduirii puterilor sufletesti fundamentale
      1. Introducere
      2. Cumpătarea (înfrânarea)
      3. Bărbătia
      4. Luarea-aminte
      3 Rolul terapeutic al părintelui duhovnicesc
      4 Arătarea gândurilor
      5 Lupta împotriva gândurilor
      1. Lupta lăuntrică
      2. Dubla origine a gândurilor
      3. Mecanismul ispitirii 4. Strategia duhovnicească. Veghea si luarea-aminte
      5. Alungarea gândurilor rele
      6. Rolul rugăciunii si al răbdării
      7. Efectele tămăduitoare
      6 Nevointa trupească. Rostul ei ajutător în tămăduirea sufletului
      Partea a V-a: Tămăduirea patimilor si dobândirea virtutilor
      1 Tămăduirea gastrimarghiei. înfrânarea
      2 Tămăduirea desfrânării. Abstinentă si castitate
      1. Castitatea monahală
      2. Castitatea conjugală
      3 Tămăduirea filarghiriei si a pleonexiei. Neagonisirea si milostenia
      1. Sărăcia de bunăvoie (neagonisirea)
      2. Milostenia
      4 Tămăduirea tristetii. Lacrimile, străpungerea inimii si bucuria
      5 Tămăduirea akediei
      6 Tămăduirea mâniei. Blândetea si răbdarea
      7 Tămăduirea fricii. Frica de Dumnezeu
      8 Tămăduirea slavei desarte si a mândriei. Smerenia
      1. Tămăduirea slavei desarte
      2. Tămăduirea mândriei
      3. Smerenia
      Partea a VI-a: Redobândirea sănătătii
      1 Nepătimirea
      2 Iubirea
      1. Iubirea duhovnicească de sine
      2. Iubirea de aproapele
      3. Iubirea de Dumnezeu
      3 Cunoasterea
      1. Introducere
      2. Contemplarea naturală
      3. Cunoasterea/vederea lui Dumnezeu
      4. Legătura dintre cunoasterea/vederea lui Dumnezeu si praxis
      5. Rolul rugăciunii curate
      6. Cunoasterea lui Dumnezeu si sănătatea sufletească
      Concluzii

    • Boala – lucrul de care ne temeam cel mai mult, pe care nu-l voiam şi care am nădăjduit mereu să nu ni se întâmple – a devenit brusc parte a vieţii noastre. Suntem puşi în situaţia de a regândi valoarea pe care o avem pentru cei apropiaţi şi pentru noi înşine. La ce mai putem fi de folos în starea în care am ajuns? De ce era nevoie de boala asta? Cum şi de ce să trăim mai departe? Cum şi de ce să răbdăm această suferinÈ›ă? 

      Aceasta carte a fost gândită ca un ajutor tocmai în această situaţie. Pentru că, până la urmă, toate aceste întrebări pe care ni le punem nu sunt noi. Toţi câţi au fost pe pământ înaintea noastră au murit – şi cei mai mulţi dintre ei bolnavi, dar nici pe departe nu au murit cu toţii descurajaÈ›i, deznădăjduiÈ›i, fără a conÈ™tientiza sensul propriilor suferinÈ›e. Mulţi au murit în pace. Mulţi şi‑au trăit ultimii ani, ultimele luni de viaÈ›ă, cu mare plinătate, putere È™i bucurie. MulÈ›i au fost vindecaÈ›i de boala ce părea fără scăpare, murind cu mult mai târziu decât le preziseseră medicii. 

      Dialogurile din cartea ce vă stă înainte vă vor descoperi secretele atitudinii corecte faÈ›ă de boală şi vindecare, atitudine ce ne ajută să ne depăÈ™im slăbiciunile, descurajarea, È™i să trăim din plin, păstrându‑ne până la capăt, în sensul cel mai înalt al cuvântului, calitatea de Om. 

    • Titlul acestei cărți pare, la prima vedere, un joc de cuvinte. M-am gândit la el pentru a atrage atenția că totul a pornit chiar de la un joc, transformat, până la urmă, într-o revoluție pe care am ajuns să mizăm totul. Lumea s-a schimbat atât de mult prin intermediul tehnologiei, încât nu putem să ne imaginăm ce urmări poate avea această transformare asupra creierelor și sentimentelor noastre. Într-un context de permanentă conflictualitate, rețelele sociale au devenit arme de război, spații de confruntare geopolitică și ideologică, de influențare și manipulare a opiniilor. Acest arsenal de tehnologie duală crește și se dezvoltă zilnic, și foarte puțini dintre utilizatorii care nu se mai pot desprinde de acest mod de viață adictiv nu realizează ce legătură poate fi între Metavers, TikTok, Neuralink sau ChatGPT. Toate par spații ludice, de reconfortare și dezvoltare personală sau profesională, dar în realitate sunt și instrumente de alterare a circuitelor noastre cognitive. 
      Telefonul mobil pare că a făcut totul posibil, dar cu anumite riscuri. Tot cultivând abilități superficiale, am ajuns să ne pierdem musculatura duhovnicească necesară sufletului și trupului în lupta din lumea subtilă și nevăzută pe care nu o mai percepem. Alteritatea tinde să se descompună în virtualitate. Ce va deveni omul îndrăgostit de imaginea de sine, însetat de like-uri, dar secătuit de akedie și de lăcomie? Augmentat? Dezumanizat? Hibridizat? Pentru că suntem liberi, avem de ales: cele mai bune ale lumii care se impun în secret, zi de zi, sub deviza omului augmentat și transformat, sau iubirea, dreptatea, pacea și bucuria, așa cum citim în paginile Evangheliilor, pentru a spera că vom fi oameni transfigurați.
      Pr. Emanoil Băbuş

watch series