Praznicele Maicii Domnului – o perspectiva istorica si teologica

Format: 15x23 cm
ISBN: 978-606-8439-16-7
Status: momentan indisponibil

Praznicele Maicii Domnului – o perspectiva istorica si teologica

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Bonifaciu
Numar de pagini: 606

Cartea "Praznicele Maicii Domnului – o perspectivă istorică È™i teologică" este o „frescă” a învăÈ›ăturii despre Maica Domnului în teologia patristică.

Autorul, Mitropolitul Ierotei al Nafpaktosului, el însuÈ™i un ierarh teolog, analizează întreg parcursul bisericesc legat de persoana Născătoarei de Dumnezeu (Zămislirea Sfintei Ana, NaÈ™terea Maicii Domnului, Buna Vestire, Intrarea în Biserică, Maica Domnului în Noul Testament, Adormirea Maicii Domnului), alcătuind o biografie duhovnicească a Preasfintei, în care surprinde cu multă fineÈ›e atât aspectele istorice, cât mai ales adâncimile duhovniceÈ™ti ale fiecărui praznic închinat ei. Este zugrăvită astfel, în cuvinte de Dumnezeu insuflate, icoana Maicii Domnului ca model de isihast È™i ca punte de legătură între cer È™i pământ, după cuvântul Sfântului Siluan citat în paginile cărÈ›ii: „Ea este bucuria noastră È™i nădejdea. Ea este Maica noastră după duh È™i aproape nouă după fire, ca om, È™i tot sufletul creÈ™tinesc tinde către Dânsa cu dragoste”.

Pret: 60.00 LEI   
Momentan indisponibil


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Măria Sa Neagoe Basarab... nu este in totalitate, asa cum poate o sugerează titlul, o lucrare de istorie, nici o fictiune literală È™i cu atât mai putin o scriere aghiografică. Nefiind exclusiv vreuna din acestea, cuprinde totuÈ™i câte ceva din fiecare.

      Lucrarea de istorie poate fi socotită în măsura în care urmăreÈ™te firul cronologic al domniei lui Neagoe Basarab, aÈ™a cum l-am găsit înfăÈ›iÈ™at - cu controversele de rigoare - în cele două vechi izvoare, LetopiseÈ›ul Cantacuzino È™i ViaÈ›a Sfântului Nifon scrisă de Gavriil Protul, precum È™i în alte documente È™i studii de specialitate, toate indicate în bibliografia orientativă de la sfârÈ™itul cărÈ›ii. Scriere aghiografică nu cutezăm a o numi, căci cele sfinte se cuvin a fi scrise de cei sfinÈ›i. Gândul nostru a fost doar acela de a înfăÈ›iÈ™a - într-o societate a modelelor de tot felul - chipul unui domn român care a trăit în mod isihast.

      Aici, sursa principala de inspiraÈ›ie ne-a fost cartea ÎnvăÈ›ăturile lui Neagoe Basarab către fiul său Theodosie, o scriere în felul ei autobiografică, fiindcă toate sfaturile date prinÈ›ului moÈ™tenitor au în ele greutatea cuvântului cercat cu fapta. ÎnvăÈ›ăturile ne arată că viaÈ›a voievodului muntean a cuprins cele trei dimensiuni nedespărÈ›ite ale spiritualităÈ›ii ortodoxe, aÈ™a cum ni le înfăÈ›iÈ™ează teologia răsăriteană: dogmatica, eclesiastica si ascetica. Domnul Neagoe a cunoscut dogmele credintei pravoslavnice si le-a pazit cu sfintenie. De asemenea, a avut nemarginita evlavie si dragoste pentru Biserica, pentru randuielile si slujitorii ei adevarati, episcopi, preoti sau monahi. Si nu in ultimul rand a dus o viata de asceza, unind nevointele trupesti cu trezvia mintii.

      Invataturile cuprind pagini minunate de Filocalie privind stiinta duhovniceasca a curatirii omului de patimi si a unirii sale cu Dumnezeu.

