Rugaciunea lui Iisus pentru incepatori

Status: momentan indisponibil

Rugaciunea lui Iisus pentru incepatori

1 recenzii (nota 5.0)

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Editura Sophia

"Dacă oamenii ar cunoaÈ™te puterea cuvântului lui Hristos: "Învățați de la Mine că sunt blând È™i smerit cu inima È™i veți avea odihnă sufletelor voastre", atunci lumea întreagă ar lăsa toate celelalte È™tiințe È™i învățături È™i ar învăța numai această È™tiință cerească...
Noi nu avem smerenie È™i de aceea ne chinuim pe noi înÈ™ine È™i pe cei ce trăiesc împreună cu noi."

Pret: 4.12 LEI   
Momentan indisponibil


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Cartea cuprinde o selectie de texte din scrisorile Sfantului Teofan Zavoratul, cu explicatii si sfaturi despre boala si moarte. Sfantul explica motivul si intelesul bolii si mortii in lumina iubirii lui Dumnezeu.

      Rugăciunea în vremea bolii 

      Vă simţiţi foarte slăbită şi credeţi că vă apropiaţi de ieşirea sufletului din trup. Boala aminteşte de moarte, însă nu proroceşte ceasul ei. Totuşi, de vreme ce aţi primit aducerea-aminte de moarte, nu e nepotrivit să vă pregătiţi de ea. Dat fiind că sunteţi mereu bolnavă, nu vă este greu să vă însuşiţi gândul la ieşirea din trup, după pilda Cuviosului Nicanor – şi această ieşire nu vă va lua pe neaşteptate. Fericită este pomenirea morţii; ea, împreună cu aducerea-aminte de Domnul, e temelia tare a bunei rânduieli creştineşti a duhului. 
      Vă plângeţi de dumneavoastră înşivă că vă rugaţi prost şi nu vă ţineţi de nevoinţe. În această privinţă vă lămureşte Sfântul Tihon de Zadonsk, care a zis: „Ce rugăciune îi trebuie bolnavului? Mulţumire şi suspinare.“ Acestea înlocuiesc orice nevoinţă. Deci, fiţi senină! 
      Nu puteţi merge la biserică din pricina bolii, aşa încât aţi rămas la pravila de chilie. Împliniţi-o după putere. Să ştiţi că pravila este de trebuinţă din pricina neputinţei noastre, nu pentru rugăciunea în sine, care se poate face şi fără pravilă... Staţi cu gândul la Liturghie – nu ca un săvârşitor, ci ca unul ce e de faţă (prin mutarea cu gândul) la Liturghia săvârşită de altul. 
      Nu aveţi gânduri prea vesele în ce vă priveşte? Era în Egipt un bătrân duhovnicesc – Apollo, mi se pare... Acesta le spunea cu tărie tuturor fraţilor, şi străinilor, de asemenea: „Nouă, creştinilor, nu ni se cuvine să ne mâhnim... Să se mâhnească păgânii şi jidovii. Iar noi, cei mântuiţi de Domnul... al nostru este raiul, a noastră este împărăţia Cerurilor. Cu noi sunt Hristos, harul Sfântului Duh, Maica lui Dumnezeu, oştirile cereşti şi sfinţii toţi...“ 

