Cand Nero porunceste

Format: 13x20 cm
ISBN: 978-973-136-699-9
Status: in stoc

Cand Nero porunceste

Colectia: Carti pentru copii
Autor:
Editura: Sophia
Numar de pagini: 216

Suntem în anul 68. Sfinții Apostoli Petru È™i Pavel au fost uciÈ™i cu cruzime, toţi creştinii sunt vânaţi şi perse­cutaţi. Împăratul Nero, veÈ™nic însetat de ­sân­ge, este ho­tă­­rât să îi nimicească o dată pentru tot­deauna pe toți cei care cred în Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Creştinii ştiu că îi pândeşte tortura È™i moartea, dar răc­netul nemilos al fiarei păleÈ™te în fața iubirii lui Dum­nezeu, nesecat izvor de viață.

Când Nero porunceÈ™te este o poveste despre credință, dragoste È™i curajul de a înfrunta moartea. Este o poveste care îi cheamă pe cei care au cunoscut şi au înţeles mi­nunata putere a lui Dumnezeu să‑L mărturisească în fața oamenilor È™i să‑i întărească prin exemplul lor. Mesajul ei este mereu actual, iar Aliki Ka­fetzopoulou reuÈ™eÈ™te să surprindă cu măiestrie chipurile copiilor într‑o lume tul­bu­rată, cu frământările È™i bucuriile lor, cu prieteniile È™i întâlnirile lor ziditoare. Sunt pagini de lectură care ne însuflețesc, ne dau curaj, ne limpezesc È™i ne întăresc în credință.

Pret: 15.00 LEI   
  Cumpara


Scrieti o recenzie

Nume:
Email:
Mesajul:
Apreciere:



  Trimite comentariul


(Nu exista recenzii la aceasta carte. Fiti primul care scrie o recenzie!)


Carti similare

Volume apartinand de la aceeasi editura

    • Titlul acestei cărți pare, la prima vedere, un joc de cuvinte. M-am gândit la el pentru a atrage atenția că totul a pornit chiar de la un joc, transformat, până la urmă, într-o revoluție pe care am ajuns să mizăm totul. Lumea s-a schimbat atât de mult prin intermediul tehnologiei, încât nu putem să ne imaginăm ce urmări poate avea această transformare asupra creierelor și sentimentelor noastre. Într-un context de permanentă conflictualitate, rețelele sociale au devenit arme de război, spații de confruntare geopolitică și ideologică, de influențare și manipulare a opiniilor. Acest arsenal de tehnologie duală crește și se dezvoltă zilnic, și foarte puțini dintre utilizatorii care nu se mai pot desprinde de acest mod de viață adictiv nu realizează ce legătură poate fi între Metavers, TikTok, Neuralink sau ChatGPT. Toate par spații ludice, de reconfortare și dezvoltare personală sau profesională, dar în realitate sunt și instrumente de alterare a circuitelor noastre cognitive. 
      Telefonul mobil pare că a făcut totul posibil, dar cu anumite riscuri. Tot cultivând abilități superficiale, am ajuns să ne pierdem musculatura duhovnicească necesară sufletului și trupului în lupta din lumea subtilă și nevăzută pe care nu o mai percepem. Alteritatea tinde să se descompună în virtualitate. Ce va deveni omul îndrăgostit de imaginea de sine, însetat de like-uri, dar secătuit de akedie și de lăcomie? Augmentat? Dezumanizat? Hibridizat? Pentru că suntem liberi, avem de ales: cele mai bune ale lumii care se impun în secret, zi de zi, sub deviza omului augmentat și transformat, sau iubirea, dreptatea, pacea și bucuria, așa cum citim în paginile Evangheliilor, pentru a spera că vom fi oameni transfigurați.
      Pr. Emanoil Băbuş

