Despre vrednicia crestinismului si nevrednicia crestinilor

Format: 11x20 cm
ISBN: 978‑973‑136-9
Status: in stoc

Despre vrednicia crestinismului si nevrednicia crestinilor

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 72

CreÈ™tinismul este religia iubirii, dar lumea îl judecă după animozitatea È™i ura dintre creÈ™tini.
CreÈ™tinismul este religia libertăÈ›ii, dar este judecat după violenÈ›ele comise de creÈ™tini de‑a lungul istoriei.
CreÈ™tinii înÈ™iÈ™i îÈ™i compromit credinÈ›a È™i reprezintă o piatră de poticnire pentru cei slabi.
CreÈ™tinului îi este infinit mai greu să se ridice la înălÈ›imea credinÈ›ei sale, a idealului său, căci trebuie să‑și iubească vrăjmaÈ™ii, să‑și poarte în mod curajos crucea, să reziste cu eroism în faÈ›a tentaÈ›iilor lumii, ceea ce nu li se cere nici israelitului, nici mahomedanului, nici materialistului.
„EÈ™ecul creÈ™tinismului” este un eÈ™ec uman, iar nu unul divin...
Nikolai Berdiaev

Pret: 10.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Taina petrecerii sufletului după plecarea din această lume a fost o preocupare permanentă a omului din toate timpurile. ViaÈ›a de după moarte, cartea arhimandritului Serafim Alexiev, cel mai mare teolog bulgar contemporan, ce s-a bucurat de o bună primire atât din partea cititorilor din ţările ortodoxe, cât şi a celor din Occident, a fost socotită, pe bună dreptate, una dintre cele mai lămuritoare şi mai de folos lucrări pe tema dată; un răspuns limpede pentru creştinul de astăzi, confruntat, într-o lume din ce în ce mai confuză, cu întrebări dintre cele mai felurite în legătură cu viaţa, moartea ori mântuirea sufletului.
      Experimentatul duhovnic contemporan, realist în demersul său, atent la poziÈ›ionările È™tiinÈ›ei È™i la interpretările mai mult sau mai puÈ›in eronate în privinÈ›a vieÈ›ii de după moarte, îÈ™i îmbracă cuvintele într-un optimism care izvorăÈ™te din chiar inima Ortodoxiei. Darul libertăÈ›ii omului îi permite acestuia să-È™i fie propriul stăpân È™i să-È™i aleagă calea, Raiul È™i iadul fiind realităÈ›i de netăgăduit, nimeni nefiind sortit în mod inevitabil unuia sau celuilalt. Comuniunea cu Dumnezeu sau refuzul iubirii Sale este hotărâtor în cazul dat. Cum se împacă dreptatea Celui Preaînalt cu milostivirea Lui, de ce pocăinÈ›a deschide larg porÈ›ile ÎmpărăÈ›iei cerurilor, de ce un păcătos primeÈ™te o pedeapsă veÈ™nică pentru niÈ™te păcate săvârÈ™ite în timp È™i alte întrebări paradoxale îÈ™i află răspunsul simplu È™i temeinic în această carte.

    • „Abate‑te de la rău È™i fă binele. 
      Vremelnică e desfătarea, dar veÈ™nice sunt chinurile; 
      vremelnice sunt crucea È™i suferinÈ›a, dar veÈ™nică este odihna. 
      Omule, alege ceea ce voieÈ™ti!” 
      *** 
      Simţământul de po­că­inţă face să amu­ţească toate ­celelalte simţăminte. Pentru ca jertfele celorlalte simţăminte să se facă bineplăcu­te lui Dum­nezeu, trebuie ca mai înainte să se reverse bu­­năvoi­rea lui Dumnezeu peste Sionul nostru, trebuie ca mai înainte să se reclădească zidurile Ierusalimului nos­tru dărâmat. Domnul este Drept şi Atotsfânt: numai jert­­fele drepte, curate, pe care e în stare să le aducă fi­rea omenească abia după în­noirea sa, sunt bineplăcute Dom­­nului Celui Drept şi Atot­sfânt. Jertfele şi arderile de tot pân­gă­rite El nu le va binevoi. Să ne îngrijim a ne cu­răţi prin pocăinţă! Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, pri­nosul şi ar­de­rile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei (Ps. 50, 21): sim­ţirile renăscute ale omului înnoit prin Sfântul Duh. Cea dintâi poruncă dată de Mân­tu­itorul lumii tuturor oa­menilor, fără deosebire, este po­run­ca pocăinţei: A început Iisus a propovădui şi a spu­ne: Pocăiţi‑vă, că s‑a apropiat îm­părăţia ce­rurilor (Mt. 4, 17). Porunca aceasta cu­prinde, înmănunchează în sine toate celelalte porunci. 
      Sf. Ignatie Briancianinov

watch series