Regina unei tari mici. Ganduri despre tara draga mie

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-606-8195-67-4
Status: in stoc

Regina unei tari mici. Ganduri despre tara draga mie

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Predania
Numar de pagini: 224

Èšara aceasta e mică, e nouă, dar e o țară care mi-e dragă. Îmi trebuie ca È™i altora să le fie dragă; de aceea ascultați câteva cuvinte despre dânsa. Îngăduiți-mă să zugrăvesc câteva icoane, să fac câteva schițe aÈ™a cum le-am văzut cu ochii întâi, apoi cu inima.

N-am să mă apuc a povesti de aÈ™ezămintele țării mele, de politica ei, de nume cunoscute lumii întregi. Alții au făcut aceasta cu mai multă pricepere decât aÈ™ fi putut. Îmi trebuie numai să vorbesc de sufletul ei, de atmosfera ei, de țăranii È™i ostaÈ™ii ei, de lucruri care m-au făcut să iubesc țara aceasta, care au făcut ca inima mea să bată odată cu inima ei.

Pret: 25.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Cartea de faţă, intitulată modest „Cuvinte puţine oarecare din ceale multe, ale celor întru sfinţi părinţilor noştri Vasilie celui Mare şi Grigorie Cuvântătoriului de Dumnezeu,” a fost alcătuită de Grigorie Dascălul, Mitropolitul Ungrovlahiei (1765–1834), ca o anthologie a prieteniei celor doi mari Sfinţi Părinţi ai veacului al patrulea, precum mărturiseşte tipograful Pafnutie în prefaţa intitulată „Cătră cititoriul”: „Mitropolitul Grigorie, fiindcă marele Vasilie au fost ca un suflet în dooă trupuri cu Bogoslovul Grigorie, tălmăcind câteva Cuvinte, Epistolii, Stihuri de ale Bo¬goslovului Grigorie, le-au unit cu ale marelui Vasilie, ca să se cunoască că precum în viiaţă au fost iubiţi şi uniţi, aşa şi în Cartea aceasta să fie uniţi”. Grigorie Dascălul (proslăvit între sfinţi în anul 2006), este unul dintre vestiţii traducători ai scrierilor patristice din obştea Stareţului Paisie de la Neamţ. Numele lui Grigorie este legat de un alt mare traducător nemţean, Gherontie, care i-a fost şi duhovnic, şi cu care a tradus mai multe scrieri patristice. După moartea duhovnicului şi împreună-truditorului său, Grigorie, ajuns Mitropolit al Ungrovlahiei (1823-1834), va continua nevoinţa tălmăcirii şi tipăririi scrierilor patristice, reuşind să tipărească şi câteva manuscrise ale altor traducători nemţeni.

      Anthologia Mitropolitului Grigorie, publicată în 1826 la Bucureşti, la trei ani după urcarea sa în scaunul Ungrovlahiei, nu este însă nici mică, şi nici neînsemnată în ce priveşte conţinutul. În cele 379 de pagini format mare (21x30,5 cm) ea adună câteva dintre cele mai reprezentative scrieri ale Sfântului Vasilie (cele nouă „Omilii la Exaimeron”, împreună cu cele două omilii „Despre Facerea Omului” şi cea „Despre Rai”; două lucrări ascetice, „Aşăzământuri călugăreşti” şi „Epistola către Hilon”; apoi încă optsprezece Omilii dintre cele mai cunoscute; la care se adaugă şase Omilii, optsprezece Epistole şi opt Poeme ale Sfântului Grigorie al Nazianzului. Cu excepţia „Omiliilor la Exaimeron”, a celor două omilii „Despre Facerea Omului” şi a celei „Despre Rai” (pe care doar le-a diorthosit), toate scrierile sânt traduse de Mitropolitul Grigorie Dascălul.

       

Carti scrise de acelasi autor

    • (lipsa text)Aceasta carte pe care o avem in mainile noastre, "Pateric despre visuri si vedenii", acopera din plin un mare gol duhovnicesc si pastoral. Ea corespunde unei necesitati urgente a preotilor, dar si a simplilor credinciosi, de a avea raspunsuri credibile si garantate si invita in toate timpurile la intrebarea staruitoare, daca trebuie sa dam atentie si importanta visurilor si vedeniilor sau sa le nesocotim si sa le respingem, ca lucrari ale amagirii pe care le faureste Diavolul si care au urmari catastrofale pentru cei ce le primesc.

      CUPRINS

      Către cititor
      Prolog
      Prefata la editia în limba româna (traducerea Cristina Bacanu)
      Introducere

      Texte din Sfânta Scriptură despre visuri, vedenii, profeti mincinosi si amăgire
      I. Vechiul Testament
      II. Noul Testament
      Sfântul Antonie
      Sfîntii Pahomie si Teodor
      Sfântul Macarie Egipteanul

      Sase întâmplări despre amăgire
      1. Năluciri ale diavolului
      2. Heron
      3. Cel amăgit si fară minte
      4. Monahul cel renegat din Mesopotamia
      5. Awa Pavel care a fost amăgit
      6. Pustnicul cel cu slavă desartă

      Sfântul Efrem Sirul
      Sfântul Vasile cel Mare
      Sfântul Grigorie de Nyssa

      Trei întâmplări despre amăgire
      1.Valent
      2. Malpa

      Sapte întâmplâri despre amăgire
      1.Diaconul român
      2. Amăgirea celui care era să ajungă patriarh
      3. Amăgirea înfricosătoare a vointei ascunse
      4. Visul proegumenului Neofit
      5. O convertire grea
      6. Candela Maicii Domnului
      7.Spovedaniane sinceră

      Sfintii Varsanufie si Ioan
      Sfântul Ioan Scărarul
      Sfântul Grigorie Dialogul

      Alte trei întămplări despre amăgire
      1. Diavolul întinde cursă Sfântului Chiril
      2. Diavolul îl batjocoreste pe Isaachie cel închis în pesteră
      3. Amăgirea diavolească a lui Nichita cel închis

      Sfântul Isaac Sirul
      Sfântul Anastasie Sinaitul
      Antioh, monahul din Galatia

      Două întâmplări despre amăgire
      1. Ispită si calomnie de la diavoli
      2. Harul diavolesc al înainte-vederii

      Sfântul Petru Damaschinul
      Sfântul Simeon Noul Teolog
      Sfântul Nichita Stithatul

      Cinci încercări de amăgire
      1. Sfântul Petru Atonitul si îngerul întunericului
      2. Sfântul Pahomie si Hristosul închipuit
      3. Sfântul Nifon si îngerul mincinos
      4. Invitatia înselătoare a Satanei
      5. Prefacerea Satanei în preot

      Sfântul Grigorie Sinaitul
      Sfântul Maxim Cavsocalivitul
      Sfintii Calist si Ignatie Xanthopol

      Alte douâ întâmplâri despre amăgire
      1. Monahul care a fost salvat dintr-o amagire înfricosâtoare
      2. Ucenicul care câuta împlinirea vointei sale

      Sfântul Nicodim Aghioritul
      Staretul Macarie de la Optina
      Sfântul Ignatie Briancianinov
      Sfântul Siluan Athonitul

      Intâmplâri din zilele noastre despre amăgire
      1. Comorile lui Ali Pasa
      2.Pătama predicatorului
      3. O hirotonie săvârsită doar în vis
      4. Un vis le-a distrus zestrea
      5. Pătania unei fete
      6. Despre cea care îsi zicea sfântă
      7. „Sfânta Parascheva" în vedenii satanice
      8. „Maica Domnului" în vedeniile unei tinere

      Diferiti Sfinti si Părinti
      Sfântul Chiril Fileotul
      Sfântul Marcu Ascetul
      Sfântul Maxim Mărturisitorul
      Sfântul Iustin Martirul si Filozoful
      Sfântul Teognostie
      Avva Filimon
      Sfântul Casian Romanul
      Avva Teodor Tibeul
      Pârintele Iosif Isihastul
      Evagrie Ponticul

      Câteva întâmplari care stabilesc caracterul si duhul patristic ortodox în legătură cu vedeniile
      1. Sfântul Atanasie Atonitul
      2. Sfântul Simon Mirovlitul
      3. Sfânta Pelaghia din Tinos
      4. Sfantul Pahomie si monahii eretici
      5.Awa Olimpie si preotul idolatrilor
      6. Vedenia avvei Zaharia
      7. „Eu sunt Hristos"
      8. „Vrei să-L vezi pe Hristos?"
      9. Sfântul Arsenie cel Mare
      10. Sovăiala avvei Zinon
      11. Sfârsitul avvei Zaharia
      Părintele Daniil Catunachiotis

    • Părintele Sofronie (1896-1993) s-a născut la Moscova. A studiat la Institutul de Stat de Arte Plastice din apropierea casei unde trăia È™i s-a dedicat cu râvnă picturii. În 1921 a plecat din Rusia È™i a vizitat Italia, Germania, iar în 1922 s-a stabilit în FranÈ›a, unde È™i-a expus lucrările în importante expoziÈ›ii de pictură. În 1925 s-a înscris la Institutul Teologic Sfântul Serghie din Paris, dar curând a renunÈ›at È™i s-a retras la Sfântul Munte. S-a închinoviat în Mănăstirea Sfântul Pantelimon, unde l-a cunoscut pe duhovnicul său, recunoscut ulterior ca Sfântul Siluan. Această cunoÈ™tinÈ›ă a fost, după cum el însuÈ™i mărturiseÈ™te, cel mai important eveniment al vieÈ›ii sale, pecetluindu-i întregul parcurs ulterior. După adormirea Sfântului Siluan, Părintele Sofronie s-a retras în pustia Sfântului Munte, unde a stat o vreme slujind ca duhovnic. Din motive medicale a fost nevoit să se mute la Karyes È™i să se stabilească la Schitul Sfântul Andrei, ca frate aparÈ›inând de Mănăstirea Vatopedi. În 1947 a plecat la Paris pentru a publica textele pe care i le-a înmânat Părintele său înainte de moartea lui. În 1959 a întemeiat Sfânta Mănăstire Stavropighie Patriarhală a Sfântului Ioan Botezătorul de la Essex, Anglia, unde a rămas până la adormirea sa, în 11 iulie 1993.

      Părintele Sofronie a lăsat în urmă o bogată operă scrisă. Principalele sale lucrări sunt: „Cuviosul Siluan Athonitul”, „Vom vedea pe Dumnezeu precum este”, „Despre rugăciune”, „NaÈ™terea întru ÎmpărăÈ›ia cea neclătită”, „NevoinÈ›a cunoaÈ™terii lui Dumnezeu”. CărÈ›ile sale au fost scrise mai întâi în rusă, dar curând au fost traduse în multe alte limbi (greacă, engleză, franceză, germană, arabă, italiană, sârbă, suedeză, română etc.). Cartea sa despre Cuviosul Siluan a circulat în Rusia în mai mult de un milion de exemplare, iar în Grecia a fost scoasă deja a zecea ediÈ›ie. Părintele Sofronie constituie un punct de referinÈ›ă pentru teologia È™i viaÈ›a ortodoxă. A fost numit „teologul principiului ipostatic” şi „teologul luminii necreate”. În confuzia diferitelor personalisme ale epocii noastre, Părintele Sofronie a evidenţiat cu uimitoare deplinătate şi claritate „principiul ipostatic” care constituie chintesenţa teologiei şi antropologiei creştine. A elaborat o bogată învăţătură despre lumina dumnezeiască necreată, pe care s-a învrednicit el însuşi în repetate rânduri s-o contemple. Persoana sa a devenit un punct de atracţie nu doar pentru ortodocşi, ci şi pentru mulţi eterodocşi. A făcut cunoscute adevărul şi ecumenicitatea Ortodoxiei, creând în paralel şi o oază duhovnicească prin comunitatea pe care a fondat-o în mijlocul deşertului spiritual al Apusului postmodern.

watch series