Cuvinte la Duminica Floriilor si la Joia Mare

Format: 11x20 cm
ISBN: 978-973-136-620-3
Status: in stoc

Cuvinte la Duminica Floriilor si la Joia Mare

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 104

Fie ca È™i noi să ajungem râvnitori ai lui Iosif celui cu bun chip, cerând È™i primind Trupul lui Hristos, spre a‑l înfăÈ™ura în con­­È™tiința noastră ca într‑un giulgiu curat întru alungarea demonilor potrivnici, spre sfințirea sufletelor È™i trupurilor noastre È™i spre slava Celui ce prin moartea Sa ne‑a făcut nemuritori!

Pret: 12.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

    • Dacă în vremurile noastre – vremuri de sărăcie, de foamete şi de întunecare duhovnicească – mai sunt monahi ce au cât de cât dreaptă socotinţă duhovnicească adevărată, ei sunt aceia, foarte puţini la număr, care, fiind luminaţi cu rugăciunea minţii, şi‑au cunoscut amănunţit patimile, au cunoscut amănunţit lucrările duhurilor viclene şi, în fine, lucrarea Dumnezeiescului Duh, care începe prin revărsarea în sufletul omenesc a sfinţitei păci celei în Hristos – iar cine nu şi‑a văzut, în lumina rugăciunii minţii, patimile sale, cine n‑a cunoscut lucrările duhurilor necurate şi n‑a gustat din pacea lui Hristos, care adună laolaltă mintea, sufletul şi trupul, acela nici nu are idee despre dreapta socotinţă duhovnicească, chiar dacă, amăgit de slava deşartă, i se pare că o are... 
      Vrei să simţi uşurare de patimile care te luptă? Vrei să afli umilinţă în chilia ta, umilinţă fără de care gândul, răpit de vântul sălbatic ca o corabie fără ancoră, goneşte pe valurile închipuirii şi este aruncat în adâncul trândăvirii? Vrei să vezi lumină din Lumină? Vrei să guşti dragoste care iese din Dragoste şi duce la Dragostea veşnică? Ia gândul tău şi aruncă‑l la picioarele fraţilor şi surorilor, fără să faci deosebire între răi şi buni; spune‑i gândului tău şi repetă‑i cât mai des, ca din gând să se nască şi simţământul: „Aceştia sunt nişte îngeri ai lui Dumnezeu, numai eu mă asemăn diavolului prin păcat şi întunecare”. 

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Ediţie îngrijită È™i note de Florin Stuparu 
       
      Ediţia de faţă are la bază manuscrisul tipărit întîia oară, prin osîrdia şi toată cheltuiala iubitorului de Dumnezeu Episcop al Buzăului, D. D. Kesarie, în zilele bine‑credinciosului Domn a toată Ţara Românească, Alexandru Dimitrie Ghica, la anul 1840. 
       
       
      Se plîngea ucenicul către stareţul său: „Părinte, tot citesc la Psaltire, şi nimic nu înţeleg!” La care bătrînul i‑a răspuns: „Nu‑i nimic, fiule, înţeleg dracii şi se cutremură!” 
      Trei sînt pricinile pentru care nu putem pătrunde înţelesul cuvintelor dumnezeieşti şi avem nevoie de tîlcuiri. 
      Prima e întunecarea minţii noastre de oameni căzuţi, minte care se află sub înrîurirea duhurilor răutăţii şi a patimilor noastre gîndite sau trupeşti. 
      A doua e că Scripturile sînt scrise umbrit, în ghicitură. După căderea omului şi îndepărtarea lui de Dumnezeu, Ziditorul nu a lăsat făptura Sa întru necunoaştere, dar nici nu S‑a descoperit oricui şi oricum. Pentru a ne aduce aminte de starea şi de vrednicia dintru început şi pentru a ne arăta calea de întoarcere la Sine, adică mîntuirea, răscumpărarea din robia celui rău, Dumnezeu S‑a arătat drepţilor Săi – Patriarhi, Proroci, Apostoli, Sfinţi Părinţi – şi prin ei ne‑a dat Sfintele Sale Scripturi: Vechiul şi Noul Testament, la care se adaugă scrierile Sfinţilor Părinţi insuflaţi de Duhul Sfînt. Şi, fiindcă grăieşte tainele ascunse minţii şi ochiului nostru, e lesne de înţeles că Preasfîntul Duh nu poate vorbi decît tainic, urmînd ca tot darul Său să ne descopere înţelesul, prin cărţile de tîlcuire alcătuite de alţi aleşi ai Săi curaţi cu inima, singurii care pot vedea şi înţelege pe Dumnezeu. 
      Dar nevoia de tîlcuiri are şi altă pricină. Trebuie să înţelegem că nimic nu urăşte mai mult vicleanul stăpînitor al lumii acesteia decît Adevărul. Iar Adevărul nu este ceva, el este Cineva, este Însuşi Hristos, Dumnezeul şi Mîntuitorul nostru, şi toate dumnezeieştile scripturi vorbesc despre El, Răscumpărătorul neamului omenesc şi Biruitorul îngerului căzut şi al puterilor lui.

    • Părintele James Bernstein s‑a născut într‑o familie evreiască de tradiÈ›ie hasidică, originară din Vechiul Ierusalim. La 15 ani a început să citească pe furiÈ™ Noul Testament È™i astfel È™i‑a început uimitoarea călătorie către Hristos, ajungând să înÈ›eleagă că Ortodoxia creÈ™tină este cea mai firească continuare È™i împlinire a Ortodoxiei iudaice. 

      Cu adevărat, părintele James Bernstein este un suflet de poet! În sensul în care Sfântul Porfirie explică ce înseamnă să fii poet: „Pentru ca cineva să devină creÈ™tin, trebuie să aibă suflet de poet. Inimile poetice îmbrăÈ›iÈ™ează iubirea, o aÈ™ază înlăuntrul lor, o simt în adâncuri”. Indiferent dacă scrie poezie sau nu, poetul este neapărat un om care iubeÈ™te cu toată fiinÈ›a sa – iubeÈ™te oamenii, iubeÈ™te făptura creată, Adevărul, Frumosul, iubeÈ™te valorile înalte. IubeÈ™te viaÈ›a È™i, în ultimă instanÈ›ă, Îl iubeÈ™te pe Dumnezeu, cel mai mare Poet, Cel Care „Dragoste este”. (Tatiana Petrache)

      ***

      „Mai sunt evreii poporul ales al lui Dumnezeu?” Răspunsul meu este: „Da”! Dar „ales” pentru ce?... „Ales”, mai întâi de toate, să ofere o pildă de sfinÈ›enie printre neamuri. Iar asta presupune pocăinÈ›ă, credinÈ›ă È™i dragoste. Să-È›i recunoÈ™ti căderea este primul pas. AÈ™a cum a făcut Apostolul Pavel după ce a fost părtaÈ™ la uci­de­rea primului mucenic creÈ™tin, Ștefan. AÈ™a cum a făcut Apostolul Petru după ce s-a lepădat de Hristos de trei ori în ceasul încercării Lui. Să-È›i recunoÈ™ti căderea de a-L fi respins pe Hristos ca Mesia. Căderea de a nu fi primit Evanghelia Sa È™i Biserica Sa. 
      Eu unul mă simt foarte onorat să fac parte dintre cei de un neam, după trup, cu Domnul nostru Iisus Hristos È™i cu Fecioara Maria, cei mai mari evrei care au existat vreodată. 
      Părintele James Bernstein

    • Orice creÈ™tin ortodox trebuie să cunoască temeinic È™i să înÈ›eleagă deplin învăÈ›ătura de credinÈ›ă a Bisericii, silindu‑se din răsputeri să ducă o viaÈ›ă îmbunătăţită. 

      Instrumentul principal al cunoaÈ™terii lui Dumnezeu este inima omului, inima în suferinÈ›ă, inima în căutare, care tânjeÈ™te după Dumnezeu È™i după a Lui iubire. Dacă această inimă nu este înecată de patimi josnice, cum sunt invidia, răutatea, desfrânarea, mândria, în ea se găseÈ™te sălaÈ™ul viu, în stare să‑L simtă pe Dumnezeu, să cuprindă în sine dragostea Lui È™i să pună început bun mântuirii sufletului.

      Spre a dobândi credinÈ›ă, trebuie să o cerem de la Domnul, dar nu în mod raÈ›ional, cu inimă nu rece, ci fierbinte, cu lacrimi, aÈ™a cum uneori copiii cer un lucru sau altul părinÈ›ilor. Dacă dorinÈ›a noastră este sinceră, iar rugămintea – stăruitoare, Domnul ni le va împlini.

      De asemenea, o condiÈ›ie necesară integrării omului în Biserică este cunoaÈ™terea elementelor esenÈ›iale ale în­vă­È›ă­turii de credinÈ›ă. Cine este Dumnezeu? Ce aÈ™­teaptă El de la noi? Ce ne făgăduieÈ™te? Cine este Iisus Hristos? De ce a venit la noi? Ce învăÈ›ătură ne‑a lăsat? Ce este Biserica? De ce avem nevoie de ea? Cum învăÈ›ăm să ducem o viaÈ›ă creÈ™tină?

      La toate aceste întrebări ne dau răspuns Sfânta Scriptură È™i Sfânta TradiÈ›ie – cei doi stâlpi pe care se sprijină Sfânta Sobornicească È™i Apostolească Biserică.

      Pr. Alexandru Torik

    • „N-am citit nimic, în nici o literatură, care să se apropie, cât de departe, de teroarea istoriei pe care o îndură personagiile dumitale. Consider Ora 25 una din cele mai mari cărÈ›i ale generaÈ›iei noastre, din toate È›ările.” 
      Mircea Eliade

      „Gheorghiu remarcă pe bună dreptate că osândirea (È™i pătimirea) lui Hristos a fost asociată cu cea a celor doi tâlhari. Tehnica amalgamului era deja practicată în anul zero. Singurul progres, după Gheorghiu: astăzi, zece mii de nevinovaÈ›i se află între doi vinovaÈ›i...” 
      Albert Camus

      „Cu un milion de exemplare vândute, acest roman a fost, fără doar È™i poate, unul dintre cele mai mari succese literare de după război. Cu toate că autorul lui era un mare necunoscut, despre care nu se È™tia decât că e un român, în jur de treizeci de ani, sosit clandestin în FranÈ›a de câteva luni [...] NedreptăÈ›ile posterităÈ›ii literare – dar, poate mai bine spus, omerta de care a avut parte Gheorghiu după cabala lansată împotriva lui de Lettres françaises, organ politico‑literar finanÈ›at de Moscova – pot explica de la sine de ce Ora 25 nu a intrat în «canonul» operelor clasice, al acelor cărÈ›i esenÈ›iale, vizionare, situate la limita distopiei, care au marcat istoria secolului al XX‑lea. 
      Provoc, astfel, orice cititor care va deschide acest roman pentru prima oară să ia aminte dacă, după lectura lui, va putea rămâne «nevătămat». Eu, unul, n-am reuÈ™it...” 
      Thierry Gillyboef

watch series