    • Omul trebuie neapărat să se teamă de abaterea la stânga, adică spre amăgirile păcatului, şi de cea la dreapta, adică spre nevoinţele din cale-afară de aspre, şi să nu cadă în trufie; el trebuie să meargă pe calea împărătească, adică pe calea vieţii cu măsură, a nevoinţei cu măsură. Sfântul Ioan Gură de Aur ne dă o pildă potrivită: „Când povara drepţilor e prea grea, corabia lor se cufundă, iar când povara lor este cu măsură, corabia pluteşte cu bine. Cu adevărat, viaţa noastră seamănă cu plutirea unei corăbii, lumea – cu o mare, trupul – cu o corabie; sufletul este în trup ca un om în corabie, iar faptele sunt ca o încărcătură. Dacă corabia este goală, se porneşte vântul şi ea se răstoarnă în scurtă vreme. Dacă este împovărată peste măsură, este aproape de înec chiar şi atunci când nu sunt valuri şi nu e vânt – iar dacă se pornesc valurile şi vântul, se va cufunda fără întârziere. Doar încărcând cu măsură corabia vei putea pluti fără de necazuri, se va cufunda fără întârziere”. 
      La fel să gândeşti şi cu privire la nevoinţe. Dacă n-ai nimic din faptele cele bune, te vei răsturna în noianul ispitelor. Dacă vei începe să ridici povară mai presus de puterile tale, curând te vor strivi istovirea sau trufia. Dacă te vei osteni şi te vei ­nevoi însă după putere, vei rămâne slobod de nenorociri. 
      Să ştii: calea împărătească înseamnă nevoinţe cu măsură, viaţă cu măsură şi conştiinţă curată. Astfel, câte puţin, din virtute în virtute, vei urca la Cer ca pe o scară şi vei ajunge în Rai.
      Sfântul Dimitrie al Rostovului 

Carti scrise de acelasi autor

    • Biblia Bartolomeu Anania

      Biblia sau Sfânta Scriptură – Versiune diortosită după Septuaginta, redactată È™i adnotată de Mitropolitul BARTOLOMEU VALERIU ANANIA

      Dacă vei deschide Cartea din simplă curiozitate sau deprindere, spre a-È›i împlini nevoia de a È™ti, È™i dacă ai străbătut-o ca pe un simplu act de cultură, fii sigur că n’o vei uita. Dacă ai zăbovit asupră-i cu un oarecare interes lingvistic, vei fi aflat că în ebraică È™i în greaca veche sunt semănate cuvinte, fraze È™i denumiri eterogene, împrumutate din culturile cu care autorii biblici s’au învecinat sau din altele pe care nici ei È™i nici părinÈ›ii lor nu le-au È™tiut. Dacă ai citit-o numai ca pe o operă literară, iată că ai gustat într’însa belÈ™ug de genuri È™i specii, poezie lirică È™i epică, istoriografie, legislaÈ›ie, imnuri sacre È™i sapienÈ›iale, pagini profetice È™i apocaliptice, proze scurte È™i nuclee de roman, scenarii dramatice È™i eseuri filosofice, sentinÈ›e aforistice È™i incantaÈ›ii prozodice… Dacă ai cercetat-o cu un ochi critic necruÈ›ător, vei fi descoperit È™i ceea ce, în fapt, căutai: naivităÈ›i, inadvertenÈ›e, lacune, suprapuneri, distorsiuni, interpolări, paralelisme È™i multe alte metehne care te vor sminti în măsura în care te vei opri aici.

      Dacă, pentru nevoia de a înÈ›elege, o vei cerceta a doua È™i a treia oară, mai cu de-amănuntul, cu’ncetineli È™i reveniri, dacă-È›i vei pune gândul pe textul din faÈ›ă È™i pe cele paralele, însemnate alături, atunci cugetul tău va fi în stare să pipăie înÈ›elesurile din spatele cuvintelor, să pătrundă în luminiÈ™urile alegorice ale întâmplărilor, să desluÈ™ească de ce jertfa lui Avraam, de pildă, s’a petrecut ca fapt istoric la vremea ei, dar „È™i’n prefigurare” pentru vremile din urmă. În acelaÈ™i timp, reliefurile noilor tale lecturi îÈ›i vor deschide calea de acces către întreaga cultură europeană, în tot ce are ea mai înalt È™i mai frumos de-a lungul ultimului mileniu.

