Viata Sfantului Grigorie Palama, arhiepiscop al Tesalonicului
Colectia: Alte carti
Autor:

Editura: Bunavestire
Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-140-045-7
Numar de pagini: 88


Status: momentan indisponibil
Pret: 3.38 LEI   
Momentan indisponibil


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Carti scrise de acelasi autor

    • pspanDespre obscuritatea profetiilor/spanbr /br /spanOmiliile Sfantului Ioan Hrisostom /spanemDespre obscuritatea profetiilor /emspanne ajuta sa vedem mai bine modul in care crestinii din primele veacuri intelegeau cuvantului inspirat al Sfintei Scripturi, intrucat aveau in vedere o problema hermeneutica strans legata de finalitatea hristica a Vechiului Testament, considerat a fi „calauza spre Hristos”./spanbr /br /spanSfintii Parinti si Scriitorii Bisericesti ai primelor veacuri crestine au pastrat mereu vie – prin viata si invatatura lor – constiinta ca Revelatia divina este adusa la plinatate prin Ontruparea, Jertfirea si Onvierea Fiului lui Dumnezeu si, prin urmare, au interpretat ambiguitatea unor pasaje vetero-testamentare in lumina implinirii acestora in Hristos si in Biserica crestina./spanbr /br /spanDe aceea, scrierile lor cu caracter exegetic (epistole, tratate, omilii si comentarii) au pus lipsa de claritate a Vechiului Testament pe seama vocatiei calauzitoare a Sfintei Scripturi, pe care au exprimat-o prin urcusul de la litera la duhul Legii, in vederea deslusirii unui sens mistic-duhovnicesc. Aceasta tema, astfel definita, a constituit unul dintre argumentele pe care Biserica crestina a primelor veacuri le-a folosit in sprijinul receptarii Legii si a profetilor, ca Scriptura revelata, in contextul polemicii cu iudeii, cu paganii sau cu unele grupari eretice care nu recunosteau caracterul inspirat al scrierilor vetero-testamentare./spanbr /br /spanCele doua omilii hrisostomiene traduse in volumul de fata reprezinta o adevarata sinteza a genului, intrucat Parintele antiohian, urmand Traditiei crestine a secolelor anterioare, recapituleaza principalele argumente pe care primii apologeti crestini le-au adus in vederea apararii limbajului incifrat al Vechiului Testament, prin prefigurari si enigme. […]/spanbr /br /spanPe langa valoarea documentara pe care o prezinta pentru cei interesati de istoria doctrinei si a exegezei crestine, in general, sau mai ales de interpretarea Sfintei Scripturi in Antiohia secolului al IV-lea d.Hr., cele doua omilii /spanemDespre obscuritatea profetiilor /emspanau menirea de a-i face pe credinciosii contemporani mai atenti la citirea Sfintei Scripturi, din care crestinii din primele veacuri cautau sa culeaga si sa inteleaga adevarul mantuitor, ca dintr-o comoara ascunsa in tarina./span/p
    • Sfanta Mucenita Agnia din Roma Vindecatoarea bolilor fara leac viata si acatistulPentru rugăciunile Sfintei MuceniÈ›e Agnia, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieÈ™te-ne pe noi!***
      Conform lonews.ro, calendarul ortodox român are o nouă sfântă. Sf. Agnia. Aceasta este sărbătorită la data de 21 ianuarie. Decizia a fost luată pe 29 octombrie, 2016, în cadrul şedinţei de lucru ce a avut loc la Reşedinţa Patriarhală, în Sala Sinodală.Fericitul Augustin spunea despre Sfânta Agnia că viaţa ei a fost precum numele, asta pentru că în latină “agnes” semnifică miel, iar în limba greacă, “agni” se traduce prin curată. Frumuseţea fecioarei Agnia a atras mulţi ochi, cum a fost şi fiul prefectului din Roma. Ea a refuzat cu statornicie toate ofertele menite să-i ia ochii. Sf. Muceniţă Agnia „a avut ochi” doar pentru Mielul Domnului, Iisus.
