FIINÈšA Arta si viata Parintelui Sofronie

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-136-720-0
Status: in stoc

FIINÈšA Arta si viata Parintelui Sofronie

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 200

EU SUNT CEL CE ESTE. Într-adevăr, El este Ființa. El singur e viu cu adevărat. Orice ființare chemată din adâncul neființei există numai prin voința Sa. Viața mea, până în cele mai mici amănunte, vine numai È™i numai de la El. El umple sufletul, legându-l din ce în ce mai intim de El ÎnsuÈ™i. Contactul conÈ™tient cu El pecetluieÈ™te omul pentru totdeauna. Un astfel de om nu se va mai depărta de Dumnezeul iubirii pe Care a ajuns să-L cunoască. Mintea sa renaÈ™te. Dacă până atunci era înclinat să vadă pretutindeni procese naturale determinate, acum începe să sesizeze totul în lumina Persoanei. CunoaÈ™terea Dumnezeului Personal poartă un caracter personal intrinsec. Asemănătorul recunoaÈ™te asemănătorul. Plictiseala de moarte a impersonalului ia sfârÈ™it. Pământul, întregul univers, Îl vestesc: „Cerurile È™i pământul Îl laudă, marea È™i toate câte se miÈ™că în ea” (Psalmii 68, 38). Și El ÎnsuÈ™i caută să fie împreună cu noi, să ne împărtăÈ™ească belÈ™ugul vieții Sale (cf. Ioan 10, 10). Iar noi, la rândul nostru, însetăm de acest dar.
Arhimandritul Sofronie

Pret: 25.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Dacă în vremurile noastre – vremuri de sărăcie, de foamete şi de întunecare duhovnicească – mai sunt monahi ce au cât de cât dreaptă socotinţă duhovnicească adevărată, ei sunt aceia, foarte puţini la număr, care, fiind luminaţi cu rugăciunea minţii, şi‑au cunoscut amănunţit patimile, au cunoscut amănunţit lucrările duhurilor viclene şi, în fine, lucrarea Dumnezeiescului Duh, care începe prin revărsarea în sufletul omenesc a sfinţitei păci celei în Hristos – iar cine nu şi‑a văzut, în lumina rugăciunii minţii, patimile sale, cine n‑a cunoscut lucrările duhurilor necurate şi n‑a gustat din pacea lui Hristos, care adună laolaltă mintea, sufletul şi trupul, acela nici nu are idee despre dreapta socotinţă duhovnicească, chiar dacă, amăgit de slava deşartă, i se pare că o are... 
      Vrei să simţi uşurare de patimile care te luptă? Vrei să afli umilinţă în chilia ta, umilinţă fără de care gândul, răpit de vântul sălbatic ca o corabie fără ancoră, goneşte pe valurile închipuirii şi este aruncat în adâncul trândăvirii? Vrei să vezi lumină din Lumină? Vrei să guşti dragoste care iese din Dragoste şi duce la Dragostea veşnică? Ia gândul tău şi aruncă‑l la picioarele fraţilor şi surorilor, fără să faci deosebire între răi şi buni; spune‑i gândului tău şi repetă‑i cât mai des, ca din gând să se nască şi simţământul: „Aceştia sunt nişte îngeri ai lui Dumnezeu, numai eu mă asemăn diavolului prin păcat şi întunecare”. 

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Un roman despre viaÈ›a cuvioasei Parascheva, o mare nevoitoare a perioadei bizantine, cunoscută drept „Sfânta Balcanilor”.

      Cum poate ajunge un suflet la Dumnezeu? Până unde poate merge călătoria sa È™i unde se va opri, după ce va învinge orice opreliÈ™te care amână întâlnirea cu El, adăparea din dragostea – ce ostoire nu cunoaÈ™te – a lui Dumnezeu?
      Călătoria tinerei Parascheva spre Dumnezeu începe în locurile natale, cărora le urmează Èšarigradul È™i pelerinajul la Locurile Sfinte, unde nevoinÈ›a pustnicească, sub călăuzirea lui Ioan Bo­te­­zătorul È™i a Mariei Egipteanca, a preschimbat‑o pe Parascheva (Petkana, Sfânta Vineri) într‑una dintre cele mai iubite sfinte panortodoxe, pentru ca apoi È™i sfintele sale moaÈ™te să devină loc de pelerinaj de o importanÈ›ă covârÈ™itoare pentru evoluÈ›ia istorică a Balcanilor, fie că amintim de Târnovo sau Belgrad, fie că ne gândim la Èšarigrad sau la IaÈ™ii Moldovei.

      * * *

      „Mi se părea că râul Iordanului trece prin mine. Că spală mâlul adunat în sufletul meu. Că mă spală pe dinăuntru. Şi că, odată ieşită din râu, nu voi mai fi aceeaşi. Iar când în mână mi‑a ajuns pietricica, rotundă şi albastră ca o bucăţică ruptă din cer, am fost sigură că El mi‑a trimis‑o. M‑am uitat în sus, deasupra mea, spre El, să‑I mulţumesc, aşa cum È™i El se va fi uitat spre a vedea calea Tatălui. Am început să plâng mişcată de atâta dragoste şi am simţit cum inima mi se umple de pace.”

    • În aceste vremuri, umanitatea trece printr-o schimbare profundă, poate una radicală, dar în acelaÈ™i timp neclară, deoarece nu înÈ›elege ceea ce i se întâmplă sau cum va arăta lumea în viitorul apropiat. Schimbarea priveÈ™te toate sectoarele culturale, lumea ideilor, credinÈ›a, normele, valorile. Această revoluÈ›ie este rezultatul unui conglomerat de puteri È™tiinÈ›ifice, tehnologice, economice, care se sustrage puterii po­litice È™i dezintegrează unitatea umanităÈ›ii. Morala este evident captivă în această bulversare globală. Omul se află tot mai mult într-o stare de conflict atât cu natura înconjurătoare, cât È™i cu semenul său. S-a ajuns la robotizarea individului, proces accelerat mai ales în perioada pandemică, care se consolidează, frontiera dintre om È™i maÈ™ină devenind insesizabilă: bun venit în noul spaÈ›iu Schengen! 
      Nu mai È™tim ce este viaÈ›a interioară, nici cea privată.  InteligenÈ›a artificială a confiscat noÈ›iunile de „conÈ™tiinÈ›ă” È™i „interioritate” È™i le‑a definit în termeni simpli comportamentali: le putem imita prin maÈ™ini. Fără a mai detalia toate aceste concepte care contribuie din plin la configurarea inte­riorităÈ›ii fiecăruia dintre noi È™i a formatării societăÈ›ii din care facem parte, în această carte încerc să arăt cum am ajuns, o parte dintre noi, să ne ignorăm propria interioritate È™i mai ales sub ce forme subtile ne-am îndepărtat de Dumnezeu. 
      În acest sens, aÈ™ezând icoanele alături de emoticoane, sau chiar invers, sper că voi putea convinge o parte dintre cititori că trebuie să facem faÈ›ă unei normalităÈ›i capabile de orice, în care imaginea este bună la toate, dar în care privirea ajunge să‑și piardă... vederea. 
      Pr. Emanoil BăbuÈ™

    • pspanNumele autorului carI›ii Fiecare zi, un dar al lui Dumnezeu sa€‘a pierdut in anonimat. Se cunoaI™te, in schimb, numele uneia dintre cele mai asidue I™i mai atente cititoare a acestei carI›i – nimeni alta decat ultima I›arina a Rusiei, Aleksandra Feodorovna. Primise cartea cu puI›in inainte de cumplitele evenimente care aveau sa se abata asupra Rusiei. Din momentul cand a descoperita€‘o, Aleksandra Feodorovna nu sa€‘a mai desparI›it de ea pana la sfarI™itul vieI›ii. Dovada este jurnalul sfintei imparatese, in care gasim numeroase insemnari referitoare la Fiecare zi, un dar al lui Dumnezeu./spanbr /spanOn noiembrie 1917, pe cand se gasea in surghiun la Tobolsk, I›arina ii scrie Annei Varubova: „Omi incep ziua cu cartea pe care mia€‘ai daruita€‘o acum I™apte ani. Išin foarte mult la ea, gasesc in ea multe cuvinte de mangaiere”. Omparateasa aderase din toata inima la consideraI›iile I™i reflecI›iile autorului, ramas necunoscut, asupra vieI›ii, asupra credinI›ei I™i cailor care duc spre mantuire./spanbr /spanOntra€‘un alt caiet a insemnat aceste cuvinte: „CredinI›a ni se va intari in vremuri de suferinI›a I™i incercari, daca ne vom da seama ca nu exista nimic care sa nu aiba scop, ca nimic nu este intamplator sau facut pentru a ne vatama, ca totul este dinainte gandit, pentru a ne ajuta sa fim mai buni, pentru a ne trai viaI›a din plin, mai fericiI›i”./spanbr /spanNu a fost o intamplare nici ca Aleksandrei Feodorovna i sa€‘a oferit in dar cartea Fiecare zi, un dar al lui Dumnezeu. Fara indoiala, purtarea de grija dumnezeiasca este cea care a facut ca aceasta carte sa se afle printre carI›ile cu conI›inut duhovnicesc pe care Familia Imperiala a reuI™it sa le ia in surghiun. Nu ne indoim ca pentru orice creI™tin aceasta scriere va fi un reazim I™i indrumar deopotriva de bun, la bine I™i la rau, ca pentru sfanta muceniI›a incoronata./span/p
watch series