      Dar dacă, pentru nevoia de a cunoaÈ™te, te vei deprinde s’o citeÈ™ti nu atât pe dinafară, cât mai ales pe dinlăuntru, dacă sufletul È›i se va aprinde în văpaia celor ce se întraripează cu dumnezeiescul dor, atunci dorul acesta îÈ›i va descoperi că, de vreme ce toate cărÈ›ile acestei CărÈ›i au fost scrise de dragul unui singur personaj, Iisus Hristos, prevestindu-L È™i vestindu-L, È™i de vreme ce Iisus Hristos a venit în lume de dragul unei singure făpturi, omul, înseamnă că toată Cartea se îndreaptă spre o singură fiinÈ›ă, care eÈ™ti tu, cititorule. Dacă o ocoleai, ar fi fost să treci pe-alături de propria ta viaÈ›ă; dar fiindcă È›i-ai asumat-o, a fost să te descoperi pe tine sieÈ›i. Acum, ajutat de SfinÈ›ii PărinÈ›i ai Bisericii È™i, la nevoie, de însemnările din josul paginii, vei pătrunde în adevărurile de credinÈ›ă È™i în sensurile adânci ale Scripturii, adică în lumina lecturii ei duhovniceÈ™ti, singura care te ridică deasupra lui a È™ti È™i deasupra lui a înÈ›elege, anume în văzduhul lui a cunoaÈ™te, acolo unde cuvintele redevin Cuvânt È™i eternitatea te îmbie la ViaÈ›ă; căci „viaÈ›a veÈ™nică aceasta este: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, È™i pe Iisus Hristos, pe Care L-ai trimis”.

      Odată ajuns aici, nu-È›i mai rămâne decât Bucuria.

      ÎPS Bartolomeu Anania

    • Apostol micLecturile biblice din cadrul Sfintei Liturghii reprezintă miezul şi elementul cel mai vechi, constitutiv, al primei părţi a acesteia, numite Liturghia catehumenilor sau Liturghia cuvântului. Dacă lecturile veterotestamentare din Lege şi Profeţi au dispărut din Liturghiile ritului bizantin aproape cu totul (cu excepţia Liturghiilor unite cu Vecernia), cele noutestamentare au locul lor indelebil în cadrul celebrării euharistice, fiind precedate de versete sugestive din Psalmi (numite Prochimene şi Aliluiare). De aceea, Apostolul este o carte absolut necesară săvârşirii Dumnezeieştii Liturghii şi a majorităţii slujbelor ortodoxe. El cuprinde cărţile Noului Testament în afară de Evanghelii şi Apocalipsă. Numele consacrat îi dezvăluie conţinutul, format din scrieri apostolice, care cuprind viaţa, activitatea şi învăţăturile Apostolilor Mântuitorului. Cum această colecţie se deschide cu Faptele Apostolilor, numite în limba greacă Praxeis, întreaga carte s-a mai numit în vechime, la noi, şi Praxiu sau Praxapostolos. În Biserica Ortodoxă Română, începând din secolul al XVII-lea, textul scripturistic a fost împărţit în pericope, spre o mai uşoară întrebuinţare, iar cuprinsul a fost organizat după modelul Sfintei Evanghelii, conţinând întâi pericopele din lectura cursivă (începând cu Faptele Apostolilor şi terminând cu Epistola către Evrei, adică de la Paşti la Sâmbăta cea Mare), continuând cu pericopele numite ale Minologhionului (specifice fiecărui praznic şi Sfânt mai important, aşezate pe lunile şi zilele anului bisericesc), şi încheind cu cele necesare la diverse Sfinte Taine şi ierurgii. […]Ediţia de faţă a Apostolului este una îmbunătăţită, corectată şi completată. Textul a fost confruntat cu ultima ediţie a Sfintei Scripturi (2008), dar s-au ţinut seama şi de diortosiri anterioare, realizate de marii noştri liturgişti: pr. prof. Petre Vintilescu şi pr. prof. Ene Branişte. Au fost consultate şi ediţii româneşti mai vechi, precum cea reprezentativă de la Neamţ, din anul 1851, realizată pe baza textului diortosit de Sfântul Ierarh Grigorie Dascălul. De asemenea, a fost folosit Tipicul Mare (Iaşi, 1816), precum şi ultima ediţie greacă a Apostolului (Atena, 2007). Împărţirea noii ediţii urmează îndeaproape cuprinsul ultimei ediţii a Evangheliei (2012), astfel încât fiecărei pericope apostolice îi corespunde o pericopă din Evanghelie. Totodată, s-a reintrodus capitolul cu pericope de obşte, necesar pentru cinstirea Sfinţilor care nu au pericopă proprie sau nu au încă slujbe alcătuite, deşi sunt cinstiţi local. S-a acordat o grijă sporită identificării, corectării şi completării versetelor din Psalmi care constituie Prochimenele şi Aliluiarele, pentru ca ele să exprime cât mai deplin semnificaţiile fiecărei sărbă tori sau zile liturgice, în conformitate cu vechile lecţionarii şi tipice ortodoxe. Aceste versete pot constitui temeiuri pentru predica zilei, chemată să aibă în vedere şi textele scripturistice din Apostol. De asemenea, ediţia de faţă beneficiază şi de o ţinută grafică superioară, fiind împodobită cu icoane şi frontispicii policrome.Preafericitul Părinte Patriarh Daniel

