Descoperirea lui Dumnezeu in inima omului

Format: 11x16 cm
ISBN: 978-606-8451-12-
Status: in stoc

Descoperirea lui Dumnezeu in inima omului

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Areopag
Numar de pagini: 96

ExperienÈ›a acestui om, Iuri Maskov, ne arata foarte concret cum Se descoperă Dumnezeu. Se întâmpla ceva in inima; si, deÈ™i suferinÈ›a ajuta aceasta transformare, nu exista metode infailibile pentru a ajunge la ea. De exemplu, in ultimii È™aizeci de ani s-a publicat multa literatura din Rusia despre oameni aflaÈ›i in suferinÈ›a, care nu s-au convertit. In limba engleza exista o carte foarte interesanta, scrisa de un rus pe nume Marcenko, cu titlul My testimony (Marturia mea).

Marcenko era doar un om onest care n-a putut sa suporte sentimentul înspăimântător ca in Rusia Sovietica totul este fals, ca toata lumea te minte. Ca urmare, a spus adevărul si, din aceasta cauza, a fost trimis in lagăr. AutorităÈ›ile l-au supus interogatoriilor obiÈ™nuite È™i au È›inut sa-i spună: „Daca iÈ›i menÈ›ii ideile, chiar daca ieÈ™i afara, vei reveni aici. De ce sa nu te schimbi È™i sa faci ce fac toÈ›i ceilalÈ›i?”

„Nu pot, a răspuns el, sunt un om cinstit!” Privindu-i pe credincioÈ™i, a ajuns la concluzia ca ei erau singurii oameni fericiÈ›i din lagărele de concentrare, de vreme ce spuneau: „Sufăr pentru Hristos” È™i acceptau ce li se întâmpla. „Nu pot sa fiu nici ca ei, spunea el, deoarece eu nu cred in Hristos”. In felul acesta a ajuns atât de stăpânit de furie, încât atunci când îi vedea pe gardieni îi venea sa-i strivească cu uÈ™ile. Când a ieÈ™it din închisoare, s-a umplut de amărăciune È™i a vrut sa-si ucidă toÈ›i asupritorii. Știa ca se va întoarce înapoi in lagăr. Si, intr-adevăr, după ce a scris cartea, a fost trimis înapoi.

Vedem astfel ca, in cazul lui Marcenko, inima nu s-a înmuiat, ci i-a rămas de piatra. Desigur, inima este ceva foarte complicat È™i poate ca, intr-o zi, el se va schimba. Mărturia lui ne arata ca nu putem trimite un om intr-un lagăr de concentrare È™i sa spunem: „aÈ™a îl vom face creÈ™tin”. Unii devin creÈ™tini, alÈ›ii nu.

Când convertirea are loc, procesul revelaÈ›iei apare intr-un mod foarte simplu; o persoana este in nevoie, suferă È™i atunci, cumva, se deschide o alta lume. Cu cat eÈ™ti mai in suferinÈ›a È™i in dificultăÈ›i si eÈ™ti „disperat” după Dumnezeu, cu atât mai mult El iÈ›i vine in ajutor, Se dezvăluie Cine este È™i iÈ›i arata calea de ieÈ™ire.

Iată de ce nu trebuie sa căutam lucruri spectaculoase, precum minunile. Din întâmplarea cu Sfântul Nichita, relatata mai sus, È™tim ca aceasta este cea mai rea cale de apropiere (de Dumnezeu, n. red.) si duce la înÈ™elare. Calea cea dreapta se afla in inima care încearcă sa se smerească È™i È™tie doar ca suferă È™i ca trebuie sa existe cumva un adevăr mai înalt care nu numai ca o poate ajuta in acesta suferinÈ›a, dar o È™i poate aduce intr-o cu totul alta dimensiune. Aceasta trecere de la suferinÈ›a la realitatea transcendenta reflecta viaÈ›a lui Hristos, Care a murit in suferinÈ›a Sa de pe Cruce, a indurat cea mai îngrozitoare È™i ruÈ™inoasa moarte si, apoi, spre totala nedumerire a propriilor săi Ucenici, a înviat din morÈ›i, S-a înălÈ›at la cer, a trimis Duhul Sfânt È™i a pus începutul întregii istorii a Bisericii Sale.

Iată, in esenÈ›a, ce doream sa va spun despre revelaÈ›ie in Ortodoxie. Dumneavoastră puteÈ›i pune întrebări sau sa comentaÈ›i pe aceasta tema.

