Darul ingerului. Povesti crestine pentru copii
Colectia: Carti pentru copii
Autor:

Aceasta carte cuprinde opt povestiri despre adevaratul comportament crestin si constituie un minunat dar pentru copii, reusind, prin frumusetea si sensibilitatea naratiunii, sa le modeleze si sa le lumineze sufletul.

Editura: Sophia
Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-7623-82-9
Numar de pagini: 96


Status: in stoc
Pret: 8.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Carti scrise de acelasi autor

    • Texte prezentate și traduse din limba siriacă de Sebastian P. Brock și Susan Ashbrook Harvey

      Volumul de față conține 15 texte despre Viețile Sfintelor Femei ale Orientului Sirian aparținând secolelor al IV-lea-al VII-lea d.Hr. Această lucrare s-a născut din două preocupări: mai întâi, din interesul de a face ca moștenirea bisericilor siriene să devină accesibilă publicului larg, iar, în al doilea rând, din dorința ca izvoarele scrise despre viețile acestor femei să devină disponibile.
      Femeile ale căror vieți au fost incluse în acest volum sunt în general puțin știute astăzi, chiar și de către specia­liști, deși unele dintre ele au fost personaje importante în timpul lor sau figuri ce s-au bucurat de o mare popularitate în cultul medieval al sfinților. Unele dintre aceste povestiri au un caracter legendar, altele, unul istoric; ambele situații exprimă varietatea și frecvența contribuțiilor femeii la viața religioasă a comunităților creștine. 

      Sebastian P. Brock a studiat limbi clasice (greacă și latină) și orientale (ebraică și aramaică) la Universitatea Cambridge înainte de a-și susține teza de doctorat la Universitatea Oxford cu o temă despre textul Septuagintei. A con­ferențiat la Universitățile Birmingham, Cambridge, între 1974 și 2003 fiind conferențiar la catedra de Studii Siriace a Universității Oxford. A publicat foarte multe lucrări de specialitate și a editat un mare număr de traduceri.

      Susan Ashbrook Harvey este specialistă în Antichitatea târzie și creștinismul bizantin. A publicat numeroase articole și recenzii legate de ascetism, aghiografie, imnogra­fie, omiletică în creștinismul primar. A predat la Univer­sitățile Brown, Nord Carolina, Greensboro și Rochester.

    • Acatistul Sfântului Ierarh Iosif cel Nou de la Partoş – format micAcest fericit Părinte era din pământul Dalmației, născut la anul 1568 în orașul Raguza, unde părinții săi, Ioan și Ecaterina, vlahi sau aromâni, se îndeletniceau cu negoțul pe mare, fiind cunoscuți de toți locuitorii acelei părți ca oameni cu frica lui Dumnezeu. Murindu-i tatăl, înecat cu corabia în apele Mării Adriatice, tânărul Iacob, cum se numea în mirenie, s-a mutat împreună cu mama sa în Ohrida, unde a și învățat carte mai multă vreme la Mănăstirea Macii Domnului din acea cetate.Dorind să-și închine viața Domnului, a plecat apoi la Sfântul Munte Athos, intrând în Mănăstirea Pantocrator, unde s-a călugărit, luând numele de Iosif. Până la vârsta patriarhală de 82 de ani a petrecut între viețuitorii Sfântului Munte, făcându-se pildă de adevărată trăire întru Hristos.  Înfruntând cu puterea credinței primejdiile și ostenelile de felul, alesul între Cuvioși a crescut duhovnicește și a rodit bogat în fapte minunate.În vremea aceea surpându-se stăpânirea creștinească din părțile Banatului, odată cu venirea turcilor, Domnul n-a lăsat fără mângâiere și întărire pe credincioșii acestor meleaguri; ci, din Sfântul Munte le-a hărăzit cârmuitor duhovnicesc pe vlădica Iosif, care prin alegerea și trimiterea sa de către Patriarhia Țarigradului, trebuia să împodobească scaunul mitropolitan al Timișoarei.Deși la vârstă înaintată, n-a precupețit osteneala purcederii la calea lungă ce-l ducea spre păstoriții săi, care-l așteptau ca pe un sfânt ales al lui Dumnezeu, al cărui dar al facerii de minuni în tot locul era vestit.Extras din Sinaxar 

    • În dialogul teologiei cu ştiinţele umaniste trebuie să fie clar că teologia nu‑și propune să înlocuiască ştiinţa, ci are obligaţia, pentru evitarea oricărei confuzii, de a defini abordarea teologică a științei. Pe această temelie s‑ar putea clădi un dialog de esenţă, liber de orice prejudecată şi cu consecinţe practice pozitive în slujirea omului aflat în suferinţă, pe care îl interesează nu discuțiile noastre în contradictoriu, ci o alianţă în folosul său. 
      Aşadar, psihoterapia ortodoxă este mai întâi un „botez” în în­văţăturile Părinţilor, îndeosebi ale isihaştilor, sub îndrumarea pas­torală a unei persoane cunoscătoare a teologiei patristice, asociat cu participarea cucernică la practicile liturgice şi duhovniceşti ale Bisericii. Biserica, fără să ignore nevoile ac­tuale ale omului suferind, doreşte ca evoluţia lui ascendentă să nu se limiteze la extinderea sinelui spre noi zone de gândire, trăire şi maturitate, ci să constituie o deschidere a persoanei spre Binele veşnic: spre Dumnezeu. Viaţa arată că boala grea şi suferinţa pe care o implică pot să‑l mişte pe om spre maturizare şi apropiere de Dumnezeu. 
      Pentru terapeutul ortodox, care nu susţine niciodată că oferă rezolvarea problemei existenţei, ci doar extinderea conştientizării şi asumării răspunderii personale, credinţa devine mobil, şi nu relaxare pasivă în ceva de natură magică, renunţare la asumarea răspunderii personale, eronat numită predare în mâna lui Dumnezeu. Prin urmare, credinţa terapeutului creştin nu este o ideologie ce trebuie apărată, ci o trăire personală care se cere cultivată. Terapeutul credincios exercită o morală pe care o slujeşte, apără au­tenticitatea persoanei pacienţilor săi, libertatea opţiunilor lor, şi nu doreşte ca, exploatându‑le poziţia vulnerabilă, să le impună opiniile sale, ci să lupte cu eternele întrebări existenţiale legate de căutarea sensului vieţii.

watch series