Apostol mic - ***
67.50 LEI
  Cumpara
    • Sfantul Efrem s-a nascut in orasul Trikala in anul 1384.  Din anul 1393 aceasta localitate a cazut in mana turcilor lui Baiazid I, care stapanea atunci intreaga regiune a Tessaliei.  Din 1395 in Tesalonic a inceput rapirea copiilor de catre turci.  Se furau copii si adolescenti, cu varste intre paisprezece si douazeci de ani, dar si mai mici.

      La varsta de numai paisprezece ani, Sfantul Efrem, pe numele sau de botez Constantinos Morfis, a fost nevoit sa paraseasca casa parinteasca, pe mama sa vaduva si pe cei sapte frati.  Aceasta a facut-o pentru a nu fi inregimentat cu forta in armata turceasca ca ienicer.  A imbratisat cu mult zel viata monahala in Manastirea Buneivestiri din "Muntele celor neprihaniti"din Atica.  In anul 1416 turcii au pradat peninsula Atica si l-au silit pe guvernatorul Atenei, Antonie Atzaghioli, sa se declare vasal al sultanului.  In anul 1424 otomanii au intrat cu forta in Manastirea Buneivestiri si au trecut prin taisul sabiei pe parintii de acolo.  Sfantul lipsea, fiind atunci in pestera, sus in munte.  Intorcandu-se la manastire a gasit trupurile neinsufletite ale monahilor dupa care a plans indelung. In anul urmator, la 14 Septembrie, turcii s-au intors si, gasindu-l pe sfant, l-au supus caznelor cu o barbarie rar intalnita, timp de opt luni si jumatate, cum numai Sfintii Mari Mucenici Gheorghe, Dimitrie, Ecaterina, Varvara si altii au mai fost torturati.  La sfarsit l-au spanzurat cu capul in jos intr-un copac, in curtea manastirii.  Au legat lemne aprinse de trunchiul copacului si l-au pironit pe sfant cu cuie groase.  In mijlocul flacarilor sfantul se ruga staruitor.  A primit cununa muceniciei la 5 Mai 1426, trecand la Domnul in zorii acelei zile, la ora 9 dimineata.

    • ÎPS Serafim JoantăÎl iubim pe Dumnezeu atât cât ne rugăm / 5
      Povăţuire. Locul de rugăciune. Candela. Căţuia. Metaniile, închinăciunile şi îngenuncherile / 15
       
      Rugăciuni zilnice
       
      Rugăciunile începătoare / 19
      Rugăciunile de dimineaţă / 20
      Rugăciunea stareţilor de la Optina / 28
      Rugăciune de dimineaţă (a Părintelui Arsenie Boca) / 29
      Rugăciune de fiecare zi (a Sf. Filaret) / 31
      Rugăciune (a Cuv. Sofronie Saharov) / 31
       
      Rugăciunile de la vremea mesei / 34
      Rugăciuni la începerea şi sfârşitul lucrului / 37
      Rugăciunile de seară / 39
       
      Pomelnic (pentru Biserică, pentru cei vii, pentru cei adormiţi, pentru tine) / 48
       
      Rugăciuni scurte / 52
       
      Rugăciune de mulţumire pentru binefacerile primite de la Dumnezeu / 54
      Rugăciune pentru ierarh / 55
      Rugăciune pentru preoţi / 55
      Rugăciuni pentru părintele duhovnic / 56
      Rugăciune a unui ucenic pentru Părintele său duhovnic / 58
      Rugăciune pentru citirea Sfintei Scripturi / 59
      Rugăciune pentru mântuire / 60
       
