Introducere in teologia ortodoxa

Format: 13x20cm
ISBN: 978-973-136-439-1
Status: in stoc

Introducere in teologia ortodoxa

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia

In aceasta carte, ca si in alte lucrari ale sale, Lossky cauta sa prezinte doctrina crestina in lumina Duhului Sfant si a energiilor necreate, ca punte di­na­mica intre Dumnezeu si lume.

Marele merit al In­troducerii in teologia ortodoxa con­sta in faptul ca isi propune si reuseste sa ne impartaseasca valo­rile nepieritoare ale Ortodoxiei rasaritene, cu ge­niul ei mistic inefabil, prin intermediul acelei cu­lturi animate de claritate si distinctie apar­ti­nand Occi­den­tului.

Pr. Prof. D. Gh. Popescu

Pret: 25.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Dacă în vremurile noastre – vremuri de sărăcie, de foamete şi de întunecare duhovnicească – mai sunt monahi ce au cât de cât dreaptă socotinţă duhovnicească adevărată, ei sunt aceia, foarte puţini la număr, care, fiind luminaţi cu rugăciunea minţii, şi‑au cunoscut amănunţit patimile, au cunoscut amănunţit lucrările duhurilor viclene şi, în fine, lucrarea Dumnezeiescului Duh, care începe prin revărsarea în sufletul omenesc a sfinţitei păci celei în Hristos – iar cine nu şi‑a văzut, în lumina rugăciunii minţii, patimile sale, cine n‑a cunoscut lucrările duhurilor necurate şi n‑a gustat din pacea lui Hristos, care adună laolaltă mintea, sufletul şi trupul, acela nici nu are idee despre dreapta socotinţă duhovnicească, chiar dacă, amăgit de slava deşartă, i se pare că o are... 
      Vrei să simţi uşurare de patimile care te luptă? Vrei să afli umilinţă în chilia ta, umilinţă fără de care gândul, răpit de vântul sălbatic ca o corabie fără ancoră, goneşte pe valurile închipuirii şi este aruncat în adâncul trândăvirii? Vrei să vezi lumină din Lumină? Vrei să guşti dragoste care iese din Dragoste şi duce la Dragostea veşnică? Ia gândul tău şi aruncă‑l la picioarele fraţilor şi surorilor, fără să faci deosebire între răi şi buni; spune‑i gândului tău şi repetă‑i cât mai des, ca din gând să se nască şi simţământul: „Aceştia sunt nişte îngeri ai lui Dumnezeu, numai eu mă asemăn diavolului prin păcat şi întunecare”. 

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • „În toată viaţa mea, în aproape 40 de ani de cronică literară şi de prezentare de carte, eu o aşa carte nu am întâlnit [...]. O carte absolut specială, singulară. Orice ziarist normal care se respectă ar începe, în funcţie de talentul şi ziarul la care lucrează, cu o serie de epitete maxime şi superlative absolute de genul: cutremurător, amuţitor, ameţitor, tulburător, zăpăcitor. Eu am preferat epitetul pilduitor. Este o carte atât de umană, plină de suferinţă şi bucurie, extaz şi agonie, cum nu am mai întâlnit în literatura şi memorialistica noastră.”
      Dan C. Mihăilescu, critic literar (lansare Librăria Sophia, 16 mai 2014)

      „Titlul volumului este amăgitor. Te face să crezi că È›ii în mâini o carte despre cancer şi, când colo, cartea este, de fapt, o poveste de iubire. Crezi că vei citi o carte despre moarte şi la sfârşit constaÈ›i că ai aflat, în sfârşit, ce este învierea. Este un roman de dragoste trepidant, crud, în care viaÈ›a îşi atinge propriile limite şi i se dezvăluie cititorului în toată nuditatea ei.”
      Ciprian Voicilă, scriitor şi cercetător la Muzeul Ţăranului Român

      „În aceşti 14 ani am prezentat aproape patru mii de cărţi, niciodată însă nu am avut parte de o asemenea carte, cu asemenea scene de literatură pură, de o rară umanitate, scene de o carnalitate umană fără seamăn în literatura noastră. [...] O astfel de carte care te îngenunche m‑a facut praf, pur şi simplu m‑a umilit în cel mai înalt grad. Să rămâi interzis în faţa acestui curaj uluitor şi nebun de a‑ţi pune viaţa pe foaie. Cartea începe cu o scenă înfiorătoare unică în literatura noastră, nu spun în alte părţi, într‑adevăr unică în literatura noastră.”
      Dan C. Mihăilescu, „Omul care aduce cartea”, 27.06.2014

      Mioara Grigore, autoarea cărţii Cancerul, dragostea mea, a fost premiată cu diploma de onoare „Maria Brâncoveanu” de către Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române.

    • Dragostea este percepţia religioasă, evlavioasă a fiinţei concrete; vederea în aceasta a unui principiu dumnezeiesc. Orice dragoste autentică, ­indiferent de felul în care o sesizează mintal cel împricinat, este, în esenţă, un sentiment religios. Dragostea erotică, cu toată forţa ei şi importanţa ce i se dă în viaţa omului, este, în cel mai bun caz, doar o formă incipientă a iubirii autentice, în sensul descris mai sus sau, am putea spune, o floare binemirositoare, foarte delicată, care înfloreşte pe tulpina dragostei, însă nu este rădăcina acesteia...
      Căsătoria autentică este calea trans­formării religioase a acestei iubiri erotice şi se poate spune că tocmai în cadrul acestui proces tainic al transformării constă „taina căsătoriei”.
      Multe familii contemporane, care trăiesc aşa cum vor, refuzând ajutorul lui Dumnezeu, binecuvântarea Domnului, au o mulţime de probleme psihologice şi morale, dar şi multă instabilitate....
      Familia nu poate construi relaţii bune fără Dumnezeu! Doar mergând în întâmpinarea lui Dumnezeu, iubindu‑se unii pe alţii prin dragostea pentru Creator, membrii familiei pot atinge fericirea autentică şi deplinătatea vieţii. Acest lucru este demonstrat de viaţă şi confirmat de istorie. Prin credinţă, pocăinţă, rugăciuni comune, educaţia creştină a co­piilor şi dragostea reciprocă, soţii tind către sopul principal: Împărăţia lui Dumnezeu. (V. Frankl) 

      Traducere din limba rusă de Eugeniu Rogoti

    • pspanDorul sufletului dupa Dumnezeu /spanbr /spanO perspectiva crestin ortodoxa privind interpretarea biblica /spanbr /span /spanbr /spanUtilizand tot ce este valoros din cercetarea istorico-critica /spanbr /spansi din domeniile conexe, dr. Mary Ford demonstreaza, fara ­tagada si cu acuratete, de ce hermeneutica biblica trebuie sa se intoarca la abordarile si metodele exegetilor cres­ti­nis­mului primar, in special, ale celor apartinand traditiei Bisericii Ortodoxe. /spanbr /spanOncepand cu Evul Mediu Tarziu, interpretarea biblica in cres­­tinismul apusean a fost in mare masura calauzita de meto­do­logia istorico-critica... Veriga indispensabila dintre exegeza si viata duhovniceasca a fost foarte mult trecuta cu vederea, cu urmarea ca preocuparea pentru fagaduinta evanghelica a mantuirii din Evanghelii a fost subordonata cercetarii stiintifice a textului. /spanbr /spanAtentia autoarei este indreptata in mod consecvent spre in­trebarea de baza: Dupa ce tanjeste sufletul? Ea raspunde la intrebare printr-o critica atenta a orientarilor de interpretare neortodoxe (de la Spinoza la exegetii contemporani) si prin dovedirea faptului ca o hermeneutica inspirata de Sfintii Parinti poate fi fidela textului, in timp ce il conduce pe citi­tor spre descoperirea a ceea ce inseamna a fi „fiu al lui Dumnezeu”. Autoarea reuseste sa demonstreze ca interpretarea biblica autentica si competenta este intrinsec legata de viata credintei. /spanbr /spanAceasta carte importanta este o comoara care ii va interesa in special pe clericii si pe studentii in teologie, dar si pe laicii care traiesc profunda nazuinta a sufletului dupa Dumnezeu. /spanbr /spanPr. John Breck/span/p
watch series