      Numele Sf. Muceniţe Agnia, de-a lungul timpului, a cunoscut anumite modificări şi a fost preluat de mai multe ţări creştine:În limba latină, AgnesÎn limba română, îl găsim şi sub forma de AgnezaÎn spaniolă, Ines (dar şi la români întâlnim numele de Ines)În italiană, AgneseSf. Muceniţă Agnia- este ocrotitoarea fetelor tinere- vine în ajutorul celor care vor să-È™i păstreze fecioria È™i curăÈ›ia pentru Hristos- te apără împotriva violurilor- dacă te rogi la ea te poate vindeca de multe boli ce par fără leac dătătoare de blândeÈ›e È™i nevinovăÈ›iePotrivit doxologia.ro, Sf. MuceniÈ›ă Agnia a văzut lumina zorilor la Roma spre finele secolului al III-lea. Părinţii ei erau nobili patricieni creÈ™tini.Despre viaţa Sa aflăm din mai multe consemnări istorice: Sfântul Ambrozie din Milano i-ar fi compus un imn intitulat „Agnes beatae virgini” È™i a scris un cuvânt la sărbătoarea pomenirii ei;De asemenea este pomenită È™i de Fericitul Augustin, de Ieronim È™i de poetul spaniol PrudenÈ›iu, care la rândul său i-a cântat laude în imnul XIV din al său Peristephanon, publicat în anul 405. În privinÈ›a martiriului ei, însă, există câteva variante. Cert este că ea a fost martirizată la începutul secolului al IV-lea, la vârsta de 13 ani, sub prigoana împăratului DiocleÈ›ian.Legat de moartea sa, Papa Damascus a afirmat că Sfânta Agnia ar fi fost arsă pe rug. Scrierile poetului Prudenţiu şi ale Sf. Ambrozie de Milano nu fac decât să confirme această teorie. Potrivit acestora, Agnia a fost obligată să aducă jertfă zeiţei Vesta, însă fiind iubitoare de Iisus a refuzat. Din cauza aceasta a fost batjocorită de nişte oameni de rea credinţă, iar apoi i s-a tăiat capul cu o sabie.Sursa: avantaje.roAstfel, Sfânta Agnia, în ziua de 21 ianuarie, È™i-a adus viaÈ›a sa fragedă ca mărturie È™i jertfă supremă pentru Hristos, ca un miel nepătat oferit în dar lui Dumnezeu. Ea a fost îngropată în catacombele de pe Via Nomentana, care-i poartă numele (via di sant’Agnese).Imediat după moartea sa, cultul ei a cunoscut o foarte mare popularitate. Încă din vechime, în Biserica din Roma, în dimineaÈ›a zilei de 21 ianuarie se binecuvântează doi miei, care sunt dăruiÈ›i episcopului Romei, în amintirea acestui exemplu de nevinovăÈ›ie. Din lâna lor vor fi È›esute omoforurile dăruite apoi episcopilor din lumea întreagă, pentru ca să le fie semn că È™i ei sunt trimiÈ™i ca mieii în mijlocul lupilor È™i că trebuie să fie gata să-È™i dea oricând viaÈ›a pentru Mirele Bisericii. Această veche ceremonie se desfăÈ™oară în Bazilica Sfânta Agnia, construită pe Via Nomentana, pe locul vechii bazilici ridicate de Constantina, fiica Sfântului Constantin, în jurul anului 345.În cartea sa Despre fecioare, Sfântul Ambrozie (334-397) o prezintă pe Sfânta Agnia ca model de urmat pentru fecioarele care vor să-I slujească lui Dumnezeu asemenea ei.Sfântul papă Damas (366-384) a scris o rugăciune care se găseÈ™te în limba latină pe o placă expusă pe scara bisericii Sfintei Agnia din Via Nomentana.Ea a fost introdusă în canonul Liturghiei romane încă de atunci, iar sărbătoarea ei a fost preluată destul de repede de Africa creÈ™tină È™i de Constantinopol.Fericitul Ieronim spunea că încă din vremea lui: limbile tuturor neamurilor cântă viaÈ›a Sfintei Agnia.

watch series