Carti scrise de acelasi autor

    • Oriunde ne-am uita în această lume, pretutindeni vedem doar stricăciune, deÈ™ertăciune È™i păcat. Pretutindeni predomină cele pământeÈ™ti È™i stricăcioase, conversaÈ›iile deÈ™arte È™i lipsite de conÈ›inut, faptele pline de deÈ™ertăciune – care aproape că nu ne aduc aminte deloc de cer, de Dumnezeu È™i de viaÈ›a de dincolo. Numai în casele evlavioase, icoanele lui Iisus Hristos, ale Preacuratei Sale Maici È™i ale sfinÈ›ilor Săi le aduc aminte celor care vor să înÈ›eleagă că suntem creÈ™tini, mădulare ale lui Hristos È™i moÈ™tenitori ai ÎmpărăÈ›iei Sale; că aÈ™teptăm învierea morÈ›ilor È™i viaÈ›a veacului viitor, în care ne vom uni cu Domnul È™i cu sfinÈ›ii, curăÈ›indu-ne de orice întinăciune a trupului È™i a sufletului. AÈ™adar, vedeÈ›i ce diferenÈ›ă există între Biserică È™i lume! VedeÈ›i cât de folositor îi este È™i câtă nevoie are creÈ™tinul să vină la Biserica lui Dumnezeu, să se educe pentru patria cerească, să se sălăÈ™luiască în el Duhul lui Hristos, ca să se cultive în el trăsături cereÈ™ti È™i sfinte! Căci unde, dacă nu aici, veÈ›i auzi Cuvântul lui Dumnezeu; unde, în afară de Biserică, vă vor fi puse la dispoziÈ›ie tainele credinÈ›ei; de unde veÈ›i lua puteri de a trăi creÈ™tineÈ™te? Toate acestea sunt în Biserică È™i le primim de la Biserică. De aceea să îndrăgiÈ›i să frecventaÈ›i Biserica lui Dumnezeu È™i să vă faceÈ›i pe voi înÈ™ivă biserici vii ale lui Dumnezeu „ca pietre vii, zidiÈ›i-vă drept casă duhovnicească, preoÈ›ie sfântă, ca să aduceÈ›i jertfe duhovniceÈ™ti, bineplăcute lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos” (I Pt. 2, 5).

    • „La ora actuală, din pricina răcirii noastre aproape totale faţă de sfânta credinţă în Domnul nostru Iisus Hristos, a lipsei de atenţie faţă de lucrarea proniei Sale în ceea ce ne priveşte şi a lipsei de comuniune a omului cu Dumnezeu, am degradat atât de mult, încât putem susţine negreşit că ne-am îndepărtat aproape cu totul de o viaţă autentic creştină. De aceea acum ni se par stranii cuvintele Sfintei Scripturi, când Duhul lui Dumnezeu a spus prin gura lui Moise: Şi L-a văzut Adam pe Domnul mergând prin rai (Facerea 3, 8).
      De mai multe ori şi în alte locuri ale Sfintei Scripturi se vorbeşte despre arătarea lui Dumnezeu oamenilor.
      Iată că unii mai şi spun: «Aceste locuri sunt de neînţeles, oare oamenii puteau să-L vadă într-un mod atât de evident pe Dumnezeu?». Or, aici nu este nimic de neînţeles. Această necredinţă a rezultat
      din cauza faptului că ne-am îndepărtat de profunzimea tainică a creştinismului primar şi, sub pretextul iluminării, am ajuns într-un asemenea întuneric al necunoştinţei, încât ni se pare de neconceput faptul
      pe care cei din vechime îl înţelegeau cu claritate; lor nu li se părea straniu conceptul de vedere a lui Dumnezeu.
      Oamenii aceia nu L-au inventat pe Dumnezeu şi harul Sfântului Său Duh, nici în stări de visare, nici în tulburări ale imaginaţiei, ci L-au văzut în realitate.
      Am devenit mult prea neatenţi la lucrarea propriei mântuiri, de unde şi rezultă neînţelegerea multor altor cuvinte ale Sfintei Scripturi, în sensul în care ar trebui. Toate acestea sunt urmările faptului
      că nu căutăm harul lui Dumnezeu, că nu Îi permitem, din pricina mândriei minţii noastre, să sălăşluiască în sufletele noastre. Or, nu facem aceasta fiindcă nu avem luminarea adevărată de la Domnul,
      pe care El o trimite în inimile oamenilor care flămânzesc şi însetează cu toată inima lor după adevărul lui Dumnezeu”11.

watch series