    • În dialogul teologiei cu ştiinţele umaniste trebuie să fie clar că teologia nu‑și propune să înlocuiască ştiinţa, ci are obligaţia, pentru evitarea oricărei confuzii, de a defini abordarea teologică a științei. Pe această temelie s‑ar putea clădi un dialog de esenţă, liber de orice prejudecată şi cu consecinţe practice pozitive în slujirea omului aflat în suferinţă, pe care îl interesează nu discuțiile noastre în contradictoriu, ci o alianţă în folosul său. 
      Aşadar, psihoterapia ortodoxă este mai întâi un „botez” în în­văţăturile Părinţilor, îndeosebi ale isihaştilor, sub îndrumarea pas­torală a unei persoane cunoscătoare a teologiei patristice, asociat cu participarea cucernică la practicile liturgice şi duhovniceşti ale Bisericii. Biserica, fără să ignore nevoile ac­tuale ale omului suferind, doreşte ca evoluţia lui ascendentă să nu se limiteze la extinderea sinelui spre noi zone de gândire, trăire şi maturitate, ci să constituie o deschidere a persoanei spre Binele veşnic: spre Dumnezeu. Viaţa arată că boala grea şi suferinţa pe care o implică pot să‑l mişte pe om spre maturizare şi apropiere de Dumnezeu. 
      Pentru terapeutul ortodox, care nu susţine niciodată că oferă rezolvarea problemei existenţei, ci doar extinderea conştientizării şi asumării răspunderii personale, credinţa devine mobil, şi nu relaxare pasivă în ceva de natură magică, renunţare la asumarea răspunderii personale, eronat numită predare în mâna lui Dumnezeu. Prin urmare, credinţa terapeutului creştin nu este o ideologie ce trebuie apărată, ci o trăire personală care se cere cultivată. Terapeutul credincios exercită o morală pe care o slujeşte, apără au­tenticitatea persoanei pacienţilor săi, libertatea opţiunilor lor, şi nu doreşte ca, exploatându‑le poziţia vulnerabilă, să le impună opiniile sale, ci să lupte cu eternele întrebări existenţiale legate de căutarea sensului vieţii.

    • O poveste cu un cerb minunat È™i câÈ›iva adolescenÈ›i care Îl descoperă pe Hristos.

      Povestea de faÈ›ă nu este dintre cele bazate pe evenimente ­reale sau povestiri adevărate, cu toate acestea, e întru totul adevărată. Ea se repetă zi de zi în realitatea timpurilor È™i a societăÈ›ii noastre. În spatele fiecărui personaj se ascunde o mulÈ›ime de oameni care au trăit sau trăiesc o experienÈ›ă asemănătoare.

      Pentru aceasta dăm mărturie noi, monahii, care intrăm zilnic în comuniune nemijlocită cu oamenii, cu dramele lor familiale, cu durerile, deznădejdile È™i grijile lor existenÈ›iale.

      Dincolo de drama omenească, în mănăstire, omul trăieÈ™te totodată È™i bucuria dumnezeiască a renaÈ™terii sufletului, iar acest lucru ne uimeÈ™te cu adevărat. Din ruinele unei vieÈ›i deznădăjduite, vedem cum se replămădesc suflete, temple nefăcute de mâna omului înăuntrul cărora Duhul VieÈ›ii mărturiseÈ™te adevărul veÈ™nic: „Eu sunt Învierea È™i ViaÈ›a”. Hristos, ieri È™i astăzi È™i în veÈ™nicie, aprinde în sufletele oamenilor focul credinÈ›ei È™i al dragostei Lui.

      Acest foc veÈ™nic al dragostei dumnezeieÈ™ti a lui Hristos este axa principală a scrierii de faÈ›ă. De la început până la sfârÈ™it, povestirea ne arată discreÈ›ia cu care Hristos Se apropie în chip nevăzut de ­inimile oamenilor, delicateÈ›ea cu care pătrunde în aceste suflete È™i, în cele din urmă, transfigurarea pe care o cunoaÈ™te întreaga noastră existenÈ›ă prin focul pe care-l aprinde înlăuntrul nostru.

      Mănăstirea Sfântului Ioan Botezătorul
      Mesopotamú, Cipru

watch series