      Rugăciuni pentru familie
      Rugăciunea tinerilor singuri care vor să se căsătorească  / 63
      Rugăciunea soţilor  / 65
      Rugăciunea părinţilor pentru copii / 66
      Rugăciunea soţilor pentru naştere de prunci / 68
      Rugăciunea soţilor care nu au copii către Sf. Efrem cel Nou /  69
      Rugăciunea copiilor pentru părinţi / 72
      Rugăciune pentru fraţi şi surori / 74
      Rugăciune pentru poporul român / 74
      Rugăciune pentru unire (a Cuv. Sofronie) / 76
       
      Rugăciuni pentru cei adormiţi
       
      Rugăciune pentru cei adormiţi / 79
      Rugăciune la moartea unuia dintre soţi / 80
      Rugăciune la moartea unui prieten / 81
      Rugăciunea văduvei / 82
      Rugăciunea orfanului / 83
       
      Rugăciuni în vreme de boală şi cădere în păcat
       
      Rugăciune pentru cel bolnav / 84
      Rugăciune pentru cel bolnav către Mântuitorul Iisus Hristos / 85
      Rugăciunea bolnavului pentru izbăvire / 86
      Rugăciunea bolnavului către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu / 87
      Rugăciunea bolnavului pentru cei ce-l îngrijesc / 88
      Rugăciunea bolnavului către Sf. Efrem cel Nou, ocrotitorul celor dependenţi / 90
      Rugăciune pentru vederea păcatului propriu / 91
      Rugăciune a celui de curând căzut în păcat  / 93
      Rugăciuni ale bolnavului pentru iertarea păcatelor şi schimbarea vieţii / 96
      Canon de pocăinţă către Domnul nostru Iisus Hristos / 101
       
      Rugăciuni la necazuri, ispite şi încercări
       
      Rugăciune la necazuri şi supărări / 110
      Rugăciune către Sfântul Nicolae, în vreme de necazuri / 110
      Rugăciune la vreme de ispită / 112
      Rugăciune pentru uşurarea sufletului la întristări, spaimă, gânduri şi vise urâte (din psalmii lui David) / 113
      Rugăciune pentru izbăvirea de vrăjmaşi / 115
      Rugăciune pentru împăcare / 116
      Rugăciune pentru vrăjmaşii care ne-au intentat proces / 116
      Rugăciune pentru vrăjmaşi / 117
      Rugăciune pentru vrăjmaşi (a Sf. Nicolae Velimirovici) / 119
      Rugăciune la necontenirea ploilor / 122
      Rugăciune pentru ocrotirea de grindină / 122
      Rugăciune la vreme de secetă şi foamete / 123
      Rugăciune către Sf. Mucenic Mina, pentru ajutor la găsirea lucrurilor pierdute / 124
       
      Rugăciuni pentru diferite împrejurări
       
      Psalmii care se citesc în diferite împrejurări / 128
      Acatiste care se citesc în diferite împrejurări / 128
      Rugăciune către Sfânta Treime (a Cuv. Sofronie Saharov) / 131
      Rugăciune către Dumnezeu Tatăl (a Cuv. Sofronie Saharov) / 131
      Rugăciune către Domnul nostru Iisus Hristos (a Sf. Isaac Sirul) / 132
      Rugăciune către Sfântul Duh (a Sf. Simeon Noul Teolog) / 134
      Rugăciune către Duhul Sfânt (a Cuv. Sofronie Saharov) / 136
      Rugăciune către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu / 136
      Rugăciune care se citeşte în fiecare post / 142
      Rugăciunea Sfântului Efrem Sirul / 143
      Rugăciune de pocăinţă (a regelui Manase) / 144
      Rugăciune de pocăinţă / 146
      Rugăciune pentru împlinirea sufletească  / 146
      Rugăciune pentru lume (a Cuviosului Paisie Aghioritul) / 147
      Rugăciune pentru lume (a Sf. Siluan) / 150
       
      Rugăciune la plecarea în călătorie / 150
      Rugăciune pentru binefăcătorul tău / 151
      Rugăciune la ziua numelui sau a naşterii / 152
      Rugăciune pentru găsirea unui duhovnic / 153
      Rugăciunile copilului mic / 154
      Rugăciunea dimineţii / 154
      Rugăciune de seară / 154
      Rugăciune către Îngerul păzitor / 155
      Rugăciune pentru părinţi / 155
      Rugăciune la intrarea în clasă / 156
      Rugăciune la ieşirea din clasă / 156
      Rugăciunea tânărului pentru spor la învăţătură şi ajutor la examene / 156
      Rugăciune pentru găsirea unui loc de muncă / 158
      Rugăciune pentru ceasul morţii şi al Judecăţii / 162
       
      Buchet de rugăciuni către sfinţi
       
      Rugăciune către sfinţii români / 162
      Rugăciune către Sf. Xenia de Sankt Petersburg (24 ianuarie) / 164
      Rugăciunea părinţilor pentru copii către Sf. Efrem cel Nou (5 mai) / 166
      Rugăciune către Sf. Ioan Rusul (27 mai) / 167
      Rugăciune către Sf. Voievod Ştefan cel Mare (2 iulie) / 170
      Rugăciune către Sf. Ierarh Ioan Maximovici (2 iulie) / 171
      Rugăciune către Sf. Cuvios Ioan Iacob de la Neamţ (5 august) / 172
      Rugăciune către Sf. Cuvioasă Teodora de la Sihla (7 august) / 174
      Rugăciune către Sfinţii Martiri Brâncoveni, ocrotitorii familiei româneşti (16 august) / 176
      Rugăciune către Sf. Ierarh Varlaam, Mitropolitul Moldovei (30 august) / 180
      Rugăciune către Sf. Iosif cel Nou de la Partoş (15 septembrie) / 182
      Rugăciune către Sf. Voievod Neagoe Basarab (26 septembrie) / 184
      Rugăciune către Sfinţii Mărturisitori Visarion, Sofronie şi Sfântul Mucenic Oprea (21 octombrie) / 185
      Rugăciune către Sf. Nectarie (9 noiembrie) / 187
      Rugăciune către Sf. Martiri şi Mărturisitori Năsăudeni (12 noiembrie) / 189
      Rugăciune către Sf. Paisie de la Neamţ (15 noiembrie) / 190
      Rugăciune către Sf. Grigorie Decapolitul (20 noiembrie) / 192
      Rugăciune către Sf. Apostol Andrei, Ocrotitorul României (30 noiembrie) / 194
      Rugăciune către Sf. Ierarh Andrei Şaguna (30 noiembrie) / 195
      Rugăciune către Sf. Ierarh Dosoftei, Mitropolitul Moldovei (13 decembrie) / 200
       
      Paraclisul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu  / 207
      Acatistul Tuturor Sfinţilor Români / 219
       
      Îndrumător de spovedanie
       
      Ce este păcatul? Consecinţele păcatului  / 243
      Ce este Spovedania? / 244
      Pregătirea pentru Spovedanie / 248
      Ce trebuie să facem înainte de a merge la duhovnic? / 248
      Cercetarea cugetului / 250
      Cele zece porunci / 251
      Cele 9 porunci bisericeşti. Crezul / 261
      Păcatele împotriva Duhului Sfânt  / 265
      Păcatele strigătoare la cer  / 265
      Păcate de moarte  / 266
      Faptele milei trupeşti / 266
      Faptele milei sufleteşti /266
      Rugăciunea pentru părintele duhovnic / 267
      Ce trebuie să facem când am ajuns la duhovnic? / 267
       
      Rugăciuni înainte de Spovedanie  / 271
      Rugăciuni înainte şi după Sfânta Împărtăşanie
      Rugăciuni înainte de Sf. Împărtăşanie / 274
      Rugăciuni după Sf. Împărtăşanie / 307
       
      Despre rugăciune (Pr. Gheorghe Calciu;  Mitropolitul Antonie de Suroj) / 313
       
      Bibliografie / 323
      Pomelnicul personal / 324
watch series