Femeia crestina. Imaginea si rolul femeilor in crestinism

Format: 13 x 20 cm
ISBN: 978-606-550-481-3
Status: in stoc

Femeia crestina. Imaginea si rolul femeilor in crestinism

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 240

Numai Ortodoxia a păstrat adevărata viziune creştină asupra femeii. Adevăratul creştinism recunoaşte demnitatea fiecărui om. În acest sens, predomină caracterul de universalitate. Creştinismul nu este religia domestică a niciunei familii, nici religia naţională a vreunei naţiuni. Creştinismul nu este limitat la o castă sau la un grup select. Încă de la începuturile sale, a chemat la sine întreaga omenire, a promis mântuirea tuturor oamenilor (Luca 2, 31-32) şi a predicat tuturor naţiunilor (Matei 28, 19). Numai creştinismul le-a arătat oamenilor pe Dumnezeul unic şi universal, Care este Tatăl Ceresc al oamenilor de toate naţiunile, fie că sunt evrei, eleni sau barbari, sclavi sau liberi, bărbaţi sau femei. Astfel, dreptul omului ca făptură a lui Dumnezeu este plasat în creştinism mai presus decât toate drepturile şi privilegiile conferite de descendenţă, clasă, sex sau poziţie socială. Vechiul ideal al omului, definit pe baza acestor condiţii exterioare, nu are nimic în comun cu idealul creştin. Fostele virtuţi păgâne – curajul, bravura, forţa exterioară – sunt înlocuite în creştinism cu virtuţi morale, cum ar fi credinţa, dragostea, smerenia. Puterea exterioară cedează locul puterii morale; duhul triumfă asupra trupului. 

Pret: 14.40 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • În viaÈ›a preoÈ›ească, păstorul este dator să se întâlnească în fiecare zi cu oameni care poartă poveri, uneori uÈ™oare, alteori grele, iar câteodată cu anevoie de dus. Întrebările pe care aceÈ™tia le pun sunt adesea fără răspuns. Și totuÈ™i ei au sentimentul că preotul are răspunsuri È™i rezolvări gata pregătite. Durerea este de aÈ™a natură, că oamenii insistă È™i cer un răspuns, o licărire de lumină, o speranÈ›ă...

      Cam aÈ™a am început È™i eu să scriu această cărÈ›ulie. Cu mult timp în urmă, o studentă, fiind zdrobită de moartea neaÈ™teptată a tatălui ei, voia să mă vadă. Am discutat împreună mult timp. Mi-a vorbit despre familia ei, cât de unită È™i de iubită era, dar un infarct a năruit totul. „Dumnezeu este nedrept”, îmi tot spunea ea. Înainte de-a apuca să-È™i revină, s-a trezit cu o altă lovitură. O rudă de-a ei, care îi era ca un al doilea părinte, a plecat pe neaÈ™teptate. Deznădejdea o copleÈ™ea. „Orice mi-aÈ›i spune, Dumnezeu e nedrept...”

      Desigur, poate că timpul e cel mai bun medic, îndeosebi pentru cei care se confruntă cu un deces. Doar că întrebările rămân, chiar dacă intensitatea lor e mai mică. AÈ™adar, Dumnezeu e drept sau nedrept? Ce înseamnă dreptatea lui Dumnezeu È™i cum se împacă ea cu iubirea Lui? Dumnezeu pedepseÈ™te sau iartă?

      Tema este foarte vastă È™i presupune multe problematici. În paginile care urmează, vom încerca să prezentăm câteva abordări într-un mod cât mai simplu È™i pe înÈ›eles pentru majoritatea oamenilor simpli, care de multe ori sunt inundaÈ›i de întrebări È™i caută cu disperare o rază de mângâiere. Este de prisos să mai subliniez că această carte nu are pretenÈ›ii È™tiinÈ›ifice. Ea este o expresie a grijii pastorale faÈ›ă de poporul lui Dumnezeu care flămânzeÈ™te È™i însetează după adevăr.

      Nectarie al Argolidei

    • Ceasul morţii este înfricoşător pentru orice om. Moarte nu este înfricoşătoare pentru că părăsim această lume, de care am fost legaţi, ci pentru că intră în lucrare diferite taine, pe care mai înainte nu am putut să le percepem datorită grosimii organelor de simţ ale trupului. În acel moment critic, omul, fără să-şi fi programat ceva, îşi înţelege foarte bine sinele. Întreaga sa viaţă, pe care a trăit-o, îi este înfăţişată ca pe un ecran de cinematograf. Sfântul Ioan Scărarul spune că cei mândri, care credeau că sunt nepătimaşi, „şi-au văzut sărăcia (de virtute) în ceasul ieşirii din viaţă”30. Adică cei mândri îşi văd atunci sărăcia lăuntrică a sufletului. Cu atât mai mult cei care au făcut multe alte fapte, care sunt săvârşite prin puterile sufletului şi trupului. Un Stareţ contemporan spunea că,
      în clipa morţii, vom vedea şi cea mai neînsemnată faptă pe care am făcut-o în viaţă, după cum putem vedea într-o fracţiune de secundă o mică impuritate într-un pahar cu apă.
      Însă frica dinaintea tainei morţii constă în aceea că, pentru om, începe o nouă viaţă. Fireşte, aceasta are legătură şi cu starea veşnică a sufletului şi a trupului. Potrivit Cuviosului Teognost, clipa morţii este o nouă naştere, de vreme ce omul, mai ales cel
      drept, iese ca dintr-un al doilea pântece întunecos, şi se îndreaptă spre cele imateriale şi luminoase. De aceea ne sfătuieşte ca omul să se bucure pentru că trece, prin moarte, la bunătăţile cele nădăjduite. Pe lângă acest lucru, ne sfătuieşte că omul trebuie să
      fie cu luare aminte la „dracii necinstitori, care dau târcoale în jurul nostru”, care urmăresc până în ultima clipă să-i facă rău.

    • Singurul mijloc adevărat pentru dobândirea bunăstării noastre în viaţa aceasta şi în cea viitoare este concentrarea permanentă a atenţiei noastre în lăuntrul nostru asupra propriei noastre conştiinţe, asupra gândurilor, vorbelor şi faptelor noastre spre a le cumpăni fără părtinire. Acest mijloc ne dezvăluie rătăcirile noastre în viaţă şi ne arată singura cale către mântuire. Calea aceasta este lăsarea totală a întregii noastre fiinţe, a noastră înşine cu toate împrejurările vieţii noastre, în voia lui Dumnezeu. Ca emblemă pentru această orientare a noastră către Dumnezeu să ne fie planta floarea-soarelui (iliotropion), ea să fie totdeauna înaintea ochilor noştri.

      Floarea-soarelui este floarea care se îndreaptă tot timpul către soare, şi dimineaţa, şi în miezul zilei şi seara nu numai în zilele luminoase, ci şi în cele întunecate. Naturii acestei flori trebuie să îi urmeze voia omenească, îndreptându-se către Dumnezeu şi voia Lui dumnezeiască ceas de ceas nu numai în zilele luminoase ale vieţii sale, ci şi în cele întunecate, adică în zilele grele ale vieţii. Sfinţenia întregii vieţi omeneşti, după cugetarea unui teolog înţelept, alcătuieşte desăvârşirea întregii vieţi creştineşti şi unirea în persoana creştinului a tuturor virtuţilor celor săvârşite după putere, ce se întrunesc, ca într-un centru, în acordul voii noastre cu voia lui Dumnezeu.

watch series