Viata si minunile Sfintei Filofteia

Format: 11x16cm
ISBN: 978-973-8440-93-7
Status: momentan indisponibil

Viata si minunile Sfintei Filofteia

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Agapis
Numar de pagini: 64

Aceasta carte, scriere a marelui carturar din secolul al XIV-lea, Mitropolitul Ioasaf de Vidin, talmacita acum pentru prima oara in romaneste, vine sa intregeasca, prin informatiile noi pe care le aduce, cea dintai viata cunoscuta a sfintei - alcatuita, cel mai probabil, dupa 1376 -, de marele Patriarh Eftimie de la Tarnovo.

Prin talmacirea de fata - o contributie modesta la cercetarea vietii Sfintei Filofteia -, nadajduim ca cititorul de la noi sa dobandeasca folos din destul pe calea mantuirii, discutia asupra indentitatii Sfintei Filofteia de la Curtea de Arges ramanand, fara doar si poate, deschisa si de aici inainte.

Pret: 3.40 LEI   
Momentan indisponibil


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • In aceasta a zecea porunca a Decalogului, Dumnezeu a hotarat nici sa nu poftim ceva din bunatatile trecatoare ale aproapelui nostru, zicand: Sa nu poftesti femeia aproapelui tau, sa nu poftesti casa vecinului tau, nici tarina lui, nici sluga lui, nici slujnica lui, nici boul lui, nici injugatorul lui; nici o vita a lui si nici una din cate sunt ale aproapelui tau.   Primele patru porunci ale Decalogului invata datoriile cele catre Dumnezeu si erau scrise in tabla cea dintai, precum zice la Marturisirea Ortodoxa; iar cele sase dupa dansele, invata datoriile cele catre aproapele si erau scrise intru a doua tabla.  Pentru aceasta si Domnul, in dragostea cea catre Dumnezeu si in cea catre aproapele, a incheiat in Evanghelie pe cele zece porunci si pentru aceasta a si zis: O iota sau o cirta nu va trece din Lege (adica din cele zece porunci).  Si dintr-aceste sase porunci, primele cinci, care invatau datoriile cele catre aproapele, opresc pe om numai de la cuvintele cele dinafara si lucruri ale pacatului; iar aceasta porunca il opreste si de la insasi pofta cea rea dinauntru a sufletului, adica il opreste sa nu pofteasca nicidecum pacatul, nici in inima lui; adica pofta lui este pricina si radacina tuturor cuvintelor si lucrurilor celor dinafara.  Pentru aceasta si Domnul zice relativ la aceasta pofta: Tot cel ce cauta la femeie spre a pofti pe ea, iata a preacurvit cu dansa intru inima sa (Mt. 5,28).

      Protos. Nicodim Mandita

       

watch series