Pret: 10.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Cu ajutorul lui Dumnezeu, vede lumina tiparului o carte cu alte noi mărturii despre minunile Sfântului Nectarie în ţara noastră. Cu ani în urmă, în anul 2003, tipărind primele mărturii despre minunile Sfântului Nectarie pe pământul românesc, am scris şi despre Mănăstirea Radu Vodă din Bucureşti, numind‑o Eghina românească. Sintagma a intrat în sufletele credincioşilor. Anii au trecut, şi de atunci am mai tipărit o mulţime de mărturii despre minunile sfântului, ultima carte purtând chiar titlul Sfântul Nectarie – Noi minuni la Mănăstirea Radu Vodă.

      Aflând însă o mulţime de mărturii făcute de sfânt şi în alte locuri din ţara noastră, unde sunt biserici cu hramul său sau unde se află părticele din sfintele sale moaşte sau icoane ale sale, mi‑am dat seama că Eghina românească este de fapt în fiecare loc din ţara noastră unde sfântul şi‑a arătat lucrarea. Am selectat deci pentru acest volum mărturii despre diferite daruri pe care sfântul le face oamenilor necăjiţi. Deşi am mai tipărit un volum despre ajutorul dat celor bolnavi (cu titlul Sfântul Nectarie – Vindecări minunate), totuşi şi în acest volum mărturiile majoritare sunt cele despre oameni vindecaţi de diferite boli. Dar şi celelalte – despre oameni fără loc de muncă, sau aflaţi în diferite alte încercări, impresionează la fel de mult. 

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Părintele Damschin Christensen scria: „Ceea ce m-a surprins cel mai mult la părintele Serafim a fost faptul că în faÈ›a mea se afla un om care se jertfea pe deplin pentru Dumnezeu, pentru Adevăr. Nu era vreun profesor universitar ce primea un salariu confortabil pentru a fi un răspânditor al cunoaÈ™terii, nici nu era vreun conducător religios ce tânjea să-i fie aÈ™ezate la picioare putere, influenÈ›ă sau măcar un vas cu fructe, precum făceau maeÈ™trii spirituali care aveau, pe atunci, discipoli prin zonă. El nu trăia în religie pentru avantajele pe care le-ar fi putut obÈ›ine de acolo; nu căuta un sprijin, nici să se bucure de o viaÈ›ă spirituală. Era doar un călugăr simplu, ce căuta Adevărul mai presus de toate”.
      Scrisorile părintelui Serafim Rose către Alexie Young conÈ›in răspunsuri la multe dintre problemele cu care se confruntă un creÈ™tin ortodox la începutul urcuÈ™ului duhovnicesc. Multe dintre scrisori ating probleme contemporane, lăsând impresia că au fost scrise chiar în zilele noastre.
      Citind aceste scrisori putem înÈ›elege diferenÈ›a dintre autorul lor, un părinte care s-a nevoit să meargă pe urmele SfinÈ›ilor PărinÈ›i, È™i teologii contemporani care propovăduiesc o ortodoxie după înÈ›elepciunea acestui veac. Și putem alege cui vrem să urmăm, în cunoÈ™tinÈ›ă de cauză...

    • Eu, ca elev, ca student, duceam o viaÈ›ă de Heidelberg. Cântec, băutură, distracÈ›ie. Abia când am fost rănit de moarte pe front È™i Dumnezeu mi-a salvat viaÈ›a când era imposibil, adică niciun medic nu mai spunea că e posibil să mai trăiesc, toÈ›i È™i-au exprimat părerea, ca medici, că cel mult două ceasuri mai am de viaÈ›ă. Două ore. Cam cât se scurge sângele de la un curcan mare. Și Dumnezeu m-a salvat. În două ore, în loc să mor, eram dus de un avion la È™ase sute È™i ceva de kilometri, la un spital militar. Și erau medicii anunÈ›aÈ›i, medicii spitalului, erau toÈ›i în costum de operaÈ›ie. Nici nu m-au identificat măcar, m-au pus imediat pe masa de operaÈ›ie, doar m-au È™ters puÈ›in cu spirt, aÈ™a, ca să... nici nu mi-au luat identificarea pe care o avea orice militar, aceea de metal, cu numele, contingentul, regimentul È™i toate astea. Ei È™tiau că-i urgent. Las că vedem noi cine-i, dacă-l salvăm!
      Și atunci, aÈ™a cum un om păcătos s-a gândit încă în avion, dacă Dumnezeu m-a salvat, să-mi ănchin È™i eu viaÈ›a la ceea ce vrea Dumnezeu, nu ce vreau eu. După operaÈ›ie, când am primit nu concediu, ci un fel de învoire cu revenire la spital, m-am dus la Mănăstirea Putna È™i mi-am închinat viaÈ›a lui Dumnezeu...

      Părintele Adrias FăgeÈ›eanu 

watch series