Eu am propriul scenariu. Cum sa‑ti faci familia fericita

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-606-550-450-9
Status: in stoc

Eu am propriul scenariu. Cum sa‑ti faci familia fericita

Colectia: Alte carti
Autor:
Editura: Egumenita
Numar de pagini: 440

Viaţa duhovnicească este imposibilă fără introspecţie. Însă este introspecţia pe măsura puterilor oricui? Cufundarea în propria copilărie, în circumstanţele vieţii familiei părinteşti, reprezintă un test de maturitate personală şi implică responsabilitatea personală pentru întreaga viaţă: pentru trecut, prezent şi viitor. Or, responsabilitatea presupune că nimeni în afară de noi nu poate fi răspunzător pentru trecutul nostru. O persoană matură nu poate zice: „Părinţii mei sunt de vină pentru cine am ajuns. Am devenit astfel deoarece am avut o copilărie îngrozitoare”. 

Prin urmare copilăria nu poate fi învinovăţită pentru toate. Copilăria constituie perioada din care, oricare ar fi fost ea, omul creşte. Dacă un adult susţine că nu poate depăşi ceea ce au făcut părinţii şi, după încheierea activităţii unui psiholog, anunţă că este dispus să‑i ierte, atunci iese la lumină o fărădelege.

Copiii nu sunt în măsură să‑şi judece părinţii! Sarcina maturizării şi obiectivul psihoterapiei este de a ajuta persoana să accepte cu respect şi recunoştinţă ceea ce i‑au putut oferi părinţii, să se împace cu ideea că nu a primit suficient sau că a fost chiar rănită, devenind obiectul unei nedreptăţi (este foarte important să le spunem lucrurilor pe nume).

Pret: 18.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Mulţimea deprinderilor mici, imorale – este tină pentru sufletul omului dacă omul le statorniceşte în sine sau le socoteşte un rău „inevitabil”, împotriva căruia „nu merită” şi „nu trebuie” să lupte. Şi tocmai aici, iată, cade sufletul în cursa vrăjmaşului lui Dumnezeu. „Eu nu sunt sfânt”, „eu trăiesc în lume” şi „trebuie să trăiesc ca toată lumea” – se linişteşte pe sine conştiinţa cea mâhnită a omului credincios.

      Omule, omule, fireşte că nu eşti sfânt, fireşte că „trăieşti în lume” şi „trebuie să trăieşti ca toată lumea” şi de aceea – te naşti ca toată lumea, mori ca ea, priveşti, asculţi, vorbeşti ca ea, dar de ce trebuie să încalci şi tu Legea lui Dumnezeu – „ca ea”? De ce trebuie şi tu din punct de vedere moral să miroşi atât de neplăcut „ca ea”? Gândeşte-te la asta, omule.

      Cât de greu este să scape sufletul de o idee greşită, dar obişnuită. Psihologia acestei lumi ateiste a pătruns atât de adânc în lumea psihică a omului modern încât faţă de păcat şi de crima împotriva Legilor lui Dumnezeu aproape toţi oamenii acţionează la fel – „după tipar”. Iar, ce este cel mai trist, este faptul că răul le-a insuflat oamenilor ca cerinţele păcatului să le numească „cerinţele firii”. Cerinţele firii sunt – a respira, a mânca cu măsură, a te încălzi, a dormi, nicidecum a-ţi droga organismul, a te ataşa fără nici un sens de miraj, de fum.

    • Aceste scrieri sunt rezultatul mai multor ani de nevointe in practicarea a ceea ce Sfintii Parinti au lasat drept mostenire duhovniceasca monahilor si nu numai. 
      "Cuvintele Avvei Efrem deshid inima spre rugaciune pentru ca ele purced din rugaciune. "
       
      CUPRINS 
      Prolog la editia în limba engleză 

      Capitolul I 
      Despre mântuire si rai 

      Capitolul II 
      Despre necazuri, suferinte si osteneli 
      Despre boală 

      Capitolul III 
      Despre păcat, pocâintă, întristare duhovnicească si lacrimi 
      Despre spovedanie si povătuire duhovnicească 

      Capitolul IV 
      Despre monahism, feciorie si curătie 
      Despre lume si familie 

      Capitolul V 
      Despre ascultare, neascultare si tăierea voii 
      Omilii despre ascultare 
      Ascultarea monahală 
      Ascultarea patristică 
      Omilie despre constiintă si ascultare 
      Exemple cu privire la ascultare 
      Despre respectul si dragostea fată de Bătrâni 

      Capitolul VI 
      Despre aducerea aminte de moarte, iad si Judecata de apoi 

      Capitolul VII 
      Despre patimi 
      Despre războiul trupesc 
      Despre mânie 
      Despre războiul cu demonii 
      Despre lupta duhovnicească 


      Capitolul VIII 
      Despre lasitate si nepasare 
      Despre tărie, curaj si lepădare de sine 

      Capitolul IX 
      Despre osândire 
      Despre tăcere, grăirea în desert si îndrăzneală 


      Capitolul X 
      Despre mândrie, învinuire de sine si smerenie 
      Pasaj dintr-o omilie „Despre smerenie" 

      Capitolul XI 
      Despre dragoste si iertare fată de frati 

      Capitolul XII 
      Despre încercări si ispite 

      Capitolul XIII 
      Despre credintă, nădejde si răbdare 

      Capitolul XIV 
      Despre gânduri, năluciri si neatentie 

      Capitolul XV 
      Despre rugăciune si trezvie 
      Despre rugăciunea mintii si a inimii 
      Omilii despre rugăciune 
      Despre trezvie si rugăciunea mintii 
      Arta rugăciunii 
      Despre metoda practică a rugăciunii mintii 
      Calea spre rugăciunea neîncetata 
      Povete patristice despre rugăciune 
      Antologie a rugăciunii mintii 

      Capitolul XVI 
      Despre contemplatie 

      Capitolul XVII 
      Despre dragostea si smerenia lui Dumnezeu, despre har si despre frica de Dumnezeu 

      Capitolul XVIII 
      Despre dumnezeiasca Liturghie si Sfânta Impărtăsanie 

      Capitolul XIX 
      Despre cei adormiti 
    • În cele din urmă, cel mai frumos cadou pe care-l poÈ›i face copilului tău e...să-l laÈ™i în pace!

      ÎnÈ›elegeÈ›i-vă mai întâi voi doi: tata È™i mama.

      Nu forța copilul, el va reacționa!

      VorbeÈ™te-i dulce, ca să te audă cu inima, ea reprezintă „urechile” copilului.

      Chiar È™i tăcerea ta, când este impregnată cu înÈ›elepciune, revarsă valuri de iubire care-È™i ating scopul.

      Treci cu vederea nervii È™i furia copilului tău obraznic, vezi-i sufletul care se chinuie, care creÈ™te, care se descoperă pe sine, È™i care se neliniÈ™teÈ™te pentru toate. ÎnvaÈ›ă să priveÈ™ti mai adânc!

      Să discerni fricile din spatele certurilor, singurătatea din spatele înjurăturilor È™i strigătelor, frumuseÈ›ea sufletească a fiinÈ›ei lui din spatele înfăÈ›iÈ™ării lui ciudate.

      Mamă, tată, lăsaÈ›i copilul vostru să calce pe pământul sfânt al inimii voastre, nu ca să-È™i aÈ™eze tabăra acolo pentru totdeauna, ci ca să-È™i întindă aripile È™i să zboare!

      Vă admir È™i mă plec înaintea voastră, È™i vă sărut mâinile sfinte, care È›in înăuntru cea mai pură făptură a planetei noastre. Și vă doresc din tot sufletul ca toate lucrurile bune È™i folositoare să vină în viaÈ›a È™i în casa dumneavoastră.

      EÈ™ti cel mai preÈ›ios părinte. Tu. Crede acest lucru È™i trăieÈ™te-l.

    • Cu bucurie scriu prologul acestui buchet de întâmplări adevărate ale preaiubitului Serafim Lappas, din care se extrag nu doar învăţături, ci îndeosebi o atitudine de viaţă.

      Este neîndoielnic că viaţa de zi cu zi deseori ne întunecă privirea, făurind gânduri şi purtări automatizate. Banalul devine duşmanul prospeţimii şi originalităţii, rutina adversarul înnoirii, suprafaţa subminatoarea adâncimii. Între timp, atât luptele din noi cât şi presiunile exterioare insuportabile conlucrează la a făuri cinism şi pesimism. Sufletul se zbate să răsufle.

      Autorul transformă viaţa cotidiană în câmp de aplicaţie a discernământului şi descoperirii adevărului. Şi a ales ca titlu al cărţii o presupunere, lăsându-l pe cititorul inteligent să răspundă la acest silogism. Eu scriu răspunsul meu:

      Dacă Raiul există, acesta va trece prin adevăr. Autorul ne ia de mână pentru a ne călăuzi spre o surpriză: adevărul nu este doar cele ce se văd la prima privire.

      Dacă Raiul există, avem nevoie de un ansamblu de cunoaşteri tehnice. Autorul ne indică tehnica cugetelor bune şi uimirea doxologică în faţa vieţii.

      Dacă Raiul există, avem nevoie şi de ceilalţi acolo. Autorul se străduieşte să ne transmită o privire iubitoare de oameni şi plină de respect faţă de ceilalţi.

      Fiindcă lucrarea despre Rai de aici începe. Şi, dacă Raiul în sens etimologic înseamnă grădină, ne va fi foarte greu să-l valorificăm vreodată dacă în prezent, când ni s-a dăruit, făurim în el locuri gloduroase şi jungle impenetrabile.

      Printre pasajele foarte puternice ale cărţii am distins parafraza de la Elitis: „Oare cu câtă libertate ne-ai înzestrat, Dumnezeul meu, ca să nu Te vedem?”. Îi rog pe cititori să se gândească la adâncimea acestei constatări.

      Modul în care ne vom folosi libertatea ne va îngădui să-L descoperim pe Dumnezeu sau ni-L va ascunde. Acela avea posibilitatea să ne acorde atât de puţină libertate, încât să-L vedem încontinuu. Însă această vedere a Lui ne-ar fi înăbuşit.

      Multe din întâmplările cărţii au însuşirea comună de a descrie situaţii în care libertatea este limitată. Meşteşugul autorului ne învaţă cum să extragem concluzii mai adânci, uneori şi contrarii, din cele la care ne îndeamnă impulsul clipei. Căci cultura care ne înconjoară favorizează superficialitatea. Această carte este o călăuză plăcută şi adevărată pentru a evita superficialitatea.

      Dar cel mai important este că ţinem în mâini şi un model tipărit al revelaţiei unui alt Dumnezeu, diferit de stereotipurile atât ale credincioşilor, cât şi ale celor indiferenţi. Al unui Dumnezeu care preferă să fim liberi, chiar dacă în felul acesta nu-L vedem.

      Un Dumnezeu care ne sprijină neîncetat pentru îngrijirea grădinii din noi, chiar dacă noi refuzăm să-I atribuim Lui răsărirea florilor.

      Un Dumnezeu care, dacă ţinem seama fie şi puţin de iubirea Lui, Îl vom găsi. De vreme ce Raiul există…

       

      Protopresbiterul Vasilios Thermos

      Psihiatru de copii şi adolescenţi

      Profesor la Academia Eclesiastică Superioară din Atena

watch series