Ingerii si mantuirea noastra

Format: 11x16 cm
ISBN: 978-973-136-790-3
Status: in stoc

Ingerii si mantuirea noastra

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 112

Iubiţilor! Ştiţi voi, simţiţi voi toată nemărginirea milei lui Dumnezeu în faptul că nouă, fiilor ţărânei, ni s‑a deschis cerul, nouă, celor întunecaţi de păcat, ni se dăruiesc prin Tainele Bisericii Ortodoxe ochi ­duhovniceşti luminaţi, cu care îi putem vedea pe ­locuitorii cerului, pe îngerii lui Dumnezeu? De acum, ni s‑a ­făgăduit, veţi vedea cerul deschizându‑se şi pe îngerii lui Dumnezeu suindu‑se şi coborându‑se peste Fiul Omului (Ioan 1, 51). Să ne ridicăm la această cale cerească nu prin puterile noastre, ci luând ca aripi cuvintele lui Dumnezeu, scrierile şi mărturiile părinţilor şi în­văţătorilor de Dumnezeu înţelepţiţi
ai Bisericii, să le desfăşurăm în toată lărgimea şi puterea lor, şi fără îndoială că aceste aripi vor înălÈ›a duhul nostru, care se clatină şi cade mereu,

Sus – la îngeri – să avem inimile!
Sfântul Sfinţit Mucenic Serafim,
episcopul Dmitrovului

Pret: 7.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Părintele James Bernstein s‑a născut într‑o familie evreiască de tradiÈ›ie hasidică, originară din Vechiul Ierusalim. La 15 ani a început să citească pe furiÈ™ Noul Testament È™i astfel È™i‑a început uimitoarea călătorie către Hristos, ajungând să înÈ›eleagă că Ortodoxia creÈ™tină este cea mai firească continuare È™i împlinire a Ortodoxiei iudaice. 

      Cu adevărat, părintele James Bernstein este un suflet de poet! În sensul în care Sfântul Porfirie explică ce înseamnă să fii poet: „Pentru ca cineva să devină creÈ™tin, trebuie să aibă suflet de poet. Inimile poetice îmbrăÈ›iÈ™ează iubirea, o aÈ™ază înlăuntrul lor, o simt în adâncuri”. Indiferent dacă scrie poezie sau nu, poetul este neapărat un om care iubeÈ™te cu toată fiinÈ›a sa – iubeÈ™te oamenii, iubeÈ™te făptura creată, Adevărul, Frumosul, iubeÈ™te valorile înalte. IubeÈ™te viaÈ›a È™i, în ultimă instanÈ›ă, Îl iubeÈ™te pe Dumnezeu, cel mai mare Poet, Cel Care „Dragoste este”. (Tatiana Petrache)

      ***

      „Mai sunt evreii poporul ales al lui Dumnezeu?” Răspunsul meu este: „Da”! Dar „ales” pentru ce?... „Ales”, mai întâi de toate, să ofere o pildă de sfinÈ›enie printre neamuri. Iar asta presupune pocăinÈ›ă, credinÈ›ă È™i dragoste. Să-È›i recunoÈ™ti căderea este primul pas. AÈ™a cum a făcut Apostolul Pavel după ce a fost părtaÈ™ la uci­de­rea primului mucenic creÈ™tin, Ștefan. AÈ™a cum a făcut Apostolul Petru după ce s-a lepădat de Hristos de trei ori în ceasul încercării Lui. Să-È›i recunoÈ™ti căderea de a-L fi respins pe Hristos ca Mesia. Căderea de a nu fi primit Evanghelia Sa È™i Biserica Sa. 
      Eu unul mă simt foarte onorat să fac parte dintre cei de un neam, după trup, cu Domnul nostru Iisus Hristos È™i cu Fecioara Maria, cei mai mari evrei care au existat vreodată. 
      Părintele James Bernstein

    • ViaÈ›a È™i minunile Sfântului Martin pot aduce nespus de multă mângâiere È™i nădejde omului de azi, copleÈ™it de necazuri, sărăcie, agresivitate È™i nesiguranÈ›ă. În fiecare împrejurare a vieÈ›ii lui, încă din copilărie, Sfântul, punându-È™i nădejdea numai în Dumnezeu, a fost blând, milostiv, ascultător È™i demn în acelaÈ™i timp, uneori chiar cu preÈ›ul unor mari suferinÈ›e. Într-o iarnă geroasă, când era catehumen, L-a văzut în vis pe Hristos înconjurat de îngeri, îmbrăcat cu jumătate din propria lui haină, pe care i-o dăruise unui sărac. A răbdat pentru Domnul bătăi È™i umiliri de la cei de altă credinÈ›ă; a convertit mulÈ›imi mari de păgâni; a înviat mai mulÈ›i morÈ›i, între care È™i un sinucigaÈ™, ca să poată să se spovedească È™i să ceară iertare de la Dumnezeu È™i să primească răstimp de pocăinÈ›ă. Astfel, Sfântul Martin a devenit marele ocrotitor al celor care se află în mâhniri, în depresie ori au tendinÈ›e sinucigaÈ™e. A vindecat mulÈ›imi nenumărate de bolnavi ce aveau felurite suferinÈ›e ori beteÈ™uguri, a stat la rugăciune, nevătămat, în mijlocul unei încăperi cuprinse de flăcări, l-a păzit viu, atârnat în È™treang vreme de trei zile, pe un om care fusese spânzurat È™i care i se rugase stăruitor să fie izbăvit de o astfel de moarte. BlândeÈ›ea Sfântului Martin i-a cucerit chiar È™i pe cei care veneau cu gând să-l omoare, căci nu puteau ridica mâna asupra lui, chipul său fiind de-a pururi senin È™i luminat de o bucurie cerească.

    • Istoria familiei începe din momentul când cei doi soţi fac cunoÈ™tinÈ›ă. Adesea, reuşita lor depinde de succesul sau eÈ™ecul perioadei iniÈ›iale. Și, într‑adevăr, nu există, probabil, un lucru mai important È™i mai responsabil în viaÈ›ă decât alegerea persoanei cu care vom trăi È™i decizia de a te căsători cu ea. Acesta implică întotdeauna un risc, deoarece este dificil să se prevadă cum va fi soÈ›ul (soÈ›ia) în viitor.
      Pentru a nu greşi, trebuie să fim atenţi la unele puncte fundamentale chiar înainte de căsătorie. Adesea, se întâmplă ca obiceiurile neplăcute ale alesului (alesei) să fie luate drept „fleacuri” pe care le vei putea gestiona cu uşurinţă după căsătorie. Totuşi, aşa cum se dovedeÈ™te mai târziu, aceste planuri „luminoase” devin mai pesimiste după căsătorie, pentru că a‑l schimba pe celălalt este dificil, aproape imposibil. Şi ce vom face atunci? Cum să nu eÈ™uăm?
      Ce este important să ştii înainte de căsătorie? Despre aceasta se vorbeÈ™te în cartea de faÈ›ă. Vom analiza în ea cum se petrece întâlnirea hotărâtoare dintre bărbat şi femeie, care se finalizează prin căsătorie, şi cum aceasta poartă adesea masca iubirii adevărate; de ce iubirea adevărată nu se naşte imediat; la ce trebuie să fim atenţi înainte de căsătorie… Aceste momente – È™i multe altele – sunt abordate în paginile care aÈ™teaptă să le citiÈ›i.
      Elena